آنفلوآنزای فوق حاد در پرندگان وحشی اصفهان مشاهده نشد

رئیس اداره محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: همزمان با شیوع و گسترش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گشت‌های زیست‌محیطی تشدید شده‌ است.

رئیس اداره محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: همزمان با شیوع و گسترش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گشت‌های زیست‌محیطی تشدید شده‌ است.

بهروز ستایش در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اصفهان اظهار کرد: تا این لحظه گزارشی در خصوص ابتلای پرندگان وحشی استان به این بیماری به دست ما نرسیده است.

وی افزود: پایش تمام مناطق، تالاب‌ها و زیستگاه‌ها به‌صورت ویژه به‌تمامی واحدهای تابعه گشت‌های محیط‌زیست ابلاغ‌ شده است و با مشاهده موارد مشکوک به این بیماری در اطراف دریاچه چیتگر تهران گشت‌های زیست‌محیطی تشدید شده‌ است.

رئیس اداره محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان ادامه داد: در صورت مشاهده هر مورد مشکوک به بیماری با هماهنگی سازمان دام‌پزشکی استان اقدامات لازم انجام می‌شود.

ستایش در توضیح این بیماری گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جزو بیماری‌های به‌شدت واگیر، مشترک و خطرناک بین پرندگان (اهلی و وحشی)، بعضاً سایر پستانداران و حتی انسان است که انتشار آن در حیات‌وحش و در جمعیت‌های پرندگان مهاجر می‌تواند منجر به نابودی و تهدید نسل آن‌ها شود.

گفتنی است؛ اعلام رییس اداره محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست مبنی بر گزارش نشدن موارد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حالی است که پایگاه اینترنتی اداره کل محیط‌زیست استان اصفهان از تلف شدن هشت کلاغ در شهرستان فلاورجان براثر این بیماری خبر داده است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار