همایش روز قلم و رسانه در شاهین شهر

همزمان با هفته فرهنگی شاهین شهر همایش روز قلم و رسانه با تجلیل از فرهیختگان قلم و اصحاب رسانه این شهر برگزار شد.

همزمان با هفته فرهنگی شاهین شهر همایش روز قلم و رسانه با تجلیل از فرهیختگان قلم و اصحاب رسانه این شهر برگزار شد.
حمید عشقی سرپرست شهرداری شاهین شهر در این همایش ضمن تبریک روز قلم گفت: وقتی خداوند در قرآن به قلم قسم خورده نشان از اهمیت بالای آن دارد.
وی به جایگاه قلم اشاره کرد و افزود: جهد و فعالیت اصحاب رسانه و قلم در برافروختن چراغ دانش و اطلاع رسانی مستقل و مسئولانه را قدردان هستم.
عشقی در ادامه بیان داشت: معتقدم در قله های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی، جز با حق جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی میسر نمی شود و این مسئولیتی عظیم است.
سرپرست شهرداری شاهین شهر گفت: کار نگارش از مهمترین راه های گسترش معرفت وپرورش فضیلت شناخته میشود ونگارش از کارآمدترین شیوه های تعمیق فرهنگ ناب دینی است.

تجلیل از اهالی قلم به ایران باستان برمیگردد
در ادامه این تجلیل فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر ومیمه گفت: تجلیل از اهالی قلم سابقه اش به ایران باستان برمی گردد و بعد از انقلاب نامگذاری روز قلم به پیشنهاد انجمن قلم توسط شورای عالی فرهنگی به تصویب رسید.
رادمنش افزود: در شهرستان شاهین شهر ومیمه ،سه سال متوالی و در آستانه روز قلم ، با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر وهمچنین مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی وورزشی شهرداری از فعالان این حوزه تقدیر می شود.
رادمنش با توجه به لزوم ساماندهی فعالیت های نویسندگان گفت: بمنظور همفکری وهمراهی متخصصان در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شورای هم اندیشی مطبوعات وشورای نویسندگان تشکیل شده است. سجاد قهرمانی عضو شورای اسلامی شاهین شهر نیز دیگر سخنران این همایش با مطلوب برشمردن برنامه های هفته فرهنگی شاهین شهر گفت: شهروندان تلاش کنند تا با مشارکت در این هفته نقش ثمر بخشی ایفا نمایند.

چهره شهر را ثبت کنید
علی خدایی از نویسندگان مطرح کشور که بعنوان مهمان ویژه در همایش حضور داشت طی سخنانی از اصحاب رسانه واهل قلم خواست چهره شاهین شهر را در داستان های خود ثبت کنند . وی افزود : ثبت تصویری وقلمی شهر وظیفه نویسندگان واصحاب رسانه است تا به شاهین شهر بعنوان شهری مدرن هویت بخشیده شود. وی بیان داشت: این ثبت می توان بصورت مسابقه و یا در قالب برنامه های فرهنگی وهنری اجرا شود. گفتنی است هفته فرهنگی شاهین شهر از 10 تا16 تیرماه با اجرای برنامه های متنوع از سوی شهرداری این شهر برگزار شد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار