پرسپولیس در اندیشه فتح جزیره

تیم فوتبال پرسپولیس امشب در یک بازی سرنوشت‌ساز به مصاف الجزیره امارات می‌رود. نبردی برای ماندن در لیگ قهرمانان آسیا و یا خداحافظی با معتبرترین جام فوتبال باشگاهی قاره کهن. این بازی نیمی از پازلی است که هنوز حل‌نشده باقی‌مانده است. شاگردان برانکو در رقابت با حریف اماراتی در ابوظبی مغلوب شدند و حالا تنها 90 دقیقه فرصت دارند تا میهمان را از گردونه مسابقات خارج کنند. پرسپولیسی‌ها که فصل پیش تا مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان پیش آمدند در یک‌قدمی رسیدن به نیمه‌نهایی این مسابقات متوقف شدند. در فصل جاری سرخ‌پوشان پایتخت‌نشین به دنبال حضور دوباره در جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها هستند و رسیدن به این هدف نیاز به عبور از سد الجزیره امارات دارد.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز: تیم فوتبال پرسپولیس امشب در یک بازی سرنوشت‌ساز به مصاف الجزیره امارات می‌رود. نبردی برای ماندن در لیگ قهرمانان آسیا و یا خداحافظی با معتبرترین جام فوتبال باشگاهی قاره کهن. این بازی نیمی از پازلی است که هنوز حل‌نشده باقی‌مانده است. شاگردان برانکو در رقابت با حریف اماراتی در ابوظبی مغلوب شدند و حالا تنها 90 دقیقه فرصت دارند تا میهمان را از گردونه مسابقات خارج کنند. پرسپولیسی‌ها که فصل پیش تا مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان پیش آمدند در یک‌قدمی رسیدن به نیمه‌نهایی این مسابقات متوقف شدند. در فصل جاری سرخ‌پوشان پایتخت‌نشین به دنبال حضور دوباره در جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها هستند و رسیدن به این هدف نیاز به عبور از سد الجزیره امارات دارد.
پرسپولیس در بازی رفت بی‌دفاع بود
تیم فوتبال پرسپولیس در حالی بازی رفت را به حریف اماراتی واگذار کرد که می‌توانست از این نبرد حداقل با تساوی خارج شود. تیم هفتم لیگ امارات در بازی هفته گذشته مقابل نماینده سرخ‌پوش تهرانی با تکیه‌بر اشتباهات فردی بازیکنان پرسپولیس به پیروزی 3 بر 2 رسید. بازیکنان باتجربه‌ای همچون شجاع خلیل زاده و علیرضا بیرانوند نقش غیرقابل‌انکاری در ناکامی تیم ایرانی مقابل الجزیره امارات بازی کردند. البته غیبت سید جلال حسینی در قلب خط دفاعی پرسپولیس کاملاً خط دفاعی این تیم را متزلزل کرده بود. فصل پیش هم در همین لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیسی‌ها که سید جلال حسینی و محمد انصاری را در اختیار نداشتند با زوج ماهینی و شجاع به مصاف حریف سرشناس عربستانی رفتند و شکستی را متحمل شدند که شاید تا مدت‌ها آن را فراموش نکنند.
* ترکیب مبهم پرسپولیس برای جدال با الجزیره
بازگشت سیدجلال حسینی، رفع مصدومیت کمال کامیابی نیا و نوسان چند بازیکن سبب شده سرخ‌ها ترکیبی مبهم برای آخرین بازی فصل داشته باشند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در ابوظبی شکست دور از انتظاری را متحمل شدند؛ اما زدن دو گل خارج از خانه سبب شده تا سرخ‌پوشان پایتخت امیدهای بسیار زیادی برای صعود به جمع هشت تیم برتر داشته باشند. آنها در زمین حریف دو گل زدند اما سرمربی تیم از وضعیت بازی رضایت کامل نداشت و شاید همین موضوع سبب ایجاد تغییراتی در ترکیب تیم شود. همچنین سیدجلال حسینی کاپیتان این تیم پس از یک جلسه محرومیت، در این بازی حاضر خواهد بود. در دیدار رفت شجاع خلیل زاده عملکرد قابل قبولی نداشت اما بااین‌وجود بعید به نظر می‌رسد از ترکیب خارج شود. پس این زوج خط دفاع را تشکیل می‌دهند و محمد انصاری نیز در جناح چپ به میدان می‌رود. محرمی، ستاره جوان سرخ‌ها هم در بازی رفت عملکرد خوبی نداشت اما همچنان یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس است. اما برای پست هافبک دفاعی، برانکو دردسرهای بیشتری خواهد داشت. نوراللهی و کمال در کنار هم آن‌طور که باید عمل نکردند و همین موضوع سبب شده تا زمزمه‌هایی مبنی برای حضور فیکس یک بازیکن تدافعی‌تر نظیر ماهینی در این پست به گوش برسد. البته کمال کامیابی نیا اعلام کرده که مصدومیت خاصی ندارد و باید دید سرمربی پرسپولیس چه تصمیمی دراین‌باره خواهد گرفت. وحید امیری مهره بی‌بدیل سرخ‌ها در سمت چپ است، از بین فرشاد احمدزاده و بشار رسن یکی هافبک راست خواهد بود که شانس فرشاد بیشتر عنوان می‌شود. سیامک نعمتی و علیپور نیز در خط حمله به میدان می‌روند تا منشا، مسلمان، مصلح و یک بازیکن از بین رسن و احمدزاده گزینه‌های برانکو روی نیمکت خواهند بود.
علیپور و منشا باید گل بزنند
تیم فوتبال پرسپولیس در بازی امشب نیاز مبرمی به باز کردن دروازه حریف اماراتی دارد. مهاجمان تیم سرخ‌پوش تهرانی باید از کمترین موقعیت‌ها بیشترین بهره را ببرند تا در پایان بازی افسوس فرصت‌های ازدست‌رفته را نخورند. در بازی رفت علیپور و منشا دو بار موفق به گلزنی شدند و نشان دادند توان این کار را دارند؛ اما در بازی امشب وظیفه این دو بازیکن چند برابر افزایش خواهد یافت چراکه تیمشان نیاز به گل دارد.
الجزیره راه بازگشت به بازی را می‌داند
الجزیره امارات با پیروزی ارزشمند خود که در ثانیه‌های پایانی کسب شد، پا به تهران خواهد گذاشت و امیدوار به تاریخ‌سازی و صعود از این مرحله لیگ قهرمانان آسیاست. بااین‌حال پرسپولیس که در این فصل در جدال‌های خانگی در لیگ برتر نتایج خوبی از آن خود نکرده، می‌تواند امیدوار به عملکرد نه‌چندان مطلوب حریف دربازی‌های خارج از خانه باشد. الجزیره امارات در 10 بازی خارج از خانه قبلی خود متحمل شش شکست شده و در سه دیدار نیز به برتری دست‌یافته است. البته برد ارزشمند خارج از خانه آنها مقابل الغرافه قطر با نتیجه 3 بر 2 باعث شد تا آنها جواز حضور در این مرحله را به دست بیاورند. آنها در شرایطی که با نتیجه 2 بر یک تا دقیقه 70 از حریف عقب بودند با گل‌های دقایق 70 و 94 به برتری دست یافتند تا نشان دهند بازگشت به بازی را همچون جدال مقابل پرسپولیس به‌خوبی بلد هستند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار