صحبت‌های امام‌جمعه مهاباد به دلیل نبود اطلاعات کافی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: این اداره در جریان آمار و اطلاعات مهاباد قرار دارد و جلسات تخصصی با شهرداری و شورای شهر داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: این اداره در جریان آمار و اطلاعات مهاباد قرار دارد و جلسات تخصصی با شهرداری و شورای شهر داشته است. محمدرضا ترحمی در گفت گو با ایسنا، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه اردستان از مسن‌ترین ادارات شهرستان است و نواقصی که در همه ادارات وجود دارد از این اداره مستثنی نیست.
وی در خصوص انتقاد امام جمعه مهاباد مبنی بر عدم رسیدگی اداره اوقاف به موضوعات وقفی در شهر مهاباد، گفت: اداره اوقاف در جریان آمار و اطلاعات مهاباد قرار دارد و جلسات تخصصی با شهرداری و شورای شهر داشته است فکر می‌کنم امام‌جمعه مهاباد به دلیل عدم اطلاع کافی این‌گونه ادعاها را مطرح کرده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان، تصریح کرد: همکاران ما در اداره اوقاف تقریباً ماهی یک‌بار در حوزه مهاباد سرکشی می‌کنند، ولی یک مقدار فعالیت‌های تخصصی در حوزه وقف زمان‌بر است. نگاه اداره اوقاف به شهر و یا مکان خاصی نیست و همه مجموعه شهرستان را یکسان برنامه‌ریزی می‌کند. امام جمعه مهاباد بهتر از این می‌توانست صحبت کند.
ترحمی در جواب سؤال خبرنگار ایسنا در خصوص عدم واگذاری خانه عالم توسط اداره اوقاف، گفت: اصلاً این‌گونه صحبتی با اداره اوقاف نشده است. خانه عالم مهاباد توسط یک خیر ساخته شده و تا تکلیف عیانی آن مشخص نشود اداره اوقاف نمی‌تواند دخالت کند.
وی با بیان اینکه اداره اوقاف هر مکان عمومی وقفی که در اختیار دارد در راستای نیت واقف برای بهره‌برداری واگذار می‌کند، گفت: این‌گونه صحبت‌هایی که اداره اوقاف گفته قفل را بشکنید و خودتان استفاده کنید را قبول ندارم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان با اشاره به اینکه هر ساختمان را نمی‌شود به عنوان بقاع متبرکه و امامزاده شناسایی و بهر برداری کرد، گفت: متأسفانه در شهر مهاباد یکسری موقوفات معاتاد شامل گورستان ها، غسالخانه‌ها و حمام‌های متروکه بدون برنامه‌ریزی با اداره اوقاف توسط مردم تصرف شده است که نیاز به کارهای تخصصی دارد.
ترحمی افزود: از مجموع 64 بقاء متبرکه، مکان‌های مذهبی و امامزاده‌ها تعداد 21 مورد در شهرستان اردستان درآمدزا هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار