جنس ذوب‌آهن در حال جور شدن است

رونمایی از ذوب‌آهن ساخته‌وپرداخته‌ امید نمازی، مردادماه اتفاق خواهد افتاد.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: رونمایی از ذوب‌آهن ساخته‌وپرداخته‌ امید نمازی، مردادماه اتفاق خواهد افتاد. زمانی که سبزپوشان اصفهانی در نخستین بازی لیگ برتری مقابل حریفی به نام نساجی مازندران راهی میدان می‌شوند. در حال حاضر ذوبی‌ها هنوز تمرین های خودشان را هم آغاز نکرده‌اند و مشغول جذب بازیکنان موردنیاز هستند. تاکنون محسن مسلمان، مسعود حسن‌زاده و مسعود ابراهیم‌زاده سه بازیکنی به شمار می‌روند که با ذوب‌آهن قرارداد امضا کرده‌اند. استنلی کی روش و خالد شفیعی هم جداشده‌های قطعی تیم اصفهانی محسوب می‌شوند. سیاست باشگاه تیم اصفهانی در فصل جاری هم بر اساس حفظ نیروها و ترمیم نقاط ضعف پایه‌ریزی شده است. سبزها در چند فصل گذشته با همین شیوه توانسته‌اند موفقیت‌های کم‌نظیری همچون دو بار قهرمانی در جام حذفی و نایب‌قهرمانی لیگ را به دست آوردند. پس طبیعی است که همین مدل امتحان پس داده در دستور کار آنها قرار داشته باشد و ذوب‌آهن مدل 97 را همچون چند فصل گذشته با کمترین ریزش‌ها ببندند.

مسعود ابراهیم‌زاده؛ هندوانه دربسته

تازه‌ترین خرید ذوب‌آهن مسعود ابراهیم‌زاده مدافع چپ فصل پیش نفت آبادان است. این بازیکن 30 ساله اهل اهر آذربایجان شرقی فوتبالش را از باشگاه تراکتورسازی آغاز کرد و سپس در سایپا و گسترش فولاد توپ زد. این‌که در لیگ هفدهم با پیراهن نفت آبادان به میدان آمد. او در تیم طلایی پوش خوزستانی نقش مدافع چپ را ایفا می‌کرد و در حملات تیمش حضوری فعال داشت. البته این بازیکن هیچ‌گاه در فوتبال ایران به ستاره تبدیل نشد و این فصل ترجیح داده تا در اصفهان به فوتبالش ادامه دهد. ذوبی‌ها فصل پیش از محمد ستاری و احسان درخشان مهر سود می‌بردند اما با حضور ابراهیم‌زاده احتمالا یکی از مدافعان چپ این تیم جدا خواهد شد که از احسان درخشان مهر به‌عنوان گزینه متحمل نام‌برده می‌شود.

مسلمان بهترین خرید فصل

محسن مسلمان بهترین خرید ذوبی‌ها در لیگ هفدهم محسوب می‌شود. رابطه مسلمان و برانکو در اواخر لیگ هفدهم تااندازه‌ای خراب شد که دیگر هیچ راهی برای ادامه همکاری نبود. ازاین‌رو با توجه به سابقه خوب مسلمان تیم‌های لیگ برتری زیادی برای جذب او اقدام کردند. تیم‌هایی مثل تراکتورسازی، سپاهان، فولاد و ذوب‌آهن خواهان خرید مسلمان شدند اما درنهایت این‌هافبک طراح تصمیم گرفت به خانه خود که ذوب‌آهن است برگردد. مسلمان که با پیراهن ذوب‌آهن به فوتبال ایران معرفی شد و بعدازآن پیراهن فولاد خوزستان و پرسپولیس را برتن کرد، حالا باتجربه بیشتر بار دیگر به ذوب‌آهن برگشته تا بتواند روزهای خوب گذشته را در این تیم تکرار کند. مسلمان با سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن هم رابطه خوبی دارد و به نظر می‌رسد همین رابطه خوب باعث شده تا این‌هافبک توانمند در مقایسه پیشنهادهایش باشگاه سابق خود را برگزیند. حالا ذوبی‌ها دو هافبک طراح و خوش‌تکنیک یعنی حدادی فر و مسلمان را در میانه میدان در اختیاردارند و می‌توانند با تکیه‌بر توانایی‌های این دو بازیکن دروازه حریفان را آماج حمله قرار دهند.

تبریزی در ذوب‌آهن ماند

مرتضی تبریزی تا همین چند سال پیش بازیکن شناخته‌شده‌ای در فوتبال ایران نبود اما وقتی ذوبی‌ها در لیگ سیزدهم کارشان به بازی پلی آف کشید و پاس همدان حریف آنها شد آنها قابلیت‌های مهاجم تیم حریف را بیشتر درک کردند و پس از قطعی شدن ماندنشان در لیگ برتر جذب تبریزی به‌سرعت در دستور کار قرار گرفت و به سرانجام رسید. تبریزی پس از حضور در اصفهان با پیراهن ذوب‌آهن خوش درخشید تا جایی هر فصل چند باشگاه لیگ برتری همچون استقلال و پرسپولیس به دنبال استخدام تبریزی رفتند اما ذوبی‌ها به هر شکل این مهاجم را حفظ کردند. در فصل جاری هم همین اتفاق پیرامون تبریزی دوباره تکرار شد و درحالی‌که تیم‌های تهرانی به دنبال جذب مهاجم همدانی ذوب‌آهن آمده بودند باشگاه اصفهانی به هر شکل ممکن تبریزی را راضی به ماندن کرد تا در لیگ هیجدهم از توانایی‌های این بازیکن استفاده کند. با جدایی استنلی کی روش احتمالا مهاجم هدف ذوب‌آهن در لیگ فصل آینده تبریزی خواهد بود. البته ذوبی‌ها مسعود حسن‌زاده را هم به خدمت گرفته‌اند و ممکن است همان تاکتیک فصل پیش امیر قلعه‌نویی دوباره دنبال شود؛ یعنی این‌که حسن‌زاده به‌عنوان مهاجم هدف بازی کند و تبریزی پشت سر او به‌عنوان یک مهاجم کناری بیشتر به سمت راست متمایل شود و کمی از دروازه فاصله بگیرد. البته همه این‌ها گمانه‌زنی‌هایی که صورت می‌گیرد و باید به انتظار نشست و دید امید نمازی چه آرایشی برای تیمش در نظر گرفته و قصد دارد به چه شیوه‌ای تیمش را به میدان بفرستد.

نمازی ناآشنا با لیگ برتر فوتبال ایران

هرچند امید نمازی سه سال دستیار کی روش بود و با ویژگی‌های بازیکنان ایرانی تا حدودی آشناست اما ا او نمی‌تواند ادعا کند لیگ برتر فوتبال ایران را به‌خوبی می‌شناسد. نمازی سال‌ها خارج از ایران به مربیگری پرداخته و امسال می‌خواهد برای نخستین بار در لیگ برتر به سرمربیگری مشغول شود. این شرایط نمی‌تواند چندان به سود ذوبی‌ها باشد چراکه حداقل شش ماه باید به نمازی فرصت دهند تا با فضای لیگ برتر بیشتر آشنا شده و به آزمون‌وخطا بپردازد. از سوی دیگر او باید زمانی را نیز صرف آشنایی با بازیکنان ذوب‌آهن کند تا بتواند بازدهی آنها را به بیشترین حد ممکن برساند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار