مسئولان باید سیره شهدا را در مدیریت خود الگو قراردهند

امام جمعه باغبادران گفت: مسئولان سیره شهیدان بابائی، زین الدین، همت ها و... را مطالعه کنند تا مقدرای از رانت خواری و رانت بازی و عطش ریاست در وجود انها کاسته شود و بتوانند بدون منت بر مردم خدمت کنند.

امام جمعه باغبادران گفت: مسئولان سیره شهیدان بابائی، زین الدین، همت ها و... را مطالعه کنند تا مقدرای از رانت خواری و رانت بازی و عطش ریاست در وجود انها کاسته شود و بتوانند بدون منت بر مردم خدمت کنند.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باغبادران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در درس خارج خود نسبت به مسئولیت وقبول مسئولیت در نظام اسلامی اظهار کرد: معظم له در سخنان خود به روایتی از پیامبر (ص) در کتاب وسائل الشیعه باب جهاد با نفس اشاره و فرمودند: لَا يُؤَمَّرُ أَحَدٌ عَلَى عَشَرَةٍ فَمَا فَوْقَهُمْ إِلَّا جِي‏ءَ بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَغْلُولَةً يَدَاهُ فَإِنْ كَانَ مُحْسِناً [فُكَّ عَنْهُ‏] وَ إِنْ كَانَ مُسِيئاً يَزِيدُ غُلًّا عَلَى غُلِّه‏ هيچ كس بر ده نفر يا بيشتر اميرى و رياست نمى‏كند مگر اينكه در روز قيامت با دستان غل و زنجير شده آورده مى‏شود پس اگر [در زمان رياستش‏] نيكوكار بوده غل و زنجير از او بر داشته مى‏شود و اگر بدكار بوده بر غل و زنجيرش افزوده مى‏گردد.

وی افزود: قبل از هر چیز خدا را باید شکر گذار باشیم که بالاترین مسئول در نظام الهی این گفتار را می فرماید که خود در تمام مسئولیت هایی که در انقلاب عهده دار بودند روسفید بوده و این به اعتراف دوست نیست بلکه دشمنان هم به این امر اعتراف دارند.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: در خارج از کشور دشمنان ومنافقان گفتند ما هیچ نقطه خاکستری درزندگی رهبر ایران ندیده ایم، رهبر انقلاب نه اینکه خود از مسئولیتی که عهده دار هستند برای مناقع شخصی استفاده نکرده بلکه فرزندان خود را نیز از مناسب دولتی منع کرده وهیچ کدام در هیج منصب دولتی نیستند.

وی ادامه داد: حتی ایشان فرمودند من در دوره دوم ریاست جمهور قصد ورود نداشتم که امام فرمودند بر تو هم واجب عینی است هم تعیینی لذا قبول کردم.

فرهنگ با طرح این سوال که چرا بعضی برای ریاست دست وپا می زند، گفت: بعضی برای ریاست چند روزه دنیا به تعبیر رهبر انقلاب خود را به چه اب واتشی می زنند البته از علت های به اب واتش زدن افراد برای قبول مسئولیت در نظام اسلامی را هزینه ندادن برای ریاست می دانیم یعنی می بیند هر کاری می تواند در ریاست خود بکند بدون هیچ نظارتی لذا توهین به مردم می کند و بعد می گوید من منظورم چیز دیگری بود.

وی اضافه کرد: متاسفانه وقتی به بعضی مسئولان رجوع می کنیم می بیینیم قبل از قبول مسئولیت خود هیچ نداشت اما حالا هم خودش سر کار است و هم اقوامش و از سوی دیگر امکلانات دولتی را برای خود و یا اطرافیان و یا جاه های دیگر می برد.

امام جمعه باغبادران عنوان کرد: رسول خدا (ص) فرمودند: هر كس رياست قومى را بر عهده گيرد و با آنان به نيكى رفتار نكند، او را در برابر هر روزى هزار سال در گوشه‏اى از دوزخ زندانى مى‏كنند، و با دست هاى غل شده بر گردن محشور مى‏شود، پس اگر به فرمان خدا بر آنان رياست كرده باشد خدا او را آزاد مى‏كند، و اگر به ستم بر آنان مسلط شده باشد او را در نقطه‏اى از دوزخ كه به اندازه مسافت هفتاد سال راه است سرنگون مى‏كنند.

وی خاطرنشان کرد: حالا افرادی از حالا به فکر مجلس و مناصب دیگر هستند مواظب باشند با اتش بازی نکنند چراکه اگر مسئولان خدا ترس باشند یک فقیر در کشور وجود ندارد، از حقوق خود به نیازمندان می دهند و نباید فراموش کرد شهیدان ما مسئول بودند ولی از حقوقشان برای نیازمندان می دانند.

فرهنگ افزود: سیره شهیدان بابائی، زین الدین، همت ها و... را مسئولان مطالعه کنند که مقدرای از رانت خواری و رانت بازی و عطش ریاست در وجود انها کاسته شود و بتوانند بدون منت بر مردم خدمت کنند.

وی یادآور شد: البته در کشور مسئولان دلسوز وانقلابی کم نداریم ولی باید همه به فکر انتخاب مسئولانی با این فاکتورها باشیم به اروپا اعتماد نکنیم .

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: در مورد مسائل مالی وباز شدن راه مسدود تجارت ایران با اروپا اخیرا یکی از مسئولان اتحادیه اروپا از ایجاد یک کانال ویژه مالی خبر داده اند که دسترسی ایران برای تجارت ایران با بازار جهانی را اسان می کند،

نکته ای که باید به ان اشاره کرد وبا دید تردید در نظر گرفت این کلمه است که گفته اند راه تجارت مشروع برای ایران باز می شود و این نشان از بازی با الفاظ و دادن وعده وعید تو خالی است.

وی ادامه داد: لازم است دوباره این جمله رهبر انقلاب را به اعضای دولت در شهریورماه امسال را یاداوری کنیم که در مورد وعده های اروپا به دولتمردان فرمودند نگاه شك‏آلود داشته باشید به وعده‏هاى آن‏ها؛ به هرچه وعده مى‏دهند، با تردید نگاه كنید. فرهنگ اضافه کرد: رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم فرمودن: دشمن در سال 97 جنجال می کند شاید برای 98 برنامه دارد حال باید از خود سوال کنیم نقشه های دشمن در سال 98 چیست و آنان بعد از گذشت ده سال از فتنه 88 دنبال چه فتنه ای هستند.

وی عنوان کرد: اسرائیل تهدید نظامی کرده ولی اسرائیل بی کار نمی نشیند یا ترورشخصیتی مسئولان را در برنامه خود می گذارد تا اجازه ندهند مدیران شایسته وارد سیستم ادراه کشور شوند یا در فضای مجازی برنامه هائی را طراحی کند از سوی دیگر تهدیدهای امریکا در تجهیز تروریست ها برای نا امن کردن مناطق مرزی نیز می تواند جزو این تهدیدات باشد.

امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: عربستان نیز در این راستا بی کار نخواهد نشست و دنبال اشوب در کشور است وایجاد شکاف بین مردم ومسئولان است تا دوباره کشور را به هم بریزد، همه اینها نشان از توطئه دشمن برای دخالت و ورود در سیستم مدیریتی وامنیتی کشور است و برهمین اساس همه باید هشیار باشند.

وی تاکید کرد: هدف دشمن از فتنه در کشور در مرحله اول تغییر افکار مردم است، یعنی مردم را نسبت به نظام بدبین کنند وانتخابات را در کشور فرمایشی بدانند وانان را در مقابل رهبری قرار دهند ، وقتی افکار تغییر کرد رفتار مردم نیز تغییر می کند در عمل به کارهایی در کشور دست بزنند که مسئولان را تسلیم خواسته های خود کنند خواسته ایی که از خارج مدیریت می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار