استرالیا در ماه درخشید

نخستین شب از اکران تاتر استرالیا در تماشاخانه ماه اصفهان با حضور مردم اجرا شد.

نخستین شب از اکران تاتر استرالیا در تماشاخانه ماه اصفهان با حضور مردم اجرا شد.
به گزارش ایسنا شروع تاتر استرالیا با مرگ بازیگران آن آغاز می‌شود. محتوای این نمایش درباره مهاجرت غیرقانونی یک پسر ایرانی به نام "عدنان" و دختری افغانی به نام "سامیه" از طریق کشتی "گادین" به استرالیا است که در این مسیر عشقی بین آن دو شکل می‌گیرد.
فضای عاشقانه این نمایش با وجود اینکه در پایان هردوی آن‌ها غرق می‌شوند به خوبی قابل لمس است."گادین" ملوانی اندونزیایی در اسکله "گاروت" است که مهاجران را به صورت غیرقانونی به استرالیا می‌برد. زخم عمیق روی گردن او گواه این است که توسط مأموران استرالیای دستگیر و زخمی شده و به اسکله بازگشته است."گادین" در طول نمایش کاراکتر انتقام جویانه ای را از خود نشان می‌دهد.
"سامیه" دختری افغانی است که به خاطر وجود سنت‌های غلط تن به ازدواج با مردی به سن پدرش می‌دهد،چراکه او برادر "نیاز" را کشته است."سامیه" پس از کشتن همسرش " نیاز"، تصمیم به مهاجرت غیرقانونی می‌گیرد."عدنان" نیز پسری اهل جنوب ایران است که در کودکی به دلیل دیدن مرگ برادرش قدرت تکلم را از دست می‌دهد."سامیه" توسط "گادین" مورد تجاوز قرار می‌گیرد و در پایان عدنان و سامیه با کشتی "گادین" آغاز سفر می‌کنند و در دریا غرق می‌شوند.
استرالیا به گونه‌ای فانتزی به جزئیات می‌پردازد و با یک‌بار تماشای آن نمی‌توان تمام جزئیات را درک کرد. از لحاظ صحنه این نمایش به شیوه "بلک باکس" انجام می‌شود، به همین دلیل فاصله‌ای بین تماشاچیان و بازیگران وجود ندارد. دقت در نورپردازی،دکور، موسیقی،گریم و دیگر مسائل باعث شده است که گاهی بازیگران استرالیا بتوانند در تماشاچیان نفوذ کرده و ایفای نقش کنند. نمایش استرالیا به نویسندگی پیام لاریان توانست در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر توانست رتبه اول را کسب کند.
تاتر استرالیا تا 4 آبان ماه هر شب ساعت 18:45 در تماشاخانه ماه روی صحنه می‌رود.
برای دیدن گزارش تصویری تئاتر استرالیا کلیک کنید ​​​

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار