برگزاری همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در میدان امام خمینی(ره)

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استان اصفهان گفت: حضور گستره مادران و شیرخوارگان اصفهان در همایش مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) روز جمعه 23 شهریور ماه، ما را در ثبت این همایش و اجتماع عظیم جهانی در یونسکو یاری می رساند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استان اصفهان گفت: حضور گستره مادران و شیرخوارگان اصفهان در همایش مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) روز جمعه 23 شهریور ماه، ما را در ثبت این همایش و اجتماع عظیم جهانی در یونسکو یاری می رساند.

مجید دانشمندی در گفت و گو با اصفهان امروز بیان داشت: مجمع جهانی حضرت علی اصغر در 5 هزار و 300 نقطه ایران و 41 کشور جهان به صورت همزمان در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود که امسال در شانزدهمین سال برگزاری مصادف با 23 شهریور ماه می باشد.

وی ادامه داد: با پیگیری ها و تلاش های متعدد برای ثبت این همایش مذهبی در یونسکو تاکنون موفق نشده ایم و زمانی این اتفاق رخ می دهد که همایش در مکانی تاریخی با جمعیتی انبوه از مادران به همراه شیرخوارگانشان برگزار شود.

دانشمندی اضافه کرد: در استان اصفهان بیش از 340 نقطه این همایش برگزار می شود که امسال تصمیم بر برگزاری آن در میدان امام خمینی (ره) که مکانی تاریخی به شمار می آید با حضور گسترده مادران و شیرخوارگانشان گرفته شد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: بزرگترین اجتماع مادران به همراه شیرخوارگان خود در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با بیش از 120 هزار نفر جمعیت برگزار می شود و پس از آن دومین مکان مصلای تهران بزرگترین اجتماع به شمار می آید.

دانشمندی بیان داشت: امسال طبق برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود همایش شیرخوارگان در میدان امام خمینی(ره) اصفهان دومین اجتماع گسترده مادران و شیرخوارگان باشد.

وی با بیان اینکه همایش رأس ساعت 8 الی 10 صبح روز جمعه 23 شهریور ماه برگزار می شود گفت: ان شاالله توزیع 15 الی 25 هزار دست لباس متبرک حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مادران را داریم تا تمامی شیرخوارگان لباس یکدست سبز علوی با سربند «یا صاحب الزمان» پوشیده شوند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با اشاره به اینکه در این همایش مادران فرزندان خود را نذر یاری امام زمان (عج) می کنند گفت: همایش روز جمعه با سخنرانی «حجت الاسلام و المسلمین آیت الله سید ابوالحسن مهدوی» نماینده مجلس خبرگان رهبری، مداحی ذاکران اهل البیت و مراسم گهواره گردانی برگزار می شود.

دانشمندی ادامه داد: ما از توریست هایی که به شهر اصفهان سفر کرده اند نیز برای این همایش جهانی دعوت کرده ایم که به مراتب مبلغ خوبی برای مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در دنیا می باشند.

وی اضافه کرد: این مجمع در حال برنامه ریزی تشییع پیکر 2 شهید گمنام در میدان امام خمینی(ره) است که ان شاالله با حضور گسترده حاضران در همایش انجام شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در پایان از زحمات بی دریغ حضرت آیت الله مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری و تمامی مسئولین استان اصفهان که در برپایی این همایش همکاری لازم را داشتند تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار