موزه گردی در نصف جهان

آخر هفته‌ها بهترین فرصت برای تماشای اماکن تاریخی و موزه‌هاست. اصفهان بناها و آثار تاریخی بسیاری دارد که جمعه 28 اردیبهشت‌ماه و روز جهانی موزه بهترین زمان برای بازدید از آن‌هاست.

راضیه چنگیز نائین- اصفهان امروز: آخر هفته‌ها بهترین فرصت برای تماشای اماکن تاریخی و موزه‌هاست. اصفهان بناها و آثار تاریخی بسیاری دارد که جمعه 28 اردیبهشت‌ماه و روز جهانی موزه بهترین زمان برای بازدید از آن‌هاست.
هرساله به مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی موزه‌ها و مکان‌های تاریخی سراسر کشور برای بازدید عموم رایگان است. موزه‌های زیبای اصفهان و اماکن تاریخی نصف جهان نیز در این روز به‌رایگان پذیرای علاقه‌مندان به تاریخ و میراث فرهنگی کشور خواهد بود. اگر علاقه‌مند به موزه گردی و تماشای آثار تاریخی هستید اماکن تاریخی و موزه‌های زیر را برای بازدید در برنامه آخر هفته خود بگذارید.
مسجد جامع اصفهان
تماشای زیباترین مسجد اصفهان برای افرادی که به آثار تاریخی علاقه‌مند هستند قطعاً خالی از لطف نیست. این مسجد تاریخی یکی از زیباترین مساجد جهان و ایران است. سيمای فعلی مسجد بیشتر مربوط به اقدامات دوره سلجوقی است، اما تعميرات و الحاقات آن به دوران‌های بعد بویژه عصر صفويان مربوط می‌شود. گرچه در کاوش‌های باستان‌شناسی آثاری متعلق به دوران آل‌بويه و قرن سوم هجری بازمی‌گردد. در همين کاوش‌ها آثار قبل از اسلام نيز کشف‌شده است. بخش‌های مختلف مسجد جامع اصفهان که در آخرین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو به فهرست جهانی افزوده‌شده است، بازدید از این مسجد تاریخی در روزهای واپسین اردیبهشت را غنیمت بشمارید.
کاخ‌موزه چهلستون
چه کسی از تماشای زیبایی‌های کاخ‌موزه چهلستون سیر می‌شود. این بنای تاریخی در دل باغی زیبا قرار دارد که اردیبهشت را به بهترین فرصت برای تماشای زیبایی‌های باغ و کاخ‌موزه چهلستون تبدیل کرده است. آخر هفته را برای تماشای زیباترین کاخ دوران صفوی از دست ندهید.
عالی قاپو
زیور میدان نقش‌جهان کاخ زیبای عالی قاپو این روزها زیباتر از گذشته پذیرای مهمان خویش است. این بنای تاریخی از بند داربست‌ها رهایی یافته و چهره زیبایش را به رخ می‌کشد. موزه و کاخ عالی‌قاپو در مجموعه بی‌همتای میدان نقش‌جهان می‌تواند گزینه مناسبی برای آخر هفته و تاریخ گردی در اصفهان باشد.
حمام موزه علیقلی آقا
حمام موزه علیقلی آقا در هیاهوی بافت تاریخ محله بیدآباد چشم‌انتظار علاقه‌مندان به تاریخ است. این حمام تاریخی به‌وسیله علیقلی آقا از درباریان دو پادشاه صفوی، شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی در مجموعه‌ای که خود، بانی آن بوده، به سال ۱۱۲۵ هجری قمری ساخته‌شده است. این حمام از نوع معماری سبک اصفهان در اواخر عصر صفوی است. بنای حمام شامل دو حمام بزرگ و کوچک و فضای چال‌حوض است. هر یک از این دو حمام از دو بخش اصلی سربینه و گرم‌خانه تشکیل یافته است، به‌طوری‌که در آن دوره مردان و زنان به‌صورت جداگانه می‌توانستند از آن استفاده کنند.
باغ فین و خانه‌های تاریخی کاشان
اگر قصد مسافرتی درون استانی دارد قطعاً روزهای پایانی اردیبهشت بهترین زمان برای تماشای زیبایی های این شهر است. در روز جهانی موزه بازدید از باغ فین کاشان و خانه‌های تاریخی این شهر که تعدادشان کم هم نیست رایگان است. خانه تاریخی طباطبایی‌ها، خانه تاریخی بروجردی‌ها، خانه عباسی‌ و ... از مشهورترین و زیباترین خانه‌های تاریخی کاشان است که آخرین جمعه اردیبهشت بهترین زمان برای بازدید از آن‌هاست.
موزه مردم‌شناسی نائین
نائین یکی دیگر از شهرهای زیبای اصفهان است که اگر قصد سفر یک‌روزه داشته باشید بهار بهترین فرصت برای بازدید از این شهر است. نائین آثار تاریخی بسیاری دارد که می‌توانید به‌صورت رایگان در روز جهانی موزه از آن‌ها بازدید کنید؛ اما موزه مردم‌شناسی و مسجد جامع این شهر را برای بازدید از یاد نبرید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار