جاده سلامت سمیرم 50 درصد پیشرفت کرد

رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم از پیشرفت 50 درصدی جاده سلامت در مسیر و محدوده منطقه نمونه گردشگری آبشار خبر داد.

رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم از پیشرفت 50 درصدی جاده سلامت در مسیر و محدوده منطقه نمونه گردشگری آبشار خبر داد. علیرضا طایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات راهسازی و تسطیح جاده سلامت به طول 2 کیلومتر با 20 میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
وی گفت: اعتبار این طرح از محل تبصره عمران و بهسازی شهری در ستاد بازآفرینی شهری و احیای بافت های فرسوده تصویب شده است.
طایی توسعه منطقه نمونه گردشگری آبشار و بهبود مسیرهای دسترسی به نقاط مسکونی حاشیه این جاده را از مزایای اجرای جاده سلامت عنوان کرد و گفت: ظرفیت ‌شناسی سمیرم گزینه مهمی است که اجرای این دست پروژه ها، باعث توسعه فراگیر آن در ابعاد مختلف اجتماعی و گردشگری می شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم افزود: این طرح با مشارکت شهرداری، اداره راه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اجرا می شود و مرحله اول آن رو به اتمام است.
وی همچنین در باره طرح بازآفرینی شهری در محلات زیر بند و کوشک سمیرم گفت: تاکنون طراحی ساماندهی بافت فرسوده، تأمین بدنه‌، برداشت کروکی محل، گونه‌ شناسی و محله بندی در این طرح انجام شده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم با بیان اینکه در طرح بازآفرینی و احیا بافت های فرسوده اولویت با ساکنان محله کوشک سمیرم است ، گفت: ارائه تسهیلات بانکی و تخفیف 70 تا 80 درصدی صدور پروانه در این طرح تصویب شده است.
وی خاطر نشان کرد: تسهیلات مصوب در محدوده اجرای طرح بازآفرینی شهری سمیرم 350 میلیون ریال با سود 6 درصد ارائه می شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم افزود: امسال مرحله اول پروژه جاده گردشگری کوشک به محله قلعه در شمال شهر سمیرم آغاز می شود.
طایی گفت: در این طرح اتصال منطقه کوهستانی اشکفت رَز در محدوده ورودی آبشار سمیرم به نارین قلعه در شمال شهر سمیرم شامل مسیر گردشگری در سه مرحله اجرا خواهد شد.
آبشار سمیرم در سه کیلومتری شرق شهر سمیرم، در اعماق تنگه‌ای به همین نام با دیواره‌های سنگی واقع شده که از دل دیواره ها نیز چشمه های متعددی جاری است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار