80 درصد بودجه معاونت عمران شهرداری زیر زمینی است

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: نزدیک به 80 درصد از بودجه معاونت عمران، به پروژه قطاری شهری اختصاص یافته است که در زیر زمین واقع شده و از دید مردم خارج است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: نزدیک به 80 درصد از بودجه معاونت عمران، به پروژه قطاری شهری اختصاص یافته است که در زیر زمین واقع شده و از دید مردم خارج است. به گزارش ایسنا-، ایرج مظفر صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری معاون عمرانی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: بودجه در اختیار شهرداری اصفهان سه هزار میلیارد و بودجه جاری 950 میلیارد تومان است. بودجه عمرانی کل شهرداری در سال 1397، دو هزار و 50 میلیارد تومان است که 915 میلیارد تومان در خصوص بودجه ناخالص در مباحثی که متولی آن معاونت عمران نیست و هزار و 135 میلیارد تومان از بودجه به عنوان خالص عمرانی مصرف می‌شود.
وی ادامه داد: از هزار و 135 میلیارد تومان بودجه در اختیار، 732 میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری در نظر گرفته شده است. با توجه به برنامه اصفهان-1400 و برنامه‌های شهرداری و نیاز شهر به حمل‌ونقل عمومی، نزدیک به 80 درصد از بودجه به این پروژه اختصاص یافته است. بیشتر بودجه‌‌های شهرداری در پروژه زیر زمین کار می‌شود. تکمیل این پروژه از الویت‌های اول شهرداری است.
مظفر تصریح کرد: در سال جاری 111 پروژه با مبلغ 380 میلیارد تومان فعال است که 20 پروژه با مبلغ 220 میلیارد تومان مختص مرکز همایش‌ها است و مابقی به روکش‌ آسفالت و پیاده‌روسازی‌ها، ساماندهی پارک‌ها و غیره تعلق دارد. رویکرد امسال این است که پروژه‌های بزرگ که در سطح شهر به چشم می‌آید به اتمام برسد.
وی در خصوص پروژه‌های شاخص بودجه 1397 اظهار کرد: بعد از قطار شهری، حلقه حفاظتی رینگ چهارم در الویت است. این پروژه با 78.2 کیلومتر طول، از اصفهان و شش شهر اطراف عبور می‌کند. از این مقدار 45.8 کیلومتر در شهر اصفهان قرار دارد که 11 منطقه اصفهان را در بر می‌گیرد. 28.6 کیلومتر در محدوده‌های شهرهای دولت‌آباد، خمینی‌شهر، خورزوق و ابریشم و 3.8 کیلومتر محدوده فرمانداری را پوشش می‌دهد.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: دو میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه اجرای کل این پروژه است که شهرداری توان تامین تمام نیاز این پروژه را ندارد و نیاز به همکاری است. حل مشکلات و معضلات ترافیک شمال شرقی، مناطق 14، 10 و 7 از اهداف اصلی شهرداری است. احداث تقاطع شهید اردستانی، معضل چندین ساله ترافیک منطقه 14 را حل می‌کند. پروژه تقاطع کارخانه قند، از جمله پروژه‌های حلقه حفاظتی، مشابه تقاطع میدان استقلال به صورت یک ورودی طراحی شده است.
وی در خصوص پروژه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی ادامه داد: تمام همت شهرداری این است که در نیمه اول سال قبل از جشنواره کودک و نوجوان که میزبان آن شهر اصفهان است، قسمت سنگ‌فرش پیاده‌راه و پیاده‌رو این محور به اتمام برسد. 200 میلیارد تومان بودجه در این خصوص در نظر گرفته شده است که در مناطق 3 و 1 تامین و اجرا می‌شود و کوچیک‌ترین حرکتی بدون اجازه میراث فرهنگی انجام‌ نمی‌شود.
مظفر با اشاره معضلات ترافیک با بسته شدن خیابان چهارباغ عباسی تصریح کرد: فلسفه احداث خیابان باغ گلدسته، به دوش کشیدن بار ترافیکی جهارباغ عباسی بعد از پیاده‌راه شدن بود. ترافیک این خیابان به مثابه ظرفی است که هرچه بزرگ‌تر باشد بیش‌تر جای می‌گیرد. این محور، یک محور تاریخی است که خیلی پیش‌تر باید بسته می‌شد. مردم باید به این درک برسند که این یک محور پیاده است و با حمل‌ونقل پاک در نظر گرفته شده، مشکل پیش نخواهد آمد.
وی در خصوص دفع آب‌های سطحی خاطر نشان کرد: احداث زیرساخت‌های دفع آب‌های سطحی با معاونت عمران و نگهداری آن با خدمات شهری است. از نظر ساختاری با وجود کانال‌ها و چاه‌ها، شهر اصفهان در این خصوص مشکلی ندارد. پس از بارندگی، آبهای سطحی جنوب شهر با کانال به رودخانه هدایت می‌شود. قسمت میانی شهر توسط مادی‌ها و قسمت شمال توسط چاه‌های جذبی کنترل می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار