نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره اخلاق و انصاف را رعایت کنند

امام جمعه زاینده رود گفت:نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره اخلاق و انصاف را رعایت کنند.

نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره اخلاق و انصاف را رعایت کنند

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زاینده رود اظهار کرد: رجوع واقعی به قرآن کریم به عنوان یکی از اساسی ترین راه کارهای تقوای الهی معرفی شد از این رو باید قرآن کریم به خوبی شناخت چراکه شناخت از آن جهت ضرورت پیدا می کند که مقدمه ایمان و عمل است.

وی افزود: باید توجه داشت تا انسان شناخت به حقیقت چیزی پیدا نکند، ایمان واقعی به آن چیز برای او حاصل نمی شود و عمل صحیح برای او امکان پذیر نمی شود اما از آنجائی که انسان دارای اراده و اختیار است، ناگزیر از انتخاب است و انتخاب صحیح، به شناخت نیاز دارد.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: از این روست که خداوند متعال اولین موهبتی که پس از آفرینش به انسان ارزانی کرده ابزار شناخت است و خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ نُطْفَةٍ أَمْشَاجٍ نَبْتَلِیهِ فَجَعَلْنَاهُ سَمِیعًا بَصِیرًا ما انسان را از نطفه مختلطی آفریدیم و او را می ‌آزماییم بدین جهت او را شنوا و بینا قرار دادیم.

وی با اشاره به ضرورت شناخت قرآن کریم عنوان کرد: از آنجائی که قرآن کریم کتاب زندگی است و برای سعادت ابدی بشر نازل شده است باید مورد توجه و عمل قرار گیرد و لازمه عمل صحیح و دقیق شناخت آموزه های قرآن کریم است چرا که عمل فرع شناخت است.

امروز شناخت محتوای قرآن کریم و طرح و نقشه آن برای زندگی بشر یک امر لازم و ضروری است

صفرزاده تهرانی ادامه داد: امروز شناخت محتوای قرآن کریم و طرح و نقشه آن برای زندگی بشر یک امر لازم و ضروری است از این رو هر چه قرآن عمیق تر، کامل تر و دقیق تر شناخته شود، اجرای تعلیمات و آموزه های آن اصولی تر، آسان تر و کارسازتر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: شناخت ناقص نمی تواند پیروی و اطاعت صحیح و کامل را همراه داشته باشد البته وقتی سخن از شناخت است منظور شناخت شناسنامه ای نیست بلکه منظور شناخت معرفتی و بصیرتی مورد نظر است.

امام جمعه زاینده رود با اشاره به راه های شناخت قرآن کریم، بیان کرد: برای شناخت صحیح قرآن کریم باید به خود قرآن، به پیامبر گرامی اسلام و به اهل بیت عصمت و طهارت که من خوطب به و عِدل قرآن کریم هستند مراجعه کرد إِنَّمَا یَعْرِفُ الْقُرْآنَ مَنْ خُوطِبَ بِهِ البته کلام علما و دانشمندان اهل معرفت نیز می تواند ما را در این راه کمک نماید.

وی متذکر شد: اولین راه شناخت قرآن کریم توسط خود قرآن کریم است و از این جهت قرآن کریم خود را معرفی می کند چراکه قرآن کریم کتاب جامع، کامل و فراگیر است وهرانچه در زندگی سعادتمند، بدان نیاز است، قرآن کریم آن را برای بشریت به هدیه آورده است.

قرآن کریم کتاب جامع، کامل و فراگیر است

صفرزاده تهرانی تاکید کرد: امام صادق در این زمینه می فرمایند وَاللهِ مَا تَرَکَ اللهُ شَیْئا یَحْتَاجُ اْلْعِبَادُ اِلَیْهِ اِلا بَیَّنَهُ لِلْنَّاسِ حَتَّی لا یَسْتَطِیعَ عَبْدٌ یَقُولَ لَوْ کَانَ هَذَا نُزِّلَ فِیْ اْلْقُرْآنِ به خدا سوگند، قرآن همه نیازمندی‌های مردم را آورده تا کسی نگوید کاش این موضوع در قرآن بود.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است تمام علوم در ظاهر الفاظ قرآن کریم نمایان نیست، اما با بررسی زوایای گوناگون قرآن کریم و با استفاده از دلالت لفظی، معنوی، مفهومی و رمزی و با استفاده از اشارات، لطایف، حقایق و ارتباطی که از الفاظ قرآن به دست می ‌آید به وضوح روشن می شود که قرآن کریم در بردارنده و بیانگر همه علوم است و مخاطبان اصلی قرآن و راسخان در علم توانایی این را دارند که تمام علوم را از آن استخراج کنند.

امام جمعه زاینده رود در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: داوطلبین در رقابت انتخاباتی به گونه ای سخن نگویند که تخریب و ناکارآمدی نظام از آن برداشت شود از سوی دیگر در تبلیغات انتخاباتی حریم اسلام را رعایت کنند چراکه آن که حریم اسلام را در تبلیغات رعایت نکند، نمی‌ تواند حافظ اسلام باشد.

حل مشکلات کشور به جای شعار نیازمند سرانگشت تدبیر است

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات کشور به جای شعار نیازمند سرانگشت تدبیر است، افزود: کاندیدای انتخاباتی باید توجه داشته باشند که به چه قیمتی می خواهند رای جمع کنند، آیا به قیمت نادیده گرفتن ارزشها، به قیمت توهین به مقدسات و یا به قیمت پایمال کردن خون شهدا؟

صفرزاده تهرانی با اشاره به مناظره داوطلبنان انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: در مناظره ها سیاه نمایی نسبت به گذشته و امروزکار درستی نیست و نوعی بی انصافی است و باید توجه داشت مناظره هفته گذشته بسیار سبک و از نظر شکلی و ماهوی کم محتوا و دارای اشکال و غیر قابل دفاع بود.

وی خاطرنشان کرد: آن چه انجام شد در شأن و اندازه روئسای جمهور کشور اسلامی نیست چراکه مشخص نبود مناظره درباره برنامه ها است یا در باره عملکردها است لذا اگر درباره برنامه‌هاست چرا عملکردهای یکدیگر زیر سؤال رفت، و اگر در باره عملکردهاست چرا از برنامه سؤال می شد و یا و اگر مناظره بین داوطلبان ریاست جمهوری است چرا طرح سؤال مناظره از ناحیه دیگران صورت گرفته است.

امام جمعه زاینده رود با اشاره حضور حداکثری در انتخابات پیش رو یاداور شد: ملت ایران با حضور حداکثری در انتخابات پیش رو دشمنان اسلام و ایران را مأیوس خواهند کرد و با حضور گسترده خود بار دیگر اقتدار و عزت کشور را به رخ دشمن خواهند کشید .

نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره اخلاق و انصاف را رعایت کنند

وی در ادامه با اشاره به میلاد با سعادت ولی الله الاعظم حضرت حجت بن الحسن صاحب العصر و الزمان، اظهار کرد: شور و شادی مردم در برپایی جشن میلاد امام زمان، یکی از سرمایه های معنوی و بسیار ارزشمند است اما در این میان بعضی دانسته یا ندانسته یا غرض ورزی، با حرکات ناشایست قداست و معنویت ای شور و شادی را از بین می برند.

صفرزاده تهرانی تصریح کرد: آیا می شود در میلاد با سعادت امام زمان دست به هر کاری زد، آیا با سد معبر، پخش صداهای جنجالی، پخش ترانه و موسیقی، آتش بازی و معرکه گیری و ... می شود دل اهل بیت عصمت و طهارت را شاد کرد و در شادی آنان شریک شد لذا باید گفت در این زمینه هیئت امنای مساجد و نمازگزاران مسئولند و بعضاً مقصر لذا نمازگزاران محترم این پیام را به همگان برسانید.

وی اضافه کرد: برگزاری جشن میلاد خارج از مساجد و حسینیه ها خلاف عرفی است که به دلیل قابل کنترل نبودن و التزام نداشتن متولیان آن، منجر به خلاف شرع می شود بنابر این همه و خاصه مسئولان هیئت ها و صاحبان حرف و مغازه ها دقت نمایند با سد معبر، پخش صداهای جنجالی و شبیه به ترانه، آتش بازی و معرکه گیری بنام جشن میلاد امام زمان، معصیت و حرمت شکنی نشود

جشنواره قرآن کریم و هیئت امنای مساجد با اشراف روحانیون و همراهی نمازگزاران، برای برپائی محافل انس با قرآن کریم از هم اکنون برنامه ریزی نمایید و با گنجاندن برنامه های تلاوت و حفظ، درک مفاهیم و تدبیر، در تقویت و توسعه فعالیت های قرآنی سهیم شویم و با برپائی نکوداشت از قاریان، حافظان، مربیان، اساتید، فعالان و خیِّرین قرآنی، فرهنگ قرآنی را از هم اکنون ترویج نماییم.​​​​
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار