قاسمی: مسافران نوروزی سفیران شایسته ای برای معرفی اصفهان هستند

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: هر یک از مسافران نوروزی در صورتیکه با رضایت به شهرهای خود بازگردند تبدیل به سفیری برای معرفی اصفهان می شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: هر یک از مسافران نوروزی در صورتیکه با رضایت به شهرهای خود بازگردند تبدیل به سفیری برای معرفی اصفهان می شوند.

به گزارش ایمنا، حیدر قاسمی در جلسه "برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های فرهنگی، تفریحی و اطلاع رسانی در نوروز ۱۳۹۷" اظهار کرد: با توجه به اینکه گردشگری از موضوعات رقابتی است باید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و بتوانیم اصفهان را به عنوان یک شهر مذهبی، میراثی و شهری پیشرو برجسته کنیم تا مسافران مبلغان و سفیران خوبی برای اصفهان باشند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در معرفی شایسته خدمات نوروزی شهرداری اصفهان، اضافه کرد: در رابطه با سفر مسافران با دو موضوع مواجه هستیم یکی اطلاع رسانی در مبدا که باید از طریق فضای مجازی صورت بگیرد تا مسافر مسیرهای خود را به خوبی شناسایی کند و دیگری هدایت در مقصد است که توسط ستادهای مسافرین دنبال می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: برنامه ریزی دقیق برای فراهم کردن امکانات و تسهیلات لازم مسافران منجر می شود آنها با رضایت به شهرهای خود بازگردند و هر کدام سفیری برای معرفی اصفهان شوند و این مهم بهترین فرصت برای تبلیغ اصفهان است. از جمعیتی که به سمت اصفهان می آید، شاید تنها حدود ۲۰ درصد آن به سمت شهرستان های دیگر بروند که این موضوع می طلبد فضای آرامی را برای آنها از همه لحاظ مانند اسکان، تغذیه، تردد و اطلاع رسانی های مختلف فراهم کنیم تا بازخورد مناسبی را از مسافران دریافت کنیم.

قاسمی تاکید کرد: ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی به این معنی نیست که باید پول بیشتری خرج کنیم، گاهی می شود با تدبیر و مدیریت بهتر با همان هزینه های سنوات گذشته کار و نتیجه بهتری به دست آورد.

وی با بیان اینکه فرصت رسانه ای بسیار خوبی در نتیجه تعامل شهرداری با صدا و سیما وجود دارد، گفت: باید از این فرصت برای میزبانان و شهروندان اصفهانی نیز استفاده کرد تا زمانی که با مسافر روبرو می شویم بتوانیم حس میهمان نوازی و فرهنگ اصفهانی خود را به نحو شایسته نشان داده و تنها در شعار میهمان نواز نباشیم. این موضوع می تواند آستانه تحمل و برخورد با مسافر را به نحو مطلوبتری بالا ببرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان استفاده از سایر ظرفیتهای خارج از مجموعه شهرداری را مورد تاکید قرار داد و افزود: به طور مثال با هماهنگی امور مساجد می توان خدمات شایسته ای را به مسافران ارائه داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار