تلاش برای رفع موانع فعالیت انبوه‌سازان مسکن در شهر اصفهان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: تلاش مدیریت شهری اصفهان رفع موانع فعالیت انبوه‌سازان مسکن است تا بخشی از رکود حاکم بر بازار مسکن شهر کاهش پیدا کند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: تلاش مدیریت شهری اصفهان رفع موانع فعالیت انبوه‌سازان مسکن است تا بخشی از رکود حاکم بر بازار مسکن شهر کاهش پیدا کند.
مرتضی طهرانی در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: برای جلب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی به ویژه انبوه‌سازان مسکن، جلساتی برگزار و دغدغه‌های انبوه سازان را شنیدیم، سپس جلساتی را در قالب کمیسیون در شهرداری مرکزی و مناطق ۱۵ گانه تشکیل دادیم تا موانع ساخت و ساز را برطرف کنیم و خوشبختانه به تصمیمات خوبی دست یافتیم.
وی افزود: بخشی از تصمیمات گرفته شده در جلسه با انبوه‌سازان، نیاز به مصوبه شورای شهر دارد، بنابراین طرح‌ها در قالب لایحه به شورای شهر ارایه شد که در کمیسیون تلفیق هفته گذشته شورا به تایید رسید و امیدوارم در جلسه علنی شورای شهر نیز این مهم به تصویب برسد.
معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بسته تشویقی خوبی برای انبوه‌سازان مسکن تهیه شده که در آن نظرات شهرداری و سازندگان مسکن لحاظ شده است.
طهرانی با اشاره به تامین منابع مالی پایدار برای شهرداری، گفت: در حال حاضر بخش عمده درآمدهای شهرداری به واسطه ساخت و ساز تامین می‌شود، بنابراین منابع درآمدی پایدار در طول یک پروسه زمانی به دست می‌آید که در این خصوص در حال برنامه‌ریزی و پیگیری هستیم.
وی اظهارکرد: بخشی از عوارض ارزش افزوده که توسط اداره دارایی دریافت و بین شهرداری‌ها تقسیم می‌شود، جزء درآمد پایدار شهرداری به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه عوارض نوسازی و خودرو نیز از جمله منابع درآمدی پایدار شهردار است، افزود: با توجه به اینکه برای دریافت عوارض خودرو یا نوسازی الزاماتی نداریم، با بسته‌های تشویقی که به تایید شورای شهر می‌رسد، شهروندان را با جوایز یا بخشودگی جرایم به پرداخت عوارض تشویق می‌کنیم تا ضمن وصول درآمد شهرداری، شهروندان نیز از جایزه خوش‌حسابی بهره‌مند شوند.
معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: شهروندان با پرداخت به موقع عوارض، شهرداری را در آبادانی هر چه بیشتر شهر یاری کنند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار