امدادرسانی به حدود ۸ هزار زلزله‌زده خراسان شمالی

رئیس سازمان امداد و نجات کشور از امدادرسانی به بیش از 7 هزار نفر از آسیب دیدگان زلزله خراسان شمالی خبر داد و گفت: امدادگران هلال احمر تا کنون ۷۹۵۳ تن از زلزله زدگان را اسکان اضطراری داده‌اند.

امدادرسانی به حدود ۸ هزار زلزله‌زده خراسان شمالی


به گزارش ایمنا، مرتضی سلیمی با بیان اینکه مناطق تحت تاثیر زلزله ۵.۷ ریشتری خراسان شمالی تا شعاع ٢٠ کیلومتری کانون زلزله شامل ٩٧ روستا با جمعیت ۳۱ هزار و ۱۵۰ تن بوده است، اظهار کرد: بر این اساس سه شهرستان بجنورد، مانه و سملقان متاثر از زلزله بوده و ١٤ روستا بین ١٠ تا ٧٠ درصد آسیب دیده و ۴۶۰ تن نیز در این حادثه مصدوم شده اند.

وی با اعلام اعزام ۵۴ تیم عملیاتی هلال‌احمر و ۴ تیم آنست به منطقه زلزله زده، افزود: امدادگران هلال احمر در این حادثه ۱۹ تن را از زیر آوار نجات داده و به ۷۹۶۵ تن امدادرسانی کرده و همچنین ۷۹۵۳ تن را نیز اسکان اضطراری دادند.

به گفته سلیمی، به منظور ارائه خدمت به زلزله‌زدگان ۱۱ تیم واکنش سریع از استان‌های گلستان، خراسان رضوی و سمنان و ۳۸۵ نیروی عملیاتی در منطقه حاضر است.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به آماده‌باش یک فروند بالگرد در خراسان شمالی، تصریح کرد: به علاوه تا کنون ۱۵۹۳ دستگاه چادر به منظور اسکان هموطنان برپا و ۱۷۳۰ تخته پتو و ۵۹۰ تخته موکت میان متاثران از زلزله توزیع شده است.

سلیمی، اقلام امدادی توزیع شده در منطقه زلزله زده را شامل ۲۲۸۰ قوطی کنسروجات، ۱۷۳۰ تخته پتو و ۵۹۰ تخته موکت اعلام کرد. وی با اشاره به به‌کارگیری ۵۱ دستگاه خودروی عملیاتی برای خدمت‌رسانی عنوان کرد: ۶۲۵۰ کیلوگرم برنج و ۶۵۶۴ قوطی کنسرو از استان گلستان نیز برای زلزله‌زدگان ارسال شده است.

گفتنی است ۲۳ اردیبهشت زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۷ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتری زمین، «پیش قلعه» شهرستان آشخانه در خراسان رضوی را لرزاند و با ۲۱ پس‌لرزه، در روستاهای قصرقجر، لنگر، بوربور و پسر کانلو بیشترین آسیب را به همراه داشته است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار