مراکز انتقال خون در روز اربعین فعال هستند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از 90 هزار نفر جهت اهدا خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از 70 هزار نفر موفق به اهدا خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از 90 هزار نفر جهت اهدا خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از 70 هزار نفر موفق به اهدا خون شدند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این که ذخیره خونی استان در وضعیت مناسبی قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به این که خون و فرآورده‌های خونی بافت زنده هستند و تاریخ انقضای محدودی دارند، ما به صورت روزانه به 400 تا 450 واحد خون نیاز داریم.

وی در ادامه افزود: با وجود این که پلاسمای خون را تا بیش از یکسال می‌توان نگهداری کرد و گلبول قرمز خون بین 30 تا 35 روز قابل نگهداری است، ولی بعضی از فرآورده‌های خونی مانند پلاکت خون تا 72 ساعت بیشتر قابلیت نگهداری ندارند، بنابراین به صورت روزانه به اهدا خون نیاز داریم و از مردم می‌خواهیم که به صورت مستمر و تدریجی به مراکز اهدا خون مراجعه و خون خود را اهدا کنند.

90 هزار اصفهانی خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به این که تعداد اهدا کنندگان خون در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته بین یک تا 2 درصد افزایش داشته است، اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از 90 هزار نفر جهت اهدا خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از 70 هزار نفر موفق به اهدا خون شدند.

وی با بیان این که سهم بانوان در اهدا خون 3 درصد و سهم آقایان 97 درصد بوده است و با اشاره به لزوم همکاری بانوان در این امر، متذکر شد: با توجه به این که بانوان نیمی از جمعیت شهر و استان را شامل می‌شوند، امید است تا در اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

زینلی با اشاره به معافیت 20 درصد از مراجعین از اهدای خون به دلایل پزشکی، تصریح کرد: روزانه در استان اصفهان 400 نفر اهدای خون دارند که از این تعداد 350 نفر متعلق به شهر اصفهان هستند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش اهدا کنندگان خون در فصول سرد سال، از مردم خواست: با توجه به این که در فصل پاییز به سر می‌بریم و به فصل سرد سال نزدیک می‌شویم، از شهروندان مؤمن و عزادار می‌خواهیم که اهدا خون را همیشه و مستمر حتی در روزهای سرد سال، داشته باشند و به صورت تدریجی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مراکز انتقال خون در روز اربعین فعال هستند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در پایان با اشاره به ادامه طرح نذر خون تا پایان ماه صفر و به ویژه در روز اربعین حسینی که مصادف است با هشتم آبان ماه، اعلام کرد: در روز اربعین سرور و سالار شهیدان مراکز انتقال خون استان اصفهان در شیفت صبح فعال هستند و از عزاداران خون‌گیری به عمل می‌آید، مراکز انتقال خون در روز اربعین، مراکز میدان خواجو، شهرضا، خوانسار، نجف‌آباد و کاشان هستند که از عزاداران خون‌گیری می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار