بمبی که ذوبی‌ها ترکاندند

باشگاه ذوب‌آهن که تا همین چند روز پیش هیچ خریدی انجام نداده بود و همچون چند فصل گذشته مشغول تمدید قرارداد بازیکنان فصل پیش خود بود به ناگهان وارد بازار شد و با دو صید بزرگ عرض‌اندام کرد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: محسن مسلمان و مسعود حسن‌زاده دو بازیکنی بودند که با سعید آذری مدیرعامل باشگاه اصفهانی عکسی به یادگار گرفتند و قراردادشان را با ذوب‌آهن به ثبت رساندند. در این میان داستان محسن مسلمان و پیوستن او به جمع شاگردان امید نمازی به‌گونه‌ای متفاوت پیش رفت و به قصه هزارویک‌شب تبدیل شد. مسلمان که در لیگ هفدهم، عنوان بهترین پاسور لیگ را به خود اختصاص داد مشتری‌های زیادی داشت و از دو تیم اصفهانی به‌عنوان باشگاه آینده ستاره خط میانی پرسپولیس یاد می‌شد و البته در این میان از لیگ ستارگان قطر هم نامی به میان آمد اما به ظاهر این موضوع شایعه‌ای بیش نبوده است.

راه برانکو و مسلمان هرگز یکی نشد

محسن مسلمان تا اواسط فصل مهره ثابت ترکیب برانکو بود و به همین دلیل گلسازترین بازیکن لیگ لقب گرفت، اما یک‌باره به نیمکت تبعید شد و تنها در دیدارهایی که برانکو قصد استراحت دادن به ترکیب اصلی خود را داشت به میدان رفت. برانکو از همان ابتدای در دست گرفتن هدایت پرسپولیس و حتی در دوران حضور در تیم ملی، ثابت کرد علاقه زیادی به بازیکنان زحمتکش، با نرخ دوندگی بالا و فعال در جریان بازی دارد که در دو فصل گذشته، مسلمان با تغییر سبک بازی خود به‌خوبی نقشه‌های مرد کُروات را اجرا کرد. میانگین دوندگی بالا و درصد موفق تکل های صحیح در میانه میدان، مسلمان را تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیری از موفقیت‌های پرسپولیس کرده بود اما این هافبک خلاق دوباره به سبک بازی قبل از دوران برانکو بازگشت و به همین دلیل به نیمکت تبعید شد. به‌هرحال حداقل برانکو همان زمان مدعی شد که دلیل اصلی قرار نگرفتن هافبک محبوب سکوها در ترکیب، فاصله گرفتن مسلمان از دوران اوج گذشته بوده و برای دچار نشدن به سرنوشت رضاییان، او باید دوباره به هافبک فصل پانزدهم و شانزدهم تبدیل شود. البته این ظاهر قصه بوده و مشکلات حاشیه‌ای این بازیکن در بیرون از مستطیل سبز همچون شب‌زنده‌داری‌های فراوان مزید بر علت شد تا برانکو قید مسلمان را زده و برای همیشه نام او را از خاطره‌اش پاک کند.

سپاهان نشد که نشد

آنچه از شایعات داغ بازار نقل‌وانتقالات این فصل برمی‌آید این‌که سپاهانی‌ها سفت‌وسخت به دنبال جذب محسن مسلمان بودند و حتی در نظر داشتند رقم بزرگی را برای جلب رضایت این بازیکن پرداخت کنند. در ظاهر امیر قلعه‌نویی هم خیلی پیش‌تر به باشگاه دستور جذب هافبک تکنیکی پرسپولیس را صادر کرده اما به دلایلی سپاهانی‌ها این صید طلایی را از دست دادند. یکی از این دلایل هواداران باشگاه سرخ‌پوش تهرانی ذکرشده که اگر این نقل‌وانتقال صورت می‌گرفت هرگز با آن کنار نمی‌آمدند. حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم سپاهان و اینکه از هم‌اکنون می‌توان زردها را یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ هجدهم قلمداد کرد ممکن بود دردسرهایی جدی برای مسامان فراهم کند و او همچون مهدی هاشمی نسب که با کوچ از پرسپولیس به استقلال به بازیکن منفور هواداران پرسپولیس تبدیل شد این اتفاق در مورد مسلمان هم تکرار شود، اینها همه دست‌به‌دست هم داد تا بهترین پاسور لیگ هفدهم در دوراهی انتخاب، ذوب‌آهن کم حاشیه را به سپاهان پرهوادار ترجیح دهد. با این گزینش مسلمان می‌تواند در لیگ فصل آینده دغدغه کمتری داشته باشد، در ذوب‌آهن با فراغ بال بیشتری بازی کند و فشار هواداران نه‌چندان پرشمار ذوب‌آهن برای این بازیکن قابل‌تحمل شود.

صید سوگلی میانه میدان

باشگاه ذوب‌آهن با جذب محسن مسلمان صید بزرگی را به چنگ آورد و حالا می‌تواند به میانه میدان خوداتکای بیشتری داشته باشد. در لیگ فصل پیش امیر قلعه‌نویی از قاسم حدادی فر به‌عنوان طراح اصلی سود می‌برد و بازیکن دیگری در این پست نداشت که توانایی‌های ایفای چنین نقشی را داشته باشد. البته حدادی فر هم به دلیل سن بالا و آسیب‌های زیادی که درچند فصل گذشته دید کمتر فرصت بازی پیدا کرد و بر این اساس نیاز به یک بازیکن خوش‌فکر در میانه میدان سبزپوشان اصفهانی به‌شدت احساس می‌شد. اما حالا ذوبی‌ها می‌توانند با بهره گرفتن از ویژگی‌های مسلمان در میانه زمین کنترل لازم را بر کلیدی‌ترین نقطه از زمین در اختیار داشته باشند و عرصه را بر حریفان تنگ کنند. مسلمان همچنین تبحر ویژه ای روی ارسال ضربات آزاد دارد و همین هم می‌تواند به ذوبی‌ها در هوا برتری بیشتری ببخشد. با این اوصاف می‌توان از افتادن مسلمان در تور سبزها به‌عنوان یک صید بهینه یادکرد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار