11 میلیارد تومان، خسارت سیل در اردستان

فرماندار اردستان گفت: سیلاب در دو ماه گذشته در این شهرستان بیش از 112 میلیارد ریال خسارات برجای گذاشته است.

فرماندار اردستان گفت: سیلاب در دو ماه گذشته در این شهرستان بیش از 112 میلیارد ریال خسارات برجای گذاشته است.
به گزارش ایسنا حمید رضا تأملی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جاری شدن سیلاب در دو ماه گذشته خسارات سنگینی را به بخش‌های مختلف روستایی شهرستان اردستان وارد کرده است.
وی افزود: در دو ماه گذشته حوزه‌های کشاورزی، راهداری و مسکن بیش از 112 میلیارد ریال خسارات برآورد شده است.
فرماندار اردستان گفت: بیشترین خسارت وارد شده ناشی از سیل و طوفان در حوزه کشاورزی به ارزش 50 میلیارد ریال بوده است.
تأملی با بیان اینکه روستاهای دهستان برزاوند شامل مبارکه، فران، توران، مارچوبه و همچنین روستاهای دهستان علیا همچون عباس آباد و فسخود بیشترین خسارت را دیده اند، تصریح کرد: با توجه به جاری شدن همزمان سیل در دو منطقه شرق و غرب شهرستان، امکانات جوابگو نبود که از شهرهای همجوار در این زمینه کمک گرفته شده است.
وی تاکید کرد: اقدامات پیش گیرانه برای مقابله با حوادث ضروری است و در گام اول شناسایی و مطالعه حریم و بستر رودخانه‌ها باید انجام شود و در گام دوم ساماندهی مسیرها باید در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: بخشی از خسارات متوجه مناطق مسکونی بوده که در بستر وحریم رودخانه ها احداث شده‌اند که باید در زمینه ساخت و سازها، استعلام‌های لازم صورت بگیرد تا مانع از ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها نباشیم.
تأملی افزود: نواقصی در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها وجود داشته که خود ناشی از نبود مطالعه کافی بوده است.
وی اجرای طرح‌های آبخیزداری در بالا دست روستاها را برای جلوگیری از وقوع سیل لازم دانست و افزود: اختصاص اعتبارات به منظور ساماندهی مسیرهای سیل و مشخص کردن حریم و بستردر دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار