واردات طعم دهنده ها و اسانس های مواد غذایی

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کارخانجات مواد غذایی برای تامین طعم دهنده ها و اسانس ها به خارج از کشور وابسته هستند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کارخانجات مواد غذایی برای تامین طعم دهنده ها و اسانس ها به خارج از کشور وابسته هستند.
مرجان هادیان در گفت و گو با مهر اظهار داشت: اصفهان در صادرات مواد قندی مثل بیسکویت، گز و انواع نشاسته و محصولات لبنی حرف برای گفتن دارد و بیشترین این محصولات به عراق صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه ۸۲۳ کارخانه و کارگاه تولیدی داریم که از این تعداد ۴۴۵ کارخانه فعال است، افزود: همچنین ۲۳۳ کارگاه بهداشتی فعال داریم.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه نظارت و بازرسی‌ها روی کارخانجات مستمر و روتین است اگرچه با کمبود بازرس مواجه ایم، ادامه داد: واحدهای مستقر در شهرستان‌ها توسط بازرسان بهداشتی و کارشناسان کنترل مواد غذایی و بهداشتی مستقر در شبکه های بهداشت و درمان صورت می‌گیرد.
وی در خصوص کیفیت محصولات غذایی تولید داخل، گفت: مواد غذایی تولید شده در کارخانجات در حد استاندارد خوب و معقول است و به نسبت مواد غذایی فله‌ای از کیفیت بالایی برخوردار است.
هادیان با توصیه به مردم که ترجیحا مصارف خود را از مواد غذایی بسته بندی شده انتخاب کنند و از خرید مواد غذایی فله ای که هیچ درج و نشان سلامت و استاندارد را ندارد، خودداری کنند، اضافه کرد: به منظور ارتقا سلامت محصولات تلاش کردیم که مسئولان فنی مستقر در کارخانجات از زیر نظر کارفرماها خارج و زیر نظر وزارت بهداشت بیایند که چون چنین امری امکانپذیر نیست، مقرر شد یک صندوق مشترک با وزارت کار و وزارت بهداشت شکل بگیرد.
وی تصریح کرد: کارخانجات ما باید بدانند که تا محصولشان از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، نمی توانند فروش خوبی داشته باشند و وجود مسئولان فنی و نظارت آنها یکی از ارکان اصلی کارخانجات باید محسوب شود و نباید چون حقوق بگیر آنها هستند از یکسری از خطاها چشم پوشی کنند که این مسئله به خوبی در کشورهای پیشرفته فرهنگ سازی شده است.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه به طور قطع مسئولان فنی وجدان های بیدار در هر کارخانه هستند و اگر مواد غیرمجاز یا رنگ های غیر مجاز یا کپک زده استفاده شود، مقابل آن خواهند ایستاد، افزود: اصفهان در تولید سوسیس و کالباس جایگاه اول را دارد.
وی با اظهار اینکه اصفهان در مواد اولیه مثل طعم دهنده‌ها، اسانس‌ها، خمیر مایه‌های واحدهای لبنی و مواد اولیه سوسیس و کالباس وابسته به خارج است، ادامه داد: به طور قطع اگر تحریم شویم مواد جایگزینی داریم.
هادیان از صادرات موادی کنسروی تولید اصفهان به کشورهای اروپایی خبر داد و افزود: در عرصه تولید مواد لبنی و بیسکویت نیز جایگاه خوبی داریم.
وی با اشاره به اینکه دو کارخانه تولید روغن در اصفهان داشتیم که اکنون غیر فعال است، اضافه کرد: کارخانه تولید آب میوه فعال نداریم و در حوزه آب معدنی کارخانه زیادی نداریم و این در حالی است که تعدادی کارخانه آب آشامیدنی در سطح استان اصفهان فعال است.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شماره ۳۶۵۴۷۹۵۹ شماره شکایات مردمی است که می توانند در صورت مشاهده هر گونه شکایتی به این شماره تماس بگیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار