کاهش ۳۰ درصدی تخلفات سرعت در بزرگراه‌ها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات شهر اصفهان، تخلفات سرعت در بزرگراه‌ها به ۳۰ درصد گذشته کاهش پیدا کرده و تنها یک سوم رانندگان بالاتر از سرعت مجاز حرکت می‌کنند که اعمال قانون می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات شهر اصفهان، تخلفات سرعت در بزرگراه‌ها به ۳۰ درصد گذشته کاهش پیدا کرده و تنها یک سوم رانندگان بالاتر از سرعت مجاز حرکت می‌کنند که اعمال قانون می‌شوند.
علیرضا صلواتی در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: تاکنون بیش از ۷۰ دوربین نظارت تصویری در سطح شهر اصفهان نصب شده و بهار امسال نیز آیین افتتاح بیش از ۴۰۰ دوربین نظارتی و ثبت تخلف را در شهر خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: با راه اندازی این دوربین ها، تعداد دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف شهر به بیش از ۸۰۰ دوربین افزایش می‌یابد و تا پایان سال‌جاری این عدد به ۱۰۰۰ دوربین می‌رسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری در صدد تکمیل پوشش نظارتی شهر است، گفت: اعتبار و بودجه دوربین های سال گذشته به صورت کامل جذب شده و دوربین‌های نظارت تصویری ارتقاء کیفیت پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی از سامانه ها نصب، برخی در حال انجام مباحث اتصال برق و برای تعدادی دیگر پلیس در حال انجام مباحث کالیبراسیون است تا کد اعمال قانون آنها دریافت شود.
صلواتی با بیان اینکه امسال تعداد پنج خودرو ثبت تخلف سیار در پنج منطقه مهم شهری ایجاد می‌شود، افزود: در حال حاضر یکی از این خودروها در محدوده خیابان‌های توحید، حکیم نظامی، نظر و شریعتی تردد و پارک های دوبل را اعمال قانون می‌کند.
وی ادامه داد: به زودی تعداد پنج خودرو دیگر به خیاباهای اصفهان می‌آیند تا اعمال قانون تنها با دوربین‌های ثابت صورت نگیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه این دوربین‌ها به شبکه هوشمند ترافیکی اضافه خواهد شد، گفت: در حال حاضر اسناد فنی مناقصه آنها در دست بررسی است و امیدواریم در نیمه اول امسال بتوانیم پنج سامانه را به شهر اضافه کنیم.
وی تاکید کرد: افزایش دوربین های ثابت و متحرک، شهر اصفهان را به سمت شهری قانون‌مند خواهد برد.
صلواتی اظهارکرد: با افزایش نصب دوربین های ثبت تخلفات شهر اصفهان، تخلفات سرعت در بزرگراه‌ها ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و تنها یک سوم رانندگان بالاتر از سرعت مجاز حرکت می‌کنند که اعمال قانون می‌شوند، همچنین تخلف عبور از چراغ قرمز با نصب دوربین‌های ثبت تخلف به حداقل رسیده است.
وی با بیان اینکه هدف اعمال قانون و جریمه کردن نیست بلکه داشتن شهری آرام و قانونمند آرمان مدیریت شهری اصفهان است، گفت: شهروندان باید به قوانین احترام بگذارند تا از جریمه این دوربین‌ها مصون باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار