افزایش میزان سرقت‌های خرد در تابستان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: میزان سرقت‌های خرد در اصفهان نسبت به سال گذشته در همین زمان افزایش یافته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: میزان سرقت‌های خرد در اصفهان نسبت به سال گذشته در همین زمان افزایش یافته است.
سرهنگ جهانگیر کریمی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: سرقت‌های خرد در اصفهان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۴.۲ درصدی روبرو بوده است.
وی افزود: مصادیق سرقت‌های خرد شامل کیف‌قاپی،‌ سرقت دوچرخه، سرقت‌ در وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی، لوازم درون ماشین و غیره است.
در ایام تابستان میزان سرقت‌های خرد افزایش پیدا می‌کند
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه به طور معمول در ایام تابستان میزان سرقت‌های خرد افزایش پیدا می‌کند، ابراز داشت: با توجه به فصل گرما و تغییر خلق و خو، مدت زمان حضور مردم در کوچه و خیابان به دلیل تعطیلات، خستگی و عدم دقت در نگهداری وسایل به ویژه رها کردن ماشین در حالت روشن حتی کوتاه مدت موجب افزایش سرقت‌ها می‌شود.
وی تاکید کرد: به طور معمول بی دقتی موجب می‌شود تا مرد در معرض سرقت‌های خرد قرار بیرند و بر این اساس شهروندان باید نکات ایمنی لازم را در این ارتباط رعایت کنند.
کریمی ادامه داد: مردم باید از رها کردن وسایل ارزشمند خود در ماشین و در معرض دید دیگران به نوعی که توجه سارقان خرد را جلب ‌کند خودداری و در زمان سوار شدن بر وسایل حمل و نقل عمومی نیز نکات ایمنی را رعایت کنند.
حمل پول و جواهرات در ساک‌های دستی و کیف امکان توجه سارقان را فراهم می‌سازد
وی با بیان اینکه حمل پول و جواهرات در ساک‌های دستی و کیف امکان توجه سارقان را فراهم می‌سازد، ابراز داشت: رعایت نکات ساده ایمنی موجب می‌شود تا سرقت‌های خرد در جامعه کاهش پیدا کند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه عمده سرقت های خرد توسط معتادان انجام می‌شود که برای تامین ذره‌ای مواد مخدر دست به سرقت می‌زنند، گفت: پلیس اقدامات مختلفی در طول سال برای مقابله با سرقت‌های خردانجام می‌دهد و البته در این ارتباط باید تمام ابعاد روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و نهادهای دیگر نیز در این راستا با نیروی انتظامی همکاری کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار