امر به معروف و نهی از منکر نباید صرف یک موضوع اجرا شود

دادستان گلپایگان گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید صرف یک موضوع اجرا شود باید در جایی که حقوق افراد تضییع می‌شود نیز ورود پیدا کنند.

دادستان گلپایگان گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید صرف یک موضوع اجرا شود باید در جایی که حقوق افراد تضییع می‌شود نیز ورود پیدا کنند.

به گزارش ایمنا ، حجت الاسلام کیومرث امیرخانی در جلسه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در اصل هشتم قانون اساسی مورد اهمیت قرار گرفته و احیای آن وظیفه همگانی آحاد مختلف جامعه است.

وی گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر باید طبق قانون انجام شود، عمل به قانون امر به معروف و عمل نکردن به قانون، امر کردن به منکر است.

دادستان گلپایگان خاطرنشان کرد: قانون حمایت از عامران به معروف و نهی از منکر در سال ۹۴ با طرح دو فوریتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بر اساس این قانون یک آیین نامه اجرایی به عنوان آیین نامه حمایت از عامران به معروف و ناهیان از منکر تدوین شده است.

وی تصریح کرد: وظایف اعضای عامران امر به معروف و نهی از منکر به صورت صریح در قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تعریف شده است.

امیرخانی تأکید کرد: بسیج مستضعفان باید آموزش‌های لازم برای اعضای عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر را با استفاده از مشاوران قضایی و حقوقی برگزار کند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر نباید صرف یک موضوع اجرا شود باید در جایی که حقوق افراد تضییع می‌شود، نیز ورود پیدا کنند.

دادستان گلپایگان اضافه کرد: حفظ آبروی مومن مانند احترام گذاشتن به خانه خدا است، هدف ما در امر به معروف و نهی از منکر اجرای قوانین اسلام است، تجسس در زندگی شخصی افراد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر غیرقانونی است.

وی گفت: مسائلی که برای شهرستان مشکل ایجاد می‌کند و عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند با قاطعیت برخورد می‌شود.

وی تأکید کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند فرهنگ سازی است، اگر آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، امور مساجد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا وسیما در زمینه آموزش امر به معروف فرهنگ سازی کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار