پذیرش ۱۰ هزار زائر در موکب نجف‌آباد

امام جمعه نجف‌آباد با بیان اینکه موکب نجف اشرف هر ساله به مناسبت ایام اربعین به همت تعدادی از خیران شهرستان راه‌اندازی می‌شود، گفت: سال گذشته در این موکب ۱۰ هزار زائر اسکان یافتند و با طبخ بیش از ۲۰ هزار غذا و توزیع ۶۰ هزار قرص نان بخشی از نیاز پذیرایی شرکت‌کنندگان این راهپیمایی تأمین شد.

امام جمعه نجف‌آباد با بیان اینکه موکب نجف اشرف هر ساله به مناسبت ایام اربعین به همت تعدادی از خیران شهرستان راه‌اندازی می‌شود، گفت: سال گذشته در این موکب ۱۰ هزار زائر اسکان یافتند و با طبخ بیش از ۲۰ هزار غذا و توزیع ۶۰ هزار قرص نان بخشی از نیاز پذیرایی شرکت‌کنندگان این راهپیمایی تأمین شد.

حجت‌الاسلام حسناتی در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به اعزام تیم پیشروی این موکب به مقصد کربلا اظهار کرد: امسال نیز شاهد برپایی این موکب مردمی با مشارکت ۹۰ نفر از نیروهای داوطلب خواهیم بود که از این تعداد، ۳۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که عهده‌دار بخش اسکان و همچنین پاسخگویی به سؤالات شرعی و فرهنگی بانوان خواهند بود.

وی با بیان اینکه برگزاری منظم نماز جماعت در هر سه نوبت، اسکان حداکثر سه شب و خیاطی، آرایشگاه و واکس زدن از جمله خدمات پیش‌بینی شده در موکب نجف‌آباد است، گفت: در این موکب که به یاد پاسدار شهید مدافع حرم محسن حججی نامگذاری شده، تمامی اقدامات بر اساس بارکد درج شده بر روی پاسپورت زائران و به صورت الکترونیک انجام می‌شود به طوری که ضمن کنترل کامل ورود و خروج افراد مختلف در راستای تأمین مسائل امنیتی، امکان رصد لحظه‌ای میزان خدمات ارائه شده نیز وجود دارد.

امام جمعه نجف‌آباد ادامه داد: با این کار که همچون بسیاری دیگر از اقدامات موکب مورد توجه و الگوگیری دیگر شهرهای کشور نیز قرار گرفته، مراجعان با سطح بالایی از نظم و انضباط از خدمات استفاده کرده و شاهد کمترین میزان هدر رفت امکانات فراهم شده خواهیم بود.

حسناتی به ارائه شبانه روزی انواع دمنوش در محل موکب اشاره کرد و افزود: امسال نیز گروه پزشکی ۲۰ نفره‌ای متشکل از پزشکان متخصص، فوق تخصص و کادر پرستاری در این مجموعه حضور خواهند داشت و خدمات ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: موکب سال گذشته شهرستان نجف‌‍آباد با مساحت ۴۷۰۰ مترمربع در فاصله زمانی ۱۵ دقیقه‌ای نسبت به حرم امام حسین(ع) قرار گرفته بود، اما در سال جاری یک فضای ۳۸۰۰ متر مربعی با فاصله ۱۰ دقیقه از حرم مطهر برای اسکان و پذیرایی زائران اختصاص داده شده است.

امام جمعه نجف‌آباد با اشاره به سهم ۳۰ درصدی زائران خارج از شهرستان در کنار مهمانانی از کشورهای خارجی گفت: در سال گذشته نزدیک به ۱۳۰ نفر از عوامل در کربلا و ۲۰ نفر هم در نجف آباد عهده‌دار وظایف موکب بودند، در سال جاری تعداد عوامل داوطلب به ۹۰ نفر کاهش پیدا کرده اما در عین حال کیفیت خدمات ارائه شده افزایش یافته است.

حسناتی افزود: تفکیک کامل محل اسکان خواهران، ارائه آب میوه طبیعی به مدت چهار روز، تهیه تمام اقلام مورد نیاز موکب از داخل کشور، حمل و نقل رایگان اقلام تهیه شده به کمک رانندگان داوطلب و اختصاص لباس فرم و کارت شناسایی مشخص برای تمامی عوامل از دیگر ویژگی‌های موکب نجف شهرستان نجف‌آباد است.

به گزارش ایمنا، موکب نجف‌آباد امسال از دهمین روز ماه صفر تا ایام اربعین در شهر کربلا، خیابان شهدا، خیابان روضتین، صد متر بالاتر از ایست بازرسی مستقر خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار