بانک‌ها در ارائه وام اشتغال روستایی سخت‌گیری می‌کنند

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به یک انقلاب اساسی در حوزه بانکی نیاز داریم، گفت: بانک‌ها در ارائه وام اشتغال روستایی سخت‌گیری می‌کنند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به یک انقلاب اساسی در حوزه بانکی نیاز داریم، گفت: بانک‌ها در ارائه وام اشتغال روستایی سخت‌گیری می‌کنند.
به گزارش تسنیم اابوالفضل ابوترابی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت واگذاری وام‌های اشتغال روستایی اظهار داشت: سال قبل یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به وام اشتغال روستایی اختصاص پیدا کرد.
وی افزود: در بحث واگذاری این وام‌ها، بانک‌ها همکاری لازم را ندارند، پول‌هایی که به بانک‌ها داده می‌شود با بهانه‌های گوناگون و سخت‌گیری‌های مختلف به دست مردم نمی‌رسد و اجازه داده نشده که ظرفیت خوبی که در این زمینه در استان فراهم شده در اختیار مردم قرار گیرد.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها برای ارائه این وام‌ها مردم را اذیت می‌کنند، حتی اگر وامی نیز داده می‌شود با سختی و مشقت است.
وی ادامه داد: وام‌های اشتغال روستایی در نجف‌آباد و تیران و کرون مانند برخی دیگر از نقاط استان، هنوز به صنعتگران داده نشده ‌که به دلیل سختگیری‌های زیاد بانک‌هاست.
ابوترابی با بیان اینکه براساس بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه با سران قوا، 4 مورد از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور مستقیماً به بانک‌ها مربوط می‌شود، تصریح کرد: ما به یک انقلاب اساسی در حوزه بانکی نیاز داریم که خوشبختانه طرح خوبی نیز توسط نمایندگان تهیه شده است، امیدواریم دولت نیز بهانه گیری نکند تا طرح اصلاح ساختاری نظام بانکی تحقق پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: طرحی نیز بنده به همراه چند نفر دیگر از نمایندگان مجلس ارائه کردیم که مربوط به اصلاح ساختار اساسی نظام اداری تحت عنوان مدیریت جامعه شهری و روستایی است، امیدواریم دولت اجازه دهد تا در این زمینه مجلس کار خود را به خوبی انجام دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار