سرمایه‌گذاری بلند مدت هندبال برای المپیک 2022

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان گفت:مسابقات استعدادیابی هندبال با هدف هدف انتخاب رده سنی 12 تا 16 سال جهت بازیکن سازی برای المپیک 2022 سنگال برگزار شد.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان گفت:مسابقات استعدادیابی هندبال با هدف هدف انتخاب رده سنی 12 تا 16 سال جهت بازیکن سازی برای المپیک 2022 سنگال برگزار شد.

به گزارش فارس ، پیش از ظهر امروز نشست خبری اولین المپیاد استعداد‌های برتر هندبال پسران کشور در شاهین شهر برگزار شد؛ این مسابقات از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز و امروز با برگزاری مسابقه فینال به‌ پایان خواهد رسید.

حسن افتخاری در خصوص برگزاری این مسابقات اظهار داشت: این مسابقات در رده سنی 12 تا 16 سال پیش بینی شده است و هدف انتخاب این رده سنی بازیکن سازی برای المپیک 2022 سنگال است.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان افزود: دو ماه گذشته المپیک جوانان در آرژانتین برگزار شد که 18 رشته در این رقابت‌ها برگزار شد که در المپیک سنگال به 22 رشته خواهد رسید.

وی افزود: از اداره ورزش و جوانان شاهین‌شهر متشکر هستم؛ شاهین‌شهر پتانسیل بالای برای این مسابقات داشت و با بهره‌گیری از سخت افزار‌های موجود در این شهرستان می‌تواند باعث ایجاد کمپ دائمی در این شهرستان را شاهد باشم.

افتخاری ادامه داد: امکانات مناسبی در مجموعه هسا وجود دارد و با کمک آموزش و پرورش و شهرداری امکانات این المپیاد افزوده شود تا ترانسفر و دسترسی به شهر آسان‌تر شود.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان در خصوص سیستم برگزاری این رقابت‌ها افزود: المپیاد کشف استعداد‌های برتر بیش از 34 فدراسیون را درگیر خود کرده است و از 30/8 تا 9/9 در نهایت در 74 رشته این مسابقات را برگزار کردند.

وی افزود: هر استان در دو تا سه رشته این المپیاد را برگزار کردند که هدف برگزاری این رقابت‌ها بالابردن سطح کیفی بازیکنان است.

افتخاری تأکید کرد: فدراسیون هندبال در سه رده سنی استعدادیابی را در بخش هندبال و هندبال ساحلی برگزار کرد که بوشهر، اصفهان و فارس در این رقابت‌ها شرکت کردند.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان در خصوص سیستم جدید این رقابت‌ها افزود: این مسابقات به صورت سه بر سه برگزار شد، این نحو بازی باعث می‌شود بازیکن سالاری از بین برود و همه بازیکنان برای امتیاز گیری تلاش کنند و همین موضوع باعث می‌شود کیفیت بازیکنان افزوده شود.

محمد کاظم عرب ر در خصوص نحو برگزاری این رقابت‌ها افزود: این مسابقات به‌ صورت سه بر سه برگزار شد، سه بازیکن مدافع با دو پاس می‌توانند توپ را از حریف بگیرند و گلزنی کنند؛ هدف از برگزاری این سیستم در این رقابت‌ها شرکت همه بازیکنان در تیم بوده تا از بازیکن سالاری جلوگیری شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهین‌شهر تصریح کرد: هر تیمی که تعداد بیشتر از بازیکنانش گل‌زنی کنند با ضریب 10 حساب می‌شود، در نهایت هرچه تعداد بازیکنان در گل‌زنی بیشتر باشد ضریب امتیاز آن تیم افزایش می‌یابد.

وی افزود: از اصحاب رسانه نیز تقاضا دارم ظرفیت‌های این شهر را به‌ همگان نشان دهند؛ در کل کشور 4 درصد ورزشکاران دارای بیمه هستند ولی 10 درصد ورزشکاران شاهین شهر دارای بیمه هستند؛ این نشان دهنده ظرفیت بالای شاهین شهر و استاندارد بودن نحو برگزاری ورزش در شهرستان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار