پرفروش ترین صنایع دستی پارچه‌های قلمکار و فیروزه‌کوبی بود

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: بیشترین صنایع دستی خریداری شده از سوی مسافرین نوروزی در اصفهان پارچه‌های قلمکار، فیروزه کوبی، ظروف مینا، خاتم و پوشاک سنتی بود.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: بیشترین صنایع دستی خریداری شده از سوی مسافرین نوروزی در اصفهان پارچه‌های قلمکار، فیروزه کوبی، ظروف مینا، خاتم و پوشاک سنتی بود.
عباس شیردل در گفت و گو با مهر اظهار داشت: در داخل میدان امام صنایع دستی قاچاق در ایام نوروز نبود اما در خیابان های اطراف میدان شاهد فروش صنایع دستی قاچاق بودیم که برخی از مغازه دارها از برخی از اتحادیه ها مجوز گرفتند و با در دست داشتن کارت سبز اقدام به فروش صنایع دستی خارجی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه نام اتحادیه‌هایی که به این افراد اجازه فروش صنایع خارجی را دادند، تا زمان قطعیت نمی توانم بگویم، ادامه داد: صنایع دستی قاچاقی که از ترکیه و پاکستان وارد شده بود و توسط برخی از مغازه ها در خیابان های اطراف میدان امام به فروش می رسید به طور کامل جمع آوری شد.

اجازه برخورد با فروش صنایع دستی خارجی همراه با کارت سبز را نداریم

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اعلام اینکه اجازه برخورد با فروش صنایع دستی خارجی با کارت سبز را نداریم، اعلام کرد: جنس این صنایع دستی بیشتر از نوع فلزی بود.

وی با اشاره به اینکه بدلیل نظارت های بالایی که در خود میدان امام از سوی بازرسی اصناف و صنعت،‌ معدن و تجارت صورت گرفته بود، شاهد فروش صنایع دستی خارجی و قاچاق نبودیم، ادامه داد: فروشندگان صنایع دستی که در خود میدان امام کار می کنند از فرهنگ بسیار بالایی برخوردارند و هیچگاه با فروش صنایع خارجی رونق را از صنایع دستی داخلی نخواهند گرفت.

شیردل در خصوص پیش بینی وضعیت بازار صنایع دستی در سال جاری، اعلام کرد: چندین سال است که روش فروش صنایع دستی تغییر کرده است و با استفاده از فضای مجازی و اپلیکیشن‌های مختلف وسایل گوناگون صنایع دستی به فروش می رسد.

وی گفت:‌ در صورتی که تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی خود را به روز نکنند و به روش سنتی اقدام به فروش کنند به طور قطع بازار در رکود خواهد ماند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار