احترام به حقوق مصرفکنندگان اولویت شرکت فولادمبارکه
در هفدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان که با حضور دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد و جمعی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی در سالن همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد، شرکت فولادمبارکه توانست برای سومین بار تندیس طلایی ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان را به خود اختصاص دهد.
اصفهان امروز: در هفدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان که با حضور دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد و جمعی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی در سالن همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد، شرکت فولادمبارکه توانست برای سومین بار تندیس طلایی ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان را به خود اختصاص دهد.
در پی کسب این موفقیت شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اهدای تندیس طلایی این همایش از مدیرعامل فولادمبارکه و کارکنان این شرکت قدردانی کرد.
در جریان برگزاری این همایش مدیرعامل فولادمبارکه در جمع خبرنگاران گفت: نظام تولید و فروش شرکت فولادمبارکه از ابتدای بهرهبرداری با رویکرد مشتری مداری و احترام به حقوق مصرفکننده، ایجاد و راهاندازی شده است.
بهرام سبحانی بابیان اینکه رعایت حقوق مصرفکنندگان یکی از راهبردهای اصلی شرکت فولادمبارکه است، گفت: در این شرکت، تولید هر نوع محصول بر اساس سفارش مشتری انجام میشود؛ به همین دلیل، محصول موردنظر از ابتدای خط فولادسازی تا انتهای خط تولید بهصورت کاملاً مکانیزه و بر اساس سفارش تولید میشود و در چند نوبت مورد پایش قرار میگیرد. درعینحال بعد از تحویل محصول هم مشتریان فولادمبارکه به حال خود رها نمیشوند و با همکاری کارشناسان مربوطه، انتظارات آنان برای تولید محصول کیفیتر و درنهایت رضایتمندی هرچه بیشتر برآورده میشود.
وی افزود: تولیدکنندگان لولههای انتقال نفت و سیالات و لوله و پروفیل، خودروسازان، صنایع نفت و پتروشیمی و تولیدکنندگان لوازمخانگی از بزرگترین مشتریان فولاد مبارکهاند. ما معتقدیم همه این صنایع بهنوعی حقوحقوقی دارند که وظیفه ماست که بهعنوان تولیدکننده حقوق حقه ایشان را در تولید و تحویل محصول رعایت کنیم و به دیدگاههای آنان احترام بگذاریم.
سبحانی با تأکید بر اینکه کنترل کیفی محصولات تا زمان حصول اطمینان از انطباق کامل با سفارش مشتری ادامه مییابد، افزود: مشتری مداری در فولادمبارکه فقط به تولید محصولات داخلی مربوط نمیشود. بلکه در بخش صادرات نیز محصولات تولیدشده بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا و مطابق با سفارش تولید میشود و رضایتمندی آنها همواره در کانون توجه قرار میگیرد.
*حرکت فولادمبارکه فراتر از استانداردها
در همین زمینه، محمد تاجمیر ریاحی مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی فولادمبارکه با تأکید بر اینکه بهمنظور حصول اطمینان از رضایتمندی مشتریان، ساختارهای مناسب و متفاوتی برای تحقق این استراتژی در شرکت ایجادشده است، گفت: ازجمله این ساختارها میتوان به فعالیتهای تحقیق و توسعه، تأمین سبد کالا مطابق نیاز مشتری، بهبود کیفیت محصولات تولیدی همجهت با نیاز مشتریان و بازار، ارائه خدمات خردهفروشی در سراسر کشور، بازدیدهای ادواری و ارتباط مداوم با مشتریان، ارائه کتابچههای فنی تخصصی، بررسی ادعاهای فنی و تجاری مصرفکنندگان، نظرسنجی سالیانه از مشتریان، برگزاری گردهمایی با مشتریان، جلسات فنی و تجاری با مشتریان، طراحی و پیادهسازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان با ارائه خدمات تجاری مالی و وضعیت سفارشها در فرایند تولید، وضعیت صورتحسابهای مشـتـری، پیادهسازی استاندارد مشتری مداری ISO10004 و استاندارد بررسی شکایات مشتریان ISO10002 اشاره کرد.
وی افزود: استراتژی مشتری مداری و خطمشی و سیاست تکریم مشتریان در فولادمبارکه موجب شده است این شرکت همواره فراتر از الزامات و استانداردها گام بردارد؛ بهطوریکه روند روبه رشد نتایج نظرسنجی از مشتریان که از سال ۸۰ آغازشده، نشان میدهد اقدامات صورت گرفته باعث افزایش قابلتوجه سطح رضایتمندی ایشان در این دوره شده است.
مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی فولادمبارکه با تأکید بر اینکه موفقیتهای فوق، مسئولیت فولادمبارکه در برابر جامعه و مشتریان را افزایش میدهد، گفت: همین امر باعث تداوم بهبود و توسعه در شرکت فولادمبارکه در تمام زمینههاست.
وی تصریح کرد: در همین راستا برخی از بهبودهایی که برای سال آینده پیشبینی و هدفگذاری شده است عبارتاند از: برنامهریزی برای ثبت و پیگیری اقدامات اصلاحی حاصل از نتایج نظرسنجی از مشتریان، برگزاری جلسات فنی با مشتریان و ادعای مشتریان در نرمافزار. سرعت بخشیدن به اقدامات اصلاحی و شفافیت و اثربخشی بیشتر اقدامات بهبود مدنظر مشتریان، برنامهریزی برای پیادهسازی مرکز تماس مشتریان فولادمبارکه، برنامهریزی برای همکاریهای دو یا چندجانبه با سایر نوردکاران کشور بهمنظور افزایش تولید و عرضه محصولات موردنیاز مصرفکنندگان که گام مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی است و همچنین اجرای بانک جامع مشتریان فولادمبارکه بهمنظور ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم از مشتریان بالقوه و بالفعل کشور و سهولت در ارتباط با آنها.
تاجمیر ریاحی با اشاره به سابقه برگزاری همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان گفت: این همایش از سال ۱۳۸۰ و باهدف افزایش انگیزه و حساسیت تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرفکنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرفکنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، تلاش برای برقراری قیمت عادلانه و ارائه خدمات مطلوب و تشویق مصرفکنندگان به استفاده از کالای دارای نشان ملی استاندارد آغاز به کارکرده است.
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در حال حاضر در تمامی فرایندهای فولادمبارکه ازجمله فروش و بازاریابی، اقدامات متعددی برای حفظ و افزایش رضایت مشتریان تعریف و پیادهسازی شده است.
گفتنی است در همایش هفدهم تعداد ۷۳۹ شرکت ارزیابی شد که از آن میان ۱۳۲ شرکت برای دریافت جایزه برگزیده شدند و ۲۸ شرکت تندیس طلایی، ۲۵ شرکت تندیس نقرهای، ۹ شرکت تندیس برنزی و ۷۰ شرکت موفق به دریافت گواهینامه شدند. فولادمبارکه نیز در بین شرکتهای فلزی معدنی موفق شد برای سومین سال متوالی تندیس طلایی را دریافت کند.
در پی کسب این موفقیت شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اهدای تندیس طلایی این همایش از مدیرعامل فولادمبارکه و کارکنان این شرکت قدردانی کرد.
در جریان برگزاری این همایش مدیرعامل فولادمبارکه در جمع خبرنگاران گفت: نظام تولید و فروش شرکت فولادمبارکه از ابتدای بهرهبرداری با رویکرد مشتری مداری و احترام به حقوق مصرفکننده، ایجاد و راهاندازی شده است.
بهرام سبحانی بابیان اینکه رعایت حقوق مصرفکنندگان یکی از راهبردهای اصلی شرکت فولادمبارکه است، گفت: در این شرکت، تولید هر نوع محصول بر اساس سفارش مشتری انجام میشود؛ به همین دلیل، محصول موردنظر از ابتدای خط فولادسازی تا انتهای خط تولید بهصورت کاملاً مکانیزه و بر اساس سفارش تولید میشود و در چند نوبت مورد پایش قرار میگیرد. درعینحال بعد از تحویل محصول هم مشتریان فولادمبارکه به حال خود رها نمیشوند و با همکاری کارشناسان مربوطه، انتظارات آنان برای تولید محصول کیفیتر و درنهایت رضایتمندی هرچه بیشتر برآورده میشود.
وی افزود: تولیدکنندگان لولههای انتقال نفت و سیالات و لوله و پروفیل، خودروسازان، صنایع نفت و پتروشیمی و تولیدکنندگان لوازمخانگی از بزرگترین مشتریان فولاد مبارکهاند. ما معتقدیم همه این صنایع بهنوعی حقوحقوقی دارند که وظیفه ماست که بهعنوان تولیدکننده حقوق حقه ایشان را در تولید و تحویل محصول رعایت کنیم و به دیدگاههای آنان احترام بگذاریم.
سبحانی با تأکید بر اینکه کنترل کیفی محصولات تا زمان حصول اطمینان از انطباق کامل با سفارش مشتری ادامه مییابد، افزود: مشتری مداری در فولادمبارکه فقط به تولید محصولات داخلی مربوط نمیشود. بلکه در بخش صادرات نیز محصولات تولیدشده بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا و مطابق با سفارش تولید میشود و رضایتمندی آنها همواره در کانون توجه قرار میگیرد.
*حرکت فولادمبارکه فراتر از استانداردها
در همین زمینه، محمد تاجمیر ریاحی مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی فولادمبارکه با تأکید بر اینکه بهمنظور حصول اطمینان از رضایتمندی مشتریان، ساختارهای مناسب و متفاوتی برای تحقق این استراتژی در شرکت ایجادشده است، گفت: ازجمله این ساختارها میتوان به فعالیتهای تحقیق و توسعه، تأمین سبد کالا مطابق نیاز مشتری، بهبود کیفیت محصولات تولیدی همجهت با نیاز مشتریان و بازار، ارائه خدمات خردهفروشی در سراسر کشور، بازدیدهای ادواری و ارتباط مداوم با مشتریان، ارائه کتابچههای فنی تخصصی، بررسی ادعاهای فنی و تجاری مصرفکنندگان، نظرسنجی سالیانه از مشتریان، برگزاری گردهمایی با مشتریان، جلسات فنی و تجاری با مشتریان، طراحی و پیادهسازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان با ارائه خدمات تجاری مالی و وضعیت سفارشها در فرایند تولید، وضعیت صورتحسابهای مشـتـری، پیادهسازی استاندارد مشتری مداری ISO10004 و استاندارد بررسی شکایات مشتریان ISO10002 اشاره کرد.
وی افزود: استراتژی مشتری مداری و خطمشی و سیاست تکریم مشتریان در فولادمبارکه موجب شده است این شرکت همواره فراتر از الزامات و استانداردها گام بردارد؛ بهطوریکه روند روبه رشد نتایج نظرسنجی از مشتریان که از سال ۸۰ آغازشده، نشان میدهد اقدامات صورت گرفته باعث افزایش قابلتوجه سطح رضایتمندی ایشان در این دوره شده است.
مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی فولادمبارکه با تأکید بر اینکه موفقیتهای فوق، مسئولیت فولادمبارکه در برابر جامعه و مشتریان را افزایش میدهد، گفت: همین امر باعث تداوم بهبود و توسعه در شرکت فولادمبارکه در تمام زمینههاست.
وی تصریح کرد: در همین راستا برخی از بهبودهایی که برای سال آینده پیشبینی و هدفگذاری شده است عبارتاند از: برنامهریزی برای ثبت و پیگیری اقدامات اصلاحی حاصل از نتایج نظرسنجی از مشتریان، برگزاری جلسات فنی با مشتریان و ادعای مشتریان در نرمافزار. سرعت بخشیدن به اقدامات اصلاحی و شفافیت و اثربخشی بیشتر اقدامات بهبود مدنظر مشتریان، برنامهریزی برای پیادهسازی مرکز تماس مشتریان فولادمبارکه، برنامهریزی برای همکاریهای دو یا چندجانبه با سایر نوردکاران کشور بهمنظور افزایش تولید و عرضه محصولات موردنیاز مصرفکنندگان که گام مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی است و همچنین اجرای بانک جامع مشتریان فولادمبارکه بهمنظور ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم از مشتریان بالقوه و بالفعل کشور و سهولت در ارتباط با آنها.
تاجمیر ریاحی با اشاره به سابقه برگزاری همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان گفت: این همایش از سال ۱۳۸۰ و باهدف افزایش انگیزه و حساسیت تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرفکنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرفکنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، تلاش برای برقراری قیمت عادلانه و ارائه خدمات مطلوب و تشویق مصرفکنندگان به استفاده از کالای دارای نشان ملی استاندارد آغاز به کارکرده است.
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در حال حاضر در تمامی فرایندهای فولادمبارکه ازجمله فروش و بازاریابی، اقدامات متعددی برای حفظ و افزایش رضایت مشتریان تعریف و پیادهسازی شده است.
گفتنی است در همایش هفدهم تعداد ۷۳۹ شرکت ارزیابی شد که از آن میان ۱۳۲ شرکت برای دریافت جایزه برگزیده شدند و ۲۸ شرکت تندیس طلایی، ۲۵ شرکت تندیس نقرهای، ۹ شرکت تندیس برنزی و ۷۰ شرکت موفق به دریافت گواهینامه شدند. فولادمبارکه نیز در بین شرکتهای فلزی معدنی موفق شد برای سومین سال متوالی تندیس طلایی را دریافت کند.