ثبت‌نام دانش‌آموزان در محدوده بدون شرط معدل

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت‌نام دانش آموزان در محدوده محل سکونتشان باید بدون شرط معدل انجام شود.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت‌نام دانش آموزان در محدوده محل سکونتشان باید بدون شرط معدل انجام شود.
به گزارش ایمنا، حبیب‌الله عسگری صبح امروز سه شنبه در نشست خبری این اداره کل در خصوص فرایند ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس اظهار کرد: شکل رسمی و قانونی فرآیند ثبت‌نام با ارسال دستورالعمل از وزارتخانه انجام می‌شود اما به دلیل دغدغه اولیا و مدیران مدارس اداره کل فعالیت‌های خود را در این خصوص پس از تعطیلات نوروز آغاز کرده است.
وی با اشاره به وجود جلسات متعدد برای اتخاذ تصمیمات فرایند ثبت نام افزود: موضوعاتی چون ظرفیت مدارس، جلسات توجیهی برای مدیران به منظور کاهش آسیبها، ممنوعیت اخذ وجه قبل از ثبت نام و تنظیم فرم های مخصوص ثبت نام از موضوعات پیگیری شده این جلسات با روسای نواحی بود.
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر آمادگی تیم نظارتی ثبت نام در استان تصریح کرد: این تیم آمادگی لازم برای شروع فعالیت را دارد و منتظر ارسال دستورالعمل از وزارتخانه برای شروع کار هستیم و از آنجا که ثبت نام تیزهوشان در پایه هفتم تعیین تکلیف نشده احتمال تغییرات در ثبت نام وجود دارد.
وی با بیان اینکه در قانون تحصیل رایگان تا آموزش عالی اشاره شده است، افزود: اما این در حالی است که ممنوعیت مشارکت داوطلبانه را نداریم و مردم می‌توانند این مشارکت در اداره امور مدارس را با توجه به کمبود بودجه‌ها داشته باشند.
عسگری با تاکید بر اینکه مشارکت نباید تنها در زمان ثبت‌نام باشد، اظهار کرد: باید انجمن‌های اولیا و مربیان به این امر به طور موثرتر ورود کنند و مردم بیش از قبل به نیازهای این دستگاه اشراف پیدا کنند و هرچه مردم بیشتر به مدارس کمک کنند به ارتقای کیفی آموزش کمک کرده اند.
وی با اشاره به ۴۰۰ مورد بازرسی از مدارس در سال گذشته گفت: با موارد خلاف به شدت برخورد می شود و در بحث عملکردها مدارس باید با شفافیت کامل عملکرد مالی سالیانه اعم از دریافت سرانه یا کمک‌های مردمی و نیازهای مدارس را به صورت شفاف به همه والدین اعلام کنند.
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر برقراری آزمون در دوره متوسطه دوم گفت: در دوره متوسطه اول آزمونی برگزار نمی‌شود و در مدارس هیئت امنایی مبالغ به جهت برگزاری فوق برنامه‌ها است که شرکت در آنها اجباری نیست.
عسگری با اشاره به لزوم ثبت نام دانش آموزان از محدوده محل سکونت بدون شرط معدل، افزود: دانش آموزان در محدوده قطعا باید ثبت‌نام شوند و برای آگاهی از محدوده ثبت‌نام والدین این موضوع را از کارشناسان سوال کنند چرا که ثبت نام نشدن دانش آموزی به دلیل نبودن در محدوده سکونت بوده که این امر اطلاع بیشتر والدین از مدارس محدوده محل سکونت را می‌طلبد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار