کره شمالی: قصدی برای دیدار با آمریکایی‎ها در المپیک زمستانی نداریم

پیونگ‌یانگ می‎گوید قصد ندارد از المپیک زمستانی «پیونگ چانگ» به عنوان یک ابزار سیاسی برای بازکردن باب گفتگو با طرف آمریکایی استفاده کند.

پیونگ‌یانگ می‎گوید قصد ندارد از المپیک زمستانی «پیونگ چانگ» به عنوان یک ابزار سیاسی برای بازکردن باب گفتگو با طرف آمریکایی استفاده کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مسئولین کره‌شمالی می‌گویند هیچ قصدی برای دیدار با مقامات آمریکایی در جریان المپیک زمستانی ۲۰۱۸ که در کره جنوبی برگزار می‌شود؛ ندارند.

به این ترتیب گمانه‌زنی‌ها مبنی بر باز شدن روزنه امیدی که به پایان تقابل تسلیحاتی پیونگ‌یانگ- واشنگتن بینجامد، پایان یافت.

گفتنی است «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا هم که با قصد بازدید از المپیک زمستانی عازم کره جنوبی است؛ پیشتر احتمال ملاقات با مقاماتی از کره شمالی که تیم ورزشی این کشور را همراهی می‌کنند؛ رد نکرده و گفته بود: تا ببینیم چه پیش می‌آید.

تیم ورزشی کره شمالی را هیئتی ۲۲ نفره همراهی می‌کند که شامل «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی و «کیم یونگ نام» رئیس پارلمان این کشور است.

با این حال، «چو یونگ سام» مدیرکل بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه کره شمالی می‌گوید: ما هرگز برای گفتگو با آمریکا به التماس نیفتاده‌ایم و از این پس نیز همین طور خواهد بود.

وی ادامه داد: واضح بگویم، قصدی برای ملاقات با آمریکایی‌ها حین سفرمان به کره جنوبی نداریم و نمی‌خواهیم از المپیک زمستانی به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کنیم.

گفتنی است پیونگ‌یانگ از رویداد ورزشی پیش رو به عنوان راهی برای بهبود رابطه با سئول استفاده می‌کند.

این درحالی است که پنس حین سفر به ژاپن و در نهایت کره جنوبی؛ به دنبال رایزنی برای اعمال حداکثر فشار بر کره شمالی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار