سرقت 10 میلیاردی در فضای مجازی کشف شد

اعضای باند سه‌نفره‌ای که با نفوذ به سیستم حسابداری یک شرکت معتبر مبلغ 10 میلیارد ریال از حساب آن شرکت به صورت غیرمجاز برداشت کرده بودند توسط مأموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شدند.

سرقت 10 میلیاردی در فضای مجازی کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شرکت‌های معتبر مبنی بر اینکه سیستم حسابداری آن شرکت مورد نفوذ قرار گرفته و با تغییر اطلاعات حسابداری آن مبلغ 10 میلیارد ریال از حساب آن شرکت برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی دو نفر متهم اصلی و یک نفر همدست آن‌ها که از کارمندان آن شرکت بودند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های انجام گرفته صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را منافع مالی عنوان داشتند.

وی در پایان با اشاره به تحویل هر سه متهم به مراجع قضائی به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها توصیه کرد، از رمزهای عبور قوی جهت ورود به سیستم‌های رایانه‌ای استفاده کنند، آنتی‌ویروس‌ها و ضد بدافزارهای بروز شده و اصلی بر روی سیستم‌ها نصب کنند، از فایروال‌های قوی جهت جلوگیری از نفوذ هکرها استفاده کنند، به محض اخراج پرسنلی از سازمان کلیه دسترسی‌ها و رمزهای عبور وی را تغییر دهند.

*توقیف 370 میلیون ریال کالای قاچاق در اصفهان

حسن یاردوستی، با اعلام توقیف 370 میلیون ریال کالای قاچاق در اصفهان اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت‌زنی در این شهرستان به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد یک هزار و 343 قلم انواع پوشاک خارجی فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان به مضرات و مشکلات قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و بیان داشت: قاچاق کالا موجب انحراف سرمایه از مسیر اصلی و در نهایت کاهش تولید ملی، درآمد سرانه و گسترش فقر و بیکاری در جامعه می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه محموله کشف شده تحویل اداره مبارزه با قاچاق کالای استان شد، خاطرنشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

*کشف 600 میلیون ریال اموال مسروقه داخل خودرو

ستار خسروی اظهار داشت: در پی اعلام چندین مورد شکایت به پلیس آگاهی مبنی بر سرقت داخل خودرو، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق به شناسایی سه سارق حرفه‌ای شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی سه عملیات جداگانه هر سه سارق را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف 600 میلیون ریال اموال مسروقه داخل خودرو خبر داد و گفت: با تکمیل شدن تحقیقات سارقان به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان به همشهریان توصیه کرد: بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری نظیر باز گذاشتن درب و شیشه خودرو و قرار دادن وسایل بر روی صندلی‌های خودرو یا نصب تجهیزات گران‌قیمت بر روی خودرو باعث تحریک سارقان به سرقت داخل خودرو می‌شود، علاوه بر قفل‌کردن خودرو، از بالا بودن شیشه‌ها اطمینان حاصل کنید، وسایل شخصی (کیف، اسناد و مدارک) و اموال باارزش خود را داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید نگذارید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار