آخرین اخبار از اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین روند بررسی لایحه اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها را تشریح کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین روند بررسی لایحه اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها را تشریح کرد.
سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها، گفت: طبق اخبار منتشر شده این لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شده است.
وی در تشریح روند قانون شدن این لایحه افزود: این لایحه پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی دولت باید به تصویب هیئت وزیران برسد و در نهایت باید در قالب لایحه به مجلس ارسال شود.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه تاکنون این لایحه به مجلس واصل نشده است، اظهار داشت: پس از ارجاع لایحه مذکور به کمیسیون اجتماعی مجلس، این لایحه را با حضور کارشناسان مربوطه بررسی و ارزیابی می‌کنیم.
خدادادی با بیان اینکه طبق آمارهای موجود اجرای چنین طرح‌هایی در سایر کشورها موفقیت‌آمیز بوده، ادامه داد: اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها در این کشورها باعث حفظ جان کودکان در تصادفات شده است.
وی تصریح کرد: در کشور ما علی‌رغم نبود قانون، تا حدودی استفاده از صندلی کودک فراگیر شده و خانواده‌ها این مسئله را رعایت می‌کنند.
نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه سالانه چندین هزار کودک در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، تاکید کرد: با اجباری شدن صندلی کودک در خوردها اینگونه حوادث 70 درصد کاهش می‌یابد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار