تضمین بودجه‌ای نوبخت برای آب شرب اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داد مشکل سامانه دوم آب‌رسانی استان اصفهان از طریق جداول مشارکتی دولت و بخش خصوصی حل خواهد شد و صورتجلسه امروز نمایندگان تضمین آن خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داد مشکل سامانه دوم آب‌رسانی استان اصفهان از طریق جداول مشارکتی دولت و بخش خصوصی حل خواهد شد و صورتجلسه امروز نمایندگان تضمین آن خواهد بود.

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با فارس در مورد جلسه امروز نمایندگان مستعفی استان با رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: در مجموع توانستیم مباحث آب را منتقل کنیم؛ از جمله سامانه دوم آب‌رسانی 14 شهرستان و مشکلات آب شرب که در دیگر شهرستان‌ها داریم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته مسأله آب کشاورزی و شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی در حد صحبت و گفت‌وگو در جلسه مطرح شد اما بیشتر مسائل آب شرب شهرستان‌های مختلف در غرب و شرق و شمال و جنوب بیان شد چون در تمامی این مناطق مشکل آب شرب داریم.

وی افزود: نوبخت قول داد که با همین ظرفیت بودجه سامانه دوم حل شود و این مشکل از طریق جداول مشارکتی به صورتی که دولت سهم خودش را دهد و بخش خصوصی هم مشارکت کند، حل شود که این موضوع در جلسه مورد موافقت قرار گرفت.

فولادگر ادامه داد: در ادامه کارگروهی تشکیل شد تا روش جزئی این طرح با حضور معاون نوبخت مطرح و بررسی شود و در پایان صورت‌جلسه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه و شرکت آب تنظیم شد که نمایندگان به عنوان ناظر حضور داشتند و قرار شد طبق این صورت‌جلسه سازمان برنامه و بودجه بحث ساماندهی را از ظرفیت‌های بودجه‌ای مشارکتی حل کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تا کنون بودجه به عنوان ردیف مستقل ملی به این طرح اختصاص پیدا نکرده و فقط به صورت مشارکتی دولت و بخش خصوصی برای این امر توافق شد، در واقع سازمان برنامه و بودجه این مسأله را پذیرفت و به نوعی تضمین این پروژه خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز ساعت 16:30 هم جلسه‌ای با وزیر نیرو داریم، مطرح کرد: بعد از جلسات امروز جمع‌بندی نهایی در این باره خواهیم کرد.

فولادگر ادامه داد: قرار نبود همه اعضای مجمع در جلسه با نوبخت حضور پیدا کنند ولی حدود 10 نفر از نمایندگان در جلسه حضور داشتند که 4 نفر از آن‌ها به نمایندگی از مجمع و مابقی نمایندگان برای رفع مشکلات شهرستان‌هایشان در جلسه امروز حضور داشتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: پیش از جلسه با نوبخت 19 نماینده مستعفی استان جلسه‌ای داشتیم و در آن نامه‌ای تنظیم شد و جزئیات استعفا به اطلاع سایر نمایندگان مجلس نیز رسید چون بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از علت این استعفا خبردار نبودند.

وی اضافه کرد: همچنین نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته شد که قرار شد آن را رئیس مجلس به رئیس‌جمهور دهد تا با موافقت روحانی برای تشکیل ستاد احیا زاینده‌رود همراه شود.

فولادگر در پایان در مورد تصمیم نهایی نمایندگان استان اصفهان در مورد انصراف یا تداوم روند قانونی استعفا گفت: نتایج جلسات امروز را تا فردا جمع‌بندی خواهیم کرد و تصمیم مناسب را اتخاذ می‌کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار