جهش ارزی عامل افزایش قیمت موبایل است

رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه استان اصفهان گفت: تغییرات شدید قیمت ارز باعث شده تا بسیاری از فروشندگان از ارائه محصولات خود خودداری کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه استان اصفهان گفت: تغییرات شدید قیمت ارز باعث شده تا بسیاری از فروشندگان از ارائه محصولات خود خودداری کنند.
میرشمشیری امروز در گفت‌وگو با فارس در رابطه با تأثیر نوسانات قیمت دلار در هفته‌های اخیر اظهار کرد: به دلیل اینکه صد درصد محصولات این صنف، وارداتی هستند، تغییرات نرخ ارز به طور مستقیم بر قیمت این محصولات تأثیر می‌گذارد.
وی در همین راستا افزود: در حال حاضر بعد از تعیین نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای دلار، وارداتی صورت نگرفته است و واردکنندگان منتظر تعیین ساز و کارهای جدید هستند.
* بازار تلفن همراه کاملاً انحصاری است
رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل در اصفهان بیان داشت: بازار وارداتی محصولات گوشی تلفن همراه به صورت انحصاری در اختیار چند نفر است، همچنین در حال حاضر در اصفهان واردکننده‌ای در این بخش فعال نیست و بخش اعظم واردات در دست تهران است.
میرشمشیری تصریح کرد: کسانی که تا کنون به فعالیت واردات گوشی موبایل مشغول بودند نیز در شرایط فعلی واردات این محصول را انجام نمی‌دهند و منتظر مشخص شدن نحوه انجام معاملات در معاملات در این بخش هستند.
* جهش ارزی عامل افزایش قیمت است
وی در رابطه با کاهش عرضه محصولات این بخش و تأثیر کاهش واردات بر قیمت محصولات اذعان داشت: در حال حاضر مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت محصولات این صنف، افزایش قیمت دلار است و کاهش عرضه تأثیر چندانی بر قیمت‌ها نداشته است، در واقع تغییرات شدید قیمت ارز باعث شده تا بسیاری از فروشندگان از ارائه محصولات خود خودداری کنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل اضافه کرد: نگرانی از بابت جایگزینی کالاها بعد فروش در شرایط فعلی بازار، سبب شده است تا از حجم عرضه محصولات کاسته شود.
* سود ناچیز خرده‌فروشی
میرشمشیری تصریح کرد: سود خرده فروشی یک الی دو درصد است و بسیاری از فعالان بازار اصفهان به همین میزان سود نیز بسنده می‌کنند اما نکته قابل توجهی که وجود دارد، عدم عرضه محصولات توسط واردکنندگان اصلی است.
وی به کنترل قاچاق محصولات این اتحادیه به وسیله اجرای طرح رجیستری اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح تمام گوشی‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور شدند، غیرفعال شده و کاربری خود را از دست دادند.
رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل در همین راستا بیان کرد: علی رغم اینکه عرضه محصولات کاهش یافته است به دلیل فعال بودن طرح رجیستری، قاچاق کالا انجام نمی‌شود و از عرضه غیرمجاز نیز جلوگیری شده است.
* طرح‌های مسأله‌ساز دولت
میرشمشیری با انتقاد از اجرای هم زمان دو طرح رجیستری و انتقال مالکیت اذعان کرد: هم زمان با اجرای طرح رجیستری، طرح انتقال سیم کارت نیز فعال شد که در واقع با اجرای طرح دوم، اگر خطی را بر روی گوشی تلفن همراه دیگری که تحت مالکیت فرد دارند سیم کارت نیست فعال کنیم؛ باید انتقال مالکیت صورت گیرد که این امر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مصرف‌کنندگان و اعضای اتحادیه صنف فروشندگان موبایل شده است.
وی در همین راستا افزود: بسیاری از افراد وجود دارند که اطلاعات چندانی راجع به این طرح‌ها ندارد و اجرای طرح مذکور، استفاده آن‌ها از گوشی‌های تلفن همراه را مختل کرده و همین مشکلات، متوجه فروشندگان نیز هست.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار