چاوش اوغلو: آنکارا از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند

وزیر خارجه ترکیه بر این باور است که آنکارا علی رغم عملیات نظامی در منطقه عفرین، از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه بر این باور است که آنکارا علی رغم عملیات نظامی در منطقه عفرین، از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند.
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز شنبه در مصاحبه با الجزیره تاکید کرد: ترکیه به طور کامل از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند.
اظهارات وزیر خارجه ترکیه در شرایطی است که ارتش این کشور طی روزهای گذشته عملیات نظامی در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه را آغاز کرده و دولت سوریه این اقدام را تجاوز آشکار به خاک این کشور ارزیابی کرده است.
چاوش اوغلو گفت: هیچ کشور دیگری در منطقه وجود ندارد که بیشتر از ترکیه از تمامیت و حاکمیت ارضی سوریه حمایت و دفاع کند. در آستانه، در سوچی، اگر به این بیانیه ها نگاه کنید، خواهید فهمید که ما از وحدت و تمامیت ارضی سوریه حمایت می کنیم.
وی درباره حملات موشکی و راکتی تروریست های وای پی جی- پ ک ک در سوریه به مناطق مرزی ترکیه نیز گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی تسلیحات مورد نیاز تروریست های وای پی جی را تامین می کنند. آنها شلیک های متعرضانه ای را به مناطق مختلف ترکیه انجام داده اند. این یک تهدید جدی برای امنیت و مرزهای ما به شمار می رود.
وی در ادامه استانداردها و معیارهای دوگانه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را محکوم کرد و گفت: به خصوص در زمینه مقابله ما با تروریسم، ما شاهد معیارهای دوگانه در آمریکا و برخی کشورهای دیگر هستیم. در اروپا نیز برخی کشورها از پ ک ک حمایت می کنند، تنها به خاطر ایدئولوژی مشترک مارکسیستی و کمونیستی که با آنها دارند.
وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت: آنکارا از نارضایتی برخی کشورهای همسایه از نقشی که ترکیه در سوریه ایفا می کند، آگاه است.
وی با اشاره به اوضاع شهر حلب نیز گفت: ما تنها کشوری بودیم که به غیرنظامیان و مخالفان کمک کردیم تا از شهر حلب تخلیه شوند. ما با روس ها همکاری کردیم. روسیه نیز واقعا به وعده هایش عمل کرده است.
وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در یک نمایشگاه تجاری در آنتالیا نیز گفت: هدف از عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه، از بین بردن تهدید علیه ترکیه و همین طور برقراری صلح در سوریه است.
وی با رد اظهارات اخیر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه، گفت: هیچ نگرانی وجود ندارد. ما فرانسه نیستیم. ما جمهوری ترکیه هستیم. ما ترک هستیم. کسانی که کشورها را مانند کشورهایی می بینند که باید آن را مستعمره کرد یا به اشغال درآورد، تصور می کنند که ترکیه نیز مانند آنها است. ما تاریخ آنها را می دانیم و می دانیم چگونه این کشورها را مستعمره کردند.
ماکرون، چهارشنبه گذشته به ترکیه هشدار داده بود که عملیات نظامی آن علیه شبه‌نظامیان کُرد در ناحیه عفرین در شمال سوریه نباید بهانه‌ای برای لشکرکشی به سوریه و اشغال آن باشد و آنکارا بایستی اقدامات خود در این‌باره را با همپیمانانش هماهنگ کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار