مسئولان شهرستان لنجان پاسخگوی شورا باشند

رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت:هدف از تشکیل شورای شهر خدمت به مردم و رسیدگی به در دل مردم است، اما بی مهری برخی مسئولان و عدم پاسخگویی آنان به مطالبات به حق مردمی در شهرستان لنجان سبب شده پیگیری های انجام شده بدون پاسخ باقی بماند.

رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت:هدف از تشکیل شورای شهر خدمت به مردم و رسیدگی به در دل مردم است، اما بی مهری برخی مسئولان و عدم پاسخگویی آنان به مطالبات به حق مردمی در شهرستان لنجان سبب شده پیگیری های انجام شده بدون پاسخ باقی بماند.

سعید نادی زاده در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: شورای شهر به عنوان نهادی زیرساختی در تصمیم سازی و به نمایندگی از مردم، صیانت از حقوق و تحقق مطالبات شهروندی را بر عهده دارد و در بسیاری از کشورها شورا، نه تنها در انتخاب شهردار، بلکه در انتخاب فرماندار و استاندار نیز دخالت داشته ولی در کشور و مخصوصا شهرستان لنجان وظیفه شورای شهر، تنها نظارت بر کار شهرداری است .

وی با گلایه از عدم پاسخگویی مدیران به شوراهای اسلامی شهر در شهرستان لنجان افزود: هدف از تشکیل شورای شهر خدمت به مردم و رسیدگی به در دل مردم است، چرا که شوراها از بطن جامعه بیرون آمده و از نزدیک با دردهای مردم آشنا هستند اما بی مهری برخی مسئولان و عدم پاسخگویی آنان به مطالبات به حق مردمی در شهرستان لنجان سبب شده بسیاری از پیگیری های انجام شده از سوی شوراها بدون پاسخ باقی بماند.

رییس شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه عملکرد نظارتی شوراهای اسلامی نباید در سایه قرار بگیرد، تصریح کرد: توسعه همه جانبه شهری چون زرین شهر نیازمند یک مدیریت شهری خوب و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌هاست اما نباید این نکته مهم را فراموش کرد که مدیریت شهری زمانی می‌تواند موفق عمل کنند که دستگاه های مختلف با شهرداری و شورای اسلامی شهر همگونی و وحدت رویه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که اعتبار شورای شهر احیاء نشود توسعه همه جانبه شهرها نیز محقق نمی شود، اضافه کرد: فیلم و سینما یکی از تأثیرگذارترین ابزارها برای انتقال فرهنگ در دنیای امروز به شمار می آید اما زرین شهر با وجود جمعیت جوان از داشتن سینما بی‌بهره بوده و پیگیری های متعدد شورای اسلامی زرین شهر از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکنون بی پاسخ مانده است.

نادی زاده عنوان کرد: شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم به دنبال تعامل سازنده با مردم و دستگاه ها و نهادهای اجرایی بوده و از شهردار نیز درخواست داشته ایم ارتباط شهرداری با مردم و ادارات تقویت شود تا با تعامل شاهد رفع مسایل و مشکلات پیش روی مردم و مدیریت شهری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: انجام کارهای فرهنگی در دوره پنجم بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و برهمین اساس سال ۱۳۹۷ را با شعار نشاط و سرزندگی اغاز کردیم و طی مدت گذشته نیز شاهد برگزاری جشن های مختلف و ویژه برنامه های فرهنگی بودیم که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.

رییس شورای اسلامی زرین شهر متذکر شد: گاهی اوقات شاهد هستیم که نقدهایی بر عملکرد شوراهای اسلامی شهر وارد است، و یکی از نقدهایی که از سوی برخی افراد مطرح می‌شود، این است که فرایندهای تصمیم گیری متاثر از نیازهای شهر، مطالعات میدانی و دغدغه‌های شهروندان نیست بلکه غالبا تصمیم گیری یک طرفه با اعمال سلایق شخصی و با نگاهی از بالا به پایین بوده اما باید گفت ما همواره در تلاش بوده ایم در شورای اسلامی دور پنجم زرین شهر نگاهی کارشناسانه به مسایل شهری و خواسته های شهروندان داشته باشیم .

وی افزود: برهمین اساس با آغاز بکار میثم محمدی به عنوان شهردار زرین شهر، یکی از مطالبات شورای اسلامی زرین شهر از وی اتمام پروژه های نیمه تمام بود چراکه پروژه هایی چون شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر، پروژه پارک سوار و ... مدت زمان طولانی متوقف باقی مانده و بسیاری نیز معتقد بودند نگاه های سیاسی سبب این اتفاقات بوده است.

نادی زاده تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های متعدد شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر، نماینده مردم شهرستان لنجان و فرماندار این شهرستان شاهد هستیم که گره کور چندین ساله پروژ شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر گشوده شده و طی ماه های آینده نیز قطعا این مجموعه به بهره برداری خواهد رسید و چرخ کامیون ها در شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به چرخش درخواهد آمد تا کام مردم و کامیونداران و قشر زحمتکش راننده شیرین شود.

وی با بیان اینکه بی شک شورایی مقتدر و پاسخگو است که از جریانات سیاسی دوری کرده و دچار سیاست زدگی نشود، گفت: بر اساس قانون اساسی کشور هر فردی با هر تخصص و مدرک تحصیلی امکان کاندیداتوری در انتخابات شوراهای اسلامی را دارد و با توجه به اینکه انتخاب شوراهای اسلامی بصورت فنی انجام نمی شود به وفور شاهد هستیم که افراد با هرنوع تخصصی که در راستای حل مشکلات جامعه شهری نیست خواستار حضور در انتخابات هستند.

رییس شورای اسلامی زرین شهر ادامه داد: شهروندان باید نسبت به نیاز واقعی شهر برای حضور افراد در پارلمان محلی اشراف داشته باشند تا براساس این نیاز تخصصی دست به انتخاب بزنند و بر همین اساس آگاهی شهروندان نسبت به وظایف نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و کارکرد و شاخص های این شورا می تواند بستر حل تنگناهای شهری را فراهم کنند .

وی با بیان اینکه شورای شهر باید از سیاست بازی دوری کند، اضافه کرد: در شرایط اقتصادی که امروز شهرداری ها با آن مواجه هستند برخی افراد باید از سیاسی کاری نسبت به شهرداری دست بردارند و از سوی دیگر شورای اسلامی شهر نیز نباید محلی برای جولان سیاسی باشد چراکه اینگونه اتفاقات کارایی شوراهای شهر را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

نادی زاده در پایان گفت:طی یکسال گذشته شورای اسلامی زرین شهر بالغ بر ۱۶۹ مصوبه داشته و نامه های وارده به این نهاد ۹۵۲ نامه و ۳۷۶ نامه صادره بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار