بارش برف در فریدون‌شهر و مژده بازگشایی مرکز تفریحی

بارش برف کم سابقه در فریدون‌شهر هرچند موجب خوشحالی مردم بام ایران و بازگشایی پیست اسکی فریدون‌شهر شد، اما راهداری را به‌ زحمت انداخت.

بارش برف کم سابقه در فریدون‌شهر هرچند موجب خوشحالی مردم بام ایران و بازگشایی پیست اسکی فریدون‌شهر شد، اما راهداری را به‌ زحمت انداخت.

به گزارش فارس ، شرایط آب و هوایی روز گذشته در فریدون‌شهر منجر به بارش 40 سانتیمتری برف شد.

فعالیت این سامانه بارشی 85 میلی‌متری باران و برف را به همراه داشت تا مجموع بارش‌های سال آبی 97-98 فریدون‌شهر را به 183 میلی‌متر برساند و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل در این شهرستان تنها 10 میلی‌متر بارش ثبت‌شده است.

بارش‌های شدید روزهای گذشته فریدون‌شهر منجر به مسدود شدن معابر و راه‌های این شهرستان شد.

علی‌اکبر آقایی در این رابطه در گفت‌وگو با فارس خبرنگار فارس اظهار کرد: با تلاش سه اکیپ راهداری همه راه‌های شهرستان به جز گردنه کلوسه برف‌روبی و بازگشایی شد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای فریدون‌شهر تصریح کرد: به علت خطر ریزش بهمن امکان ورود به محدوده گردنه کلوسه میسر نبود اما از صبح امروز تلاش برای بازگشایی این گردنه که تنها راه ارتباطی هفت روستای منطقه پشت کوه موگویی است، آغاز شده است.

محمود یسلیانی هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مناسب بودن ارتفاع برف بر زمین نشسته و نوع آن برای شروع فعالیت پیست اسکی فریدون‌شهر سخن گفت.

رئیس هیأت اسکی استان اصفهان اظهار کرد: در صورت آمادگی بخش خصوصی اداره کننده این پیست، می‌توان مژده آغاز فعالیت مرکز ورزش‌ها و تفریحات زمستانه استان اصفهان را برای روزهای پایانی همین هفته داد.

مسؤولان پیست اسکی فریدون‌شهر با بیان این که طی دو روز گذشته بین 50 تا 70 سانتیمتر برف در این پیست باریده است از آغاز فعالیت پیست خبر داده و آمادگی خود برای میزبانی از علاقه‌مندان به ورزش‌ها و تفریحات زمستانی را از روزهای پایانی همین هفته را اعلام کردند.

هم اکنون تمام معابر اصلی و فرعی شهرها و روستاهای فریدون‌شهر با تلاش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برف‌روبی شده است.

هواشناسی هم اعلام کرده از امشب مردم فریدون‌شهر باید منتظر کاهش چهار درجه‌ای دما باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار