برخی مدیران چوب لای چرخ سیستم شده‌اند

فرماندار خوانسار گفت: بی‌حالی در برخی مدیران ادارات به حدی است که چوب لای چرخ سیستم شده‌اند، مردم مجبورند به فرمانداری مراجعه ‌کنند، خدمت به مردم عشق لازم دارد اگر مدیری مدیریت را پذیرفت باید شبانه روز در صحنه خدمت‌رسانی حضور داشته باشد، اگر نمی‌توانند مدیریت داشته باشد دلیلی برای ماندن در پست ندارد.

فرماندار خوانسار گفت: بی‌حالی در برخی مدیران ادارات به حدی است که چوب لای چرخ سیستم شده‌اند، مردم مجبورند به فرمانداری مراجعه ‌کنند، خدمت به مردم عشق لازم دارد اگر مدیری مدیریت را پذیرفت باید شبانه روز در صحنه خدمت‌رسانی حضور داشته باشد، اگر نمی‌توانند مدیریت داشته باشد دلیلی برای ماندن در پست ندارد.

به گزارش فارس، منصور کمالی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن تبریک به انتصاب عباس رضایی به عنوان استاندار اصفهان اظهار کرد: انتصاب استاندار جدید از شهرستان خوانسار تبلور استعدادهای درخشان در این شهرستان است.

فرماندار خوانسار تأکید کرد: اگر نخبه گرایی و بومی‌گرایی در انتخاب استانداران تبلور پیدا کند قطعأ مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود.

وی با بیان این‌که سند توسعه شهرستان برای قرار گرفتن شهرستان در جایگاه بالاتر باید تبیین شود، تصریح کرد: باید برای شهرستان یک افق و سند چشم انداز تعریف شود، مزیت و مشکلات شهرستان را باید بسنجیم و برنامه‌ریزی کنیم.

کمالی افزود: اگر مدیری یک برنامه ضعیف داشته باشد بهتر این‌که برنامه کاری نداشته باشد، بی برنامه بودن برای مدیر افت است، یک مدیر باید از مدیرش در استان به شهرستان دعوت کند تا مشکلات را ارائه و اعتبار جذب کنیم.

وی با اشاره به این‌که آموزش و شناخت به قوانین برای مدیران بسیار مهم است، گفت: خیلی از مدیران قوانین اداری و مصوبات را نمی‌دانند، جایگاهی که مثلا یک دادستان باید ورود پیدا کنند را نمی‌داند باید به قوانین اداری بیشتر توجه شود.

فرماندار خوانسار با اشاره به ایجاد شرکت‌ تعاونی توسعه و عمران در شهرستان، یادآور شد: سرمایه‌های سرگردان باید به سمت تولید هدایت شوند، شرکت‌های تعاونی مختلفی در شهرستان وجود دارد که سرمایه‌های زیادی در حساب خود دارند، با توجه به وضعیت اقتصادی در توان دولت برای اتمام پروژه‌ها نیست، پروژه‌های نیمه تمام را به تعاونی‌ها بسپاریم تا به اتمام برسد.

وی گفت: از طریق بانک‌ها در جهت تسریع دریافت تسهیلاتی که قرار بود به مردم تعلق بگیرد اقداماتی صورت گرفت، در دو ماه اخیر جهش خوبی در دریافت وام‌های روستای داشتیم تا جایی که از 700 میلیون تومان به 2 میلیارد و 282 میلیون تومان رسیده است، 50 درصد تسهیلات طرح‌های فراگیر جذب شده است.

کمالی تصریح کرد: بی‌حالی در برخی مدیران ادارات به حدی است که چوب لای چرخ سیستم شده‌اند، مردم مجبورند به فرمانداری مراجعه ‌کنند، خدمت به مردم عشق لازم دارد اگر مدیری مدیریت را پذیرفت باید شبانه روز در صحنه خدمت‌رسانی حضور داشته باشد، اگر نمی‌توانند مدیریت داشته باشد دلیلی برای ماندن در پست ندارد.

فرماندار خوانسار گفت: تکریم ارباب رجوع در ادارات اهمیت دارد، نباید طوری برخورد شود که ارباب رجوع جرأت ورود به اداره را نداشته باشد.

وی عنوان کرد: برای اشتغال شهرستان باید تلاش شود، نیروهای بومی در صورت امکان جذب شود مگر رشته خاصی نیاز باشد.

کمالی با بیان این‌که وظیفه شوراها تنها انتخاب شهردار و دهیار نیست، اضافه کرد: شوراها باید برای احقاق حقوق و مشکلات مردم از مسؤولان مطالبه گری کنند، تاکسی‌ها و حمل و نقل شهری با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشند.

فرماندار خوانسار اظهار کرد: ادارات باید روابط عمومی تعیین کنند تا اخبار از طریق رسانه به سمع و نظر مردم برسد، باید نقد در کشور صورت گیرد کشور ما جمهوری اسلامی است پایه کشور ما مدنیت و دمکراسی است، نقد باید منصفانه و بدون تخریب به مدیران صورت گیرد اگر نقد باشد فساد کم می‌‎‌شود، نقد علم تولید می‌کند و خیلی از مشکلات مردم را برطرف می‌کند.

کمالی گفت: شوراها حق و حقوق مردم را از مدیران مطالبه کنند، عمیق‌ترین دمکراسی در کشور ایران است، این نقادی‌ها باعث رشد و نمو شهرستان می‌شود، مطالبه گری باید از سوی شوراها صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که مدیریت یکپارچه باید در شهرستان ایجاد شود، تصریح کرد: عدم مدیریت یکپارچه در شهرستان هزینه‌آور است مثلا ادارات آبفا، گاز و شهرداری در حفر و ساخت و سازها در خیابان‌ها باید با هم هماهنگ عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی به قوانین آشنا نیستند و تلفنی تهدید می‌شوند، گفت: هم از سوی مردم و هم از سوی دستگاه‌های اجرایی اتفاق افتاده که مسؤولی زنگ زده که باید فلان موضوع انجام شود، به هیچ وجه نباید این اقدام حتی از جانب مقام قضایی یا دادستان صورت گیرد باید به صورتی کتبی ارائه شود، نباید تماس بگیرد که مثلا این کارگر افغانی این جا باید بماند یا نه! باید طبق ضوابط قانون و در چهار چوب قوانین و ضوابط مکاتبات صورت گیرد نه خودسرانه؟ به عنوان فرماندار شهرستان به خودم جرأت نمی‌دهم که تلفن بزنم تهدید کنم.

تکریم ارباب رجوع مورد اهمیت قرار گیرد

در ادامه عبدالرضا دهاقین معاون عمرانی فرماندار خوانسار با اشاره به این‌که مسؤولان دولت تدبیر و امید و در خدمت گذاری به مردم از هر تلاشی دریغ نخواهند کرد، اظهار کرد: با تجربه خوبی که در شورای اسلامی شهر به دست آوردم در مجموعه فرمانداری در ارائه خدمت‌گذاری به مردم موفق عمل خواهم کرد.

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های زیادی برای توسعه شهرستان انجام شده است، تأکید کرد: مدیران ادارات با فرمانداری ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

معاون عمرانی فرماندار خوانسار گفت: تکریم ارباب رجوع باید مورد اهمیت قرار گیرد و نباید با بروکراسی اداری مردم را درگیر مشکلات اداری کینم، مدیران بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری را مطالعه کنند، باید قانون را به سمت مردم خم کنیم، آنجایی که سخت است را به سمت مردم نبریم تا آنجایی می‌توانید نگذارید به سیستم اداری ضرر برسد و برای مردم و به نفع مردم قدم برداریم.

وی گفت: مطالبات و مشکلاتی را که مردم در فضای مجازی رسانه‌ای می‌کنند از سوی فرماندار خوانسار پیگیری شده است و به صورت نامه‌ اداری مکتوب و به ادارات به شهرستان برای برطرف شدن مشکلات ارسال می‌شود.

دهاقین افزود: انتظار داریم که مسؤولان با عملکرد خوب از سوی مردم در فضای مجازی تقدیر شوند نه این که انتقاد از آن‌ها صورت گیرد، نباید با عملکرد بد جایگاه مدیریت خدشه‌دار شود.

وی تأکید کرد: ادارات به شبکه دولت وصل شوند تا مکاتبات به صورت الکترونیکی ارسال شود، اداراتی که هنوز به سیستم دولت وصل نشدند ظرف یک هفته فرصت دارند که به شبکه دولت وصل شوند.

توسعه اقتصادی همت شهروندان خوانساری را می‌طلبد

در ادامه مجتبی مجتهدی بخشدار خوانسار اظهار کرد: پتانسیل‌های گردشگری شهرستان باید در نظر گرفته شود، توسعه اقتصادی شهرستان همت شهروندان خوانساری را می‌طلبد؛ با توجه به مشکلات اقتصادی می‌توان با خدمت‌های هر چند کوچک اعتماد و امید را به مردم بازگردانیم.

به گزارش فارس، در پایان جلسه شورای اداری از کتاب تاریخ عزاداری‌های سنتی خوانسار به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی رونمایی شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار