فرنوش فخار: ای‌کاش کنکور حذف شود

برای توسعه نیازمند رشد رشته‌های انسانی هستیم

برای توسعه نیازمند رشد رشته‌های انسانی هستیم

پدر فرنوش فخار کسی که موفق به کسب رتبه چهار رشته علوم انسانی سال 97 از کاشان شد می‌گوید: فرنوش بااستعداد بود و تلاش زیادی کرد مطمئن بودیم که نتیجه زحمات خود را خواهد دید اما تصور چنین رتبه‌ای را نداشتیم. او از اینکه علاقه داشته است دخترش پزشک شود می‌گوید و ادامه می‌دهد وقتی علاقه و اصرار دخترم را دیدم در مقابل خواسته او کوتاه آمدیم و با تمام توان دخترانمان را درراه رسیدن به هدفش همراهی کردیم. پدر فرنوش ادامه می‌دهد: در حال حاضر هم تلاش می‌کنیم تا فرنوش در رشته‌ای که انتخاب می کند با کمترین دغدغه و بیشتر از قبل اطمینان پیشرفت داشته باشد.

خبر قبولی‌ام را از شبکه خبر متوجه شدم

اما فرنوش از تماسی می‌گوید که یکی از دوستانش با او می‌گیرد و می‌گوید شبکه خبر را نگاه کن! وقتی کانال تلویزیون را بر روی شبکه خبر قرار می‌دهد و نام فرنوش فخار را به‌عنوان رتبه 4 رشته علوم انسانی می‌بیند به‌یک‌باره حجمی از شادی او را فرامی‌گیرد که تمام سختی‌ها و شب‌بیداری‌ها و دوری از دوستان خود را فراموش می‌کند.او از علاقه زیاد به رشته حقوق می‌گوید ادامه می‌دهد: به نظر من آینده شغلی خوبی در انتظار رشته‌های انسانی است حتی می‌توانم ادعا کنم برای کشور هم توجه به رشته‌های انسانی مهم و تأثیرگذار است درحالی‌که چندان توجهی نسبت به آن نمی‌شود.

بازار کار رشته تحصیلی برای من مهم بود

رتبه چهار رشته انسانی در آزمون سراسر 97 با اشاره به اینکه تصور عامه بر این قرار دارد که درصورتی‌که دانش‌آموزی دارای معدل بالا و عالی است باید به سمت رشته‌های ریاضی و تجربی هدایت شود تصریح می‌کند: این تصور بسیار غلط است من به علاقه شخصی خودم توجه کردم و سال‌ها قبل نیز در حوزه اشتغال این رشته تحقیق کرده بوده‌ام.او تأکید می‌کند: قبل از آزمون مطمئن بودم نتیجه مطلوبی به دست خواهم آورد اما پس از آزمون با توجه به‌دشواری سؤالات رتبه‌ای دورقمی را از خودم انتظار داشتم و در حال حاضر از نتیجه‌ای که به دست آورده‌ام خوشحال هستم.فرنوش فخار از میزان ساعاتی که قبل از کنکور به مطالعه اختصاص داده است می‌گوید: سال گذشته به‌صورت میانگین 6 تا 10 ساعت درس می‌خواندم و از مهر به بعد ساعات مطالعه را به 10 تا 12 ساعت افزایش دادم و برای آمادگی بهتر در آزمون سراسر ارتباط با دوستان و فعالیت‌های متفرقه همچون مهمانی را برای خودم محدود کردم و بیشتر بر روی هدفی که برنامه‌ریزی کرده بودم تمرکز داشتم. او در ادامه با حذف کنکور به‌شدت موافق است می‌گوید: بسیاری از دوستان من به دلیل شرایط مناسبی که در روز کنکور نداشته‌اند ضربه خوردند و نتوانستند نتیجه مطلوبی را به دست بیاورند هم سن و سال‌های من سال‌ها تلاش می‌کنند برای اینکه نتیجه کار خود را ببینند وابسته به شرایطی است که در یک روز خاص رخ می‌دهد و این موضوع به‌شدت بی‌انصافی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار