تلویزیون اینستاگرام چیست؟
تلویزیون اینستاگرام چیست احتمالا این سوال ذهن شما را نیز مشغول کرده است. همه چیز دربارهIGTV اینستاگرام را با مطالعه این مقاله خواهید دانست.
تلویزیون اینستاگرام چیست احتمالا این سوال ذهن شما را نیز مشغول کرده است. همه چیز دربارهIGTV اینستاگرام را با مطالعه این مقاله خواهید دانست.
اینستاگرام به عنوان دومین غول شبکههای اجتماعی جایگاه بسیار قابل قبولی دارد. در سال ۲۰۱۰ کوین سیستروم و مایک کریگر اینستاگرام را برای آی او اس راه اندازی نمودند. ایده اصلی اینستاگرام، تمرکز بر ساده نمودن فعالیتها و تمرکز زدایی از اپلیکیشنی بود که اجازه آپلود تصاویر را به کاربران میداد. به این ترتیب، اینستاگرام توانست ظرف مدت ۸ ماه، ۱۰ میلیون کاربر را جذب نماید.
فیس بوک کاملا هوشمندانه اینستاگرام را با مبلغی حدود یک میلیارد دلار تصاحب کرد. هرچند در ابتدا پرداخت چنین مبلغی از سمت فیسبوک منطقی به نظر نمیرسید، اما اکنون ارزش اینستاگرام بیش از پیش مشخص شده است، تا جایی که به تازگی اینستاگرام اعلام نمود، به مرز یک میلیارد کاربر در ماه رسیده است.
پس از اضافه نمودن امکاناتی نظیر، استوری و… که به طور مشخص با استقبال قابل توجهی از سوی کاربران مواجه شد، اینبار هدف به جای اسنپ چت، یوتیوب است. پیش از این، سازندگان محتوا به دلیل شرایط خاص اینستاگرام مجبور بودند، ویدئوهای بلند خود را در یوتوب ذخیره کنند، اما اکنون اینستاگرام با ارائه تلویزیون اینستاگرام قصد دارد کار سازندگان را راحتتر کرده، مخاطبین را برای مدت بیشتری در اینستاگرام مشغول نگاه دارد.
تلویزیون اینستاگرام چیست
شاید برای پاسخ به این سوال، بهترین فرد مایک گریگر خالق اینستاگرام باشد. از این رو، در این قسمت از مقاله، به طور خلاصه به مصاحبه رایفنری ۲۹ با مایک گریگر رجوع کردهایم.
مهمترین بخش گفت و گو با کریگر، به دلیل ساخت IGTV باز میگردد. گریگر با هوشمندی اشاره میکند، سازندگان ویدئو در اینستاگرام، در صورتیکه برنامه هوشمندانهای برای کسب و کار خود نداشته باشند، قادر به فعالیت نیستند. با استفاده از تلویزیون اینستاگرام، ما چنین اطمینانی را به این افراد دادهایم.
برای ساخت تلویزیون اینستاگرام از دسامبر ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده است. به طور معمول اینستاگرام سالیانه دوبار برای ارتقا در طول سال برنامه ریزی میکند. به این صورت، برنامه فعالیت ۶ ماه آینده تیم توسعه، مهندسی، پشتیبانی و… مشخص خواهد شد.
پس از ساخت تلویزیون اینستاگرام، با توجه بازخوردها و بررسیهای صورت گرفته، تصمیم بر این شد که IGTV اینستاگرام به صورت برنامهای مستقل ارائه شود که دسترسی به امکانات آن از طریق اینستاگرام میسر باشد. هرچند این مساله ممکن است چندان هوشمندانه به نظر نرسد، اما دلیل بسیار سادهای پشت آن قرار دارد.
گاهی اوقات، ممکن است کاربران اینستاگرام حال و حوصله تماشای ویدئوهای بلند را نداشته باشند. با توجه به امکان آپلود ویدئو تا یک ساعت در تلویزیون اینستاگرام، در صورت عدم تفکیک محتوا، این مساله ممکن بود به طور مشخص باعث ریزش کاربران اینستاگرام شود. از سوی دیگر، با توجه به امکان دسترسی سریع از داخل اینستاگرام به این محتوا به صورت تفکیک شده، سازندگان ویدئو و مخاطبین آنها، نیازی به سر و کله زدن با برنامههای دیگر را نخواهند داشت.
اهمیت تلویزیون اینستاگرام در جایی روشنتر میشود که، پیش از این امکان قرار دادن پشت صحنهها ساخت ویدئو، موزیک ویدئو، معرفی برندها و… به طور کامل و ساده از سوی سازندگان برای مخاطبین وجود نداشت. از این رو، در نهایت سازندگان ویدئو مجبور به استفاده از امکانات یوتوب میشدند.
نکته جالب در رابطه با نحوه ساخت تلویزیون اینستاگرام تعامل سازنده و مثبت بین گروه توسعه فنی و… اینستاگرام با سازندگان ویدئو در این شبکه اجتماعی است. به این صورت، اینستاگرام اشتباهات خود را در این رابطه به حداقل رسانده است، به عنوان مثال در ابتدای امر، تلاش بر این بوده است تا قسمت کامنتها و… در تلویزیون اینستاگرام فعال نباشد، اما با بررسیهای بیشتر و روشن شدن اهمیت تعامل کاربران با تیم سازندگان این ویژگی در IGTV اینستاگرام قرار گرفت.
به طور خلاصه و مفید، تلویزیون اینستاگرام، همانند یوتوب عمل میکند. هرچند تفاوتهای پایهای بسیاری با آن دارد. قبل از هر چیز، به جای کانالهای مختلف در یوتوب، هر سازنده برای خود یک کانال مشخص دارد که از طریق اینستاگرام به آن دسترسی مستقیم دارید. از سوی دیگر، با توجه به گروه هدف اصلی اینستاگرام که کاربران تلفنهای هوشمند بوده است، امکانات پخش و نمایش ویدئو برای گوشیهای هوشمند بهینه سازی شده است.
روش تماشای ویدیو در تلویزیون اینستاگرام چیست
مبنای کار تلویزیون اینستاگرام نیز مانند سایر امکانات این شبکه اجتماعی بر سادگی هرچه تمامتر است. از این رو، با توجه به پیشبینی سهم ۷۸ درصدی ترافیک اینترنت موبایل در سال ۲۰۲۱ به صورت پخش ویدیو و روندهایی که علاقه کاربران موبایل نوجوان به تماشای ویدئوهای ساخت کاربران آماتور را نشان میدهد، از سوی اینستاگرام این سرمایه گذاری هوشمندانه انجام گرفته است.
نحوه تماشای ویدیوهای تلویزیون اینستاگرام از چند طریق ممکن است. با آپلود ویدیوی افرادی که آنها را در اینستاگرام خود فالوو کردهاید در IGTV اینستاگرام، نوتیفیکشنی برای شما ارسال خواهد شد. در این قسمت با زدن بر روی نوتیفیکیشن به سادگی قادر به تماشای ویدیو خواهید بود.
علاوه بر این، کنترل ویدیو نظیر جلو زدن، استپ کردن ویدیو، افزودن به لیست ویدیوهایی که قصد تماشای آنها را در آینده دارید نیز برای شما فراهم است. در قسمت کامنتها نیز میتوانید، با سازندگان ویدیوها، تعامل داشته باشید. تگ کردن دوستان برای تماشای ویدیو یا ارسال ویدیو به صورت خصوصی نیز برای دوستانتان امکان پذیر است.
در قسمت بالای اپلیکیشن اینستاگرام با زدن بر روی آیکون مربوط به آی جی تی وی اینستاگرام، میتوانید به ویدیوهای تلویزیون اینستاگرام دسترسی داشته باشید. این ویدئوها به صورت کلی به سه بخش تقسیم شدهاند. ویدیوهای برای شما -FOR YOU- به طور مشخص بر اساس نوع فعالیتهای شما در اینستاگرام -نظیر ویدیوهایی که تماشا کردهاید، ویدیوهایی که لایک کردهاید و…- توسط هوش مصنوعی قدرتمند این شبکه اجتماعی برای شما در لیست قرار گرفتهاند.
در کنار این قسمت، گزینه فالووینگ مشاهده میشود. ویدیو افرادی که فالوو کردهاید را میتوانید در این قسمت مشاهده نمائید. سومین گزینه نیز، به ویدیوهای محبوب -POPULAR- اختصاص دارد. با زدن بر روی این گزینه، ویدیوهایی که مخاطبین بسیاری را به خود جذب کردهاست، خواهید یافت. البته، در این قسمت نیز، ویدیوهای نمایش داده شده به نوعی برای شخص شما به ترتیب خاصی نمایش داده خواهند شد.
افزون بر این، با زدن بر روی کادر جستجوی IGTV امکان پیدا کردن ویدیوی مورد نظر خود را خواهید داشت. هرچند، فعلا جستجو در این قسمت ممکن است نتایج دلخواه شما را به همراه نداشته باشد. به خاطر داشته باشید، برای استفاده از این امکانات حتما اینستاگرام خود را به روز نمائید.
علاوه بر این، در هنگام استفاده از تلویزیون اینستاگرام چند نکته را به خاطر داشته باشید. با توجه به مدت زمان زیاد ویدئوها، حجم اینترنت مصرفی شما ممکن است، بیشتر از حد انتظارتان باشد، از این رو اگر مدیریت هزینههای اینترنت برای شما اولویت بالایی دارد، بهتر است مدت زیادی را صرف تماشای ویدیوها در IGTV اینستاگرام نکنید.
از سوی دیگر، در هنگام تماشای تصاویر در تلویزیون اینستاگرام باید گوشی خود را به صورت عمودی نگه دارید تا تماشای ویدیو به صورت تمام صفحه و به بهترین نحو برای شما امکان پذیر باشد. در واقع، تماشای ویدیو به صورت تمام صفحه و ساخت ویدیوها به صورت عمودی، برگ برنده اینستاگرام در زمینه پخش ویدیو در موبایل نسبت به یوتیوب است.
در صورتیکه، آپدیت مخصوص گوشی شما از سوی اینستاگرام تاکنون منتشر نشده است، باید نسبت به دانلود و نصب اپلیکیشن IGTV اینستاگرام اقدام نمائید.
نحوه ساخت ویدیو در تلویزیون اینستاگرام چگونه است
هرکسی میتواند در تلویزیون اینستاگرام ویدیو بسازد. برای این مساله تنها یک پیشنیاز وجود دارد، داشتن اکانت اینستاگرام. البته، برای بسیاری از اکانتها، ساخت ویدیو تنها برای ۱۰ دقیقه امکان پذیر است، هرچند اکانتهایی که تعداد فالوور بالایی دارند، میتوانند تا یک ساعت ویدئو در تلویزیون اینستاگرام آپلود نمایند. این محدودیت در آینده، حذف خواهد شد و هر کاربر احتمالا به میزان نامحدودی به لحاظ زمانی امکان قرار دادن ویدیو را در تلویزیون اینستاگرام خواهد داشت.
بهتر است، حتما ویدیوهای خود را به صورت عمودی تهیه نمائید، تا کاربران بتوانند با کیفیت بیشتری از محتوای ساخته شده توسط شما استفاده نمایند. -هرچند لزومی به رعایت نکته فوق وجود ندارد- به خاطر داشته باشید، با توجه به سیاست اینستاگرام، هر کاربر تنها قادر به ساخت یک کانال تلویزیونی در اینستاگرام خواهد بود، بنابرین نام و محتوای کانال خود را به صورت هوشمندانه انتخاب نمائید.
مراحل ساخت کانال در تلویزیون اینستاگرام
نسبت به دانلود اپلیکیشن آی جی تی وی اینستاگرام اقدام نمائید.
پس از نصب اپلیکیشن IGTV اینستاگرام وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.
- در گوشه سمت راست و بالای صفحه نمایش، بر روی آیکون چرخ دنده بزنید. بر روی عبارت ساخت کانال -CREATE CHANNEL- بزنید.
مراحل آپلود ویدیو در IGTV اینستاگرام
در صفحه اصلی اپلیکیشن بر روی آواتار خود بزنید.برای اضافه نمودن ویدئو به تلویزیون اینستاگرام بر روی آیکون + در گوشه سمت راست و بالای صفحه بزنید. ویدیوی مورد نظر را از میان ویدیوهای گوشی خود انتخاب نمائید.
نام و مشخصات مربوط به ویدیوی خود را اضافه نمائید. مثل تمام شبکههای اجتماعی دیگر، در صورتیکه قصد جذب مخاطب را دارید، حتی الامکان از واژههای مرتبط و پربازدید در قسمت توضیحات و عنوان ویدیو استفاده کنید. به این ترتیب، شانس مخاطب را در یافتن ویدیوی خود افزایش دهید. -و شانس خود را برای هرچه بیشتر دیده شدن.
برای ویدوی خود یک تصویر زمینه-COVER- مناسب انتخاب کنید. البته، امکان استفاده از تصویر پیشفرض ویدیو به صورت تصادفی نیز وجود دارد. هرچند، بهتر است از تصاویر گیرا و مرتبط برای جذب هرچه بیشتر مخاطبتان استفاده کنید. بر روی گزینه پست ویدئو بزنید
نکتههای مهم برای استفاده هرچه بهتر از تلویزیون اینستاگرام
- برای تحلیل رفتار مخاطبین خود، میتوانید بر روی گزینه سه نقطه در کنار گزینههای کامنت، اشتراک و… بزنید. با انجام اینکار به قسمت نمایش بازدیدها -View Insights- دسترسی خواهید داشت. با زدن بر روی این گزینه، در قالب نمودار میزان و زمان نمایش ویدیو را مشاهده خواهید نمود. با توجه به سخت بودن ادیت ویدیوهای عمودی، بهتر است ویدیوی خود را به صورت افقی ادیت نمائید. -با نرم افزارهای معمولی- پس از پایان کار، ویدیوی خود را با چرخش ۹۰ درجه منتشر نمائید.
- کوتاهترین زمانی که اینستاگرام برای ویدیوهای آپلود شده در تلویزیون اینترنتی خود در نظر گرفته است، ۱۵ ثانیه است. افزون بر این، بهترین نسبت تصویر برای IGTV اینستاگرام، ۱۶ به ۹ همانند استوری اینستاگرام است. در صورتیکه مخاطبین، بیش از ۳ ثانیه از ویدیوی شما را تماشا کرده باشند، یک نمایش برای شما ثبت خواهد شد.