حوادث فرانسه درس بزرگی است برای مدیران و برنامه ریزان کشور است

امام جمعه زرین شهر گفت: آنچه امرزو در فرانسه در حال تحقق است و همه‌ی قدرت کشور را زیر سوال برده عدم توجه به وضع معیشتی مردم و عدم توجه به مسائل وبحران های فرهنگی و اجتماعی است.

امام جمعه زرین شهر گفت: آنچه امرزو در فرانسه در حال تحقق است و همه‌ی قدرت کشور را زیر سوال برده عدم توجه به وضع معیشتی مردم و عدم توجه به مسائل وبحران های فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: آنچه امرزو در فرانسه در حال تحقق است و همه‌ی قدرت کشور را زیر سوال برده عدم توجه به وضع معیشتی مردم و عدم توجه به مسائل وبحران های فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: در کشور فرانسه با آن همه ادعا وقدرت ، چون به مسائل اجتماعی ، فرهنگی واخلاقی توجه نشد و به مسائل معیشتی توده مردم اهمیت داده نشد امروز گرفتاری های بسیاری را برای این کشور رقم زده است ، روزی در این کشور نسبت به تولد فرزندان فاقد پدر توجه جدی نشد و حتی این فرزندان را قانونی تلقی و برای آن قانون وضع کردند ، طبیعی است که قانون و دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند جای پشتوانه مهمی به نام پدر را پر کند این فرزندان با گرفتاری های بسیاری که برای خود و مادرخودش به وجود می‌آورد .

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: چرا که از اصول اصلی تربیتی و محبتی خانواده باز مانده و این موضوع درکنار عدم توجه به توده ضعیف جامعه، و بزرگ شدن اقشار ثروتمند و ترویج روحیه مصرف‌گرایی امروز این کشور را با تمدن صد ها ساله گرفتار گرده است .

وی ادامه داد: مدیران وبرنامه ریزان کشور درسهای لازم این حوادث تلخ را بگیرند و مراقت باشد توده های مردم مورد غفلت وبی مهری قرار نگیرند چراکه بی تفاوتی نسبت به مسائل کلان و مهم کشور به ویژه رسیدگی به وضع توده مردم خطرناک و آسیب زاست.

باقریان اضافه کرد: اگر در جامعه بی تفاوتی فرهنگ شد ، در برنامه های به توده های مردم توجه نشد، طرح ها وبرنامه ها به سمت ثروتمندتر کردن ثروتمندان جامعه رفت ، فرهنگ های غلط جامعه را گرفت ، به مردم مستعف توجه جدی نشد آنوقت گرفتاری‌های بسیاری را در جامعه به وجود خواهد آمد که برای رفع آن نیازمند هزینه های بسیاری هستیم، مردم و مسئولین مراقب باشند نسبت به مسائل مهم کشور بی تفاوت نشوند.

وی با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد عنوان کرد: نمی‌تواندر برابر مشکلات مردم سرها را زیر برف کرد ، واقعیت های جامعه را باید به خوبی دید و برای آن راه حل پیدا کرد ،هیچ کس حق ندارد نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشد.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه صدای اعتراض‌های مردمی را باید شنید و اقدام فوری و مؤثر انجام داد، بیان کرد: وقتی اعتراضی از صنوف و قشری در جامعه بلند می‌شود باید مورد توجه قرارگیرد و دردل های آنان و مشکلات آنها را باید شنید و با تمام قوا به میدان آمد تا این مشکلات را به کمک خود مردم حل و فصل کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده با سطحی نگری و جناج بندی و بازی های سیاسی به دردها و مشکلات مردم در قالب صنوف مختلف نگاه کردیم و نسبت به این دردهاو مشکلات بی تفاوت شدیم آن وقت باید جواب این بی تفاوتی را در کف خیابان بدهیم .

باقریان افزود: عده‌ای در داخل و خارج شدید به دنبال آشوب هستند وبا شایعه سازی های مختلف خوراک برای رسانه های غربی آماده می‌کنند از این رو قبل از بحرانی شدن موضوعات باید به آنها رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه ثروت و منابع کشور متعلق به کل جامعه است، یاداور شد: ثروت و منابع کشور متعلق به تک تک آحاد جامعه است نباید نود درصد ثرورت جامعه در دستان ده درصد مردم باشد و نود درصد مردم سهمی ده درصدی داشته باشد .مدیران و برنامه‌ریزان کشور به این امر توجه کنند و با برنامه‌ریزی صیحیح و کارشناسی به سمت عدالت در همه زمینه‌ها بروند

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه امنیت مردم و وحدت خط قرمز کشور است ، گفت: امنیت کشور از آن همه‌ی مردم است نه قشر خاص !! امنیت کشور که در پرتو خون مطهر شهدا و جانفشانی و فداکاری مردم مستضعف به وجود آمده برای ما خط قرمز است ، هیچ کسی حق ندارد این امنیت را از بین ببرد .

وی با بیان اینکه امنیت جامعه مهم است و همه به خصوص مسئولان نظام باید مراقت امنیت عموم مردم باشند، متذکر شد: وحدت بین مردم و مسئولین نیز از دیگر خطوط قرمز جامعه است و حدت باید در جامعه طنین انداز و ملموس باشد،وحدت بین آحاد مردم و مسئولین باعث ناامیدی دشمنان است در کل جامعه و به تبع آن استان و شهرستان نیز باید وحدت حفظ شود وکسی حق ندارد این وحدت را بشکند .

باقریان تاکید کرد: برنامه ریزان چشم وگوش خود را بازکنند کعبه آنها باید مردم و توان داخلی باشد نه غرب و لبیرال دمکراسی غرب ، اگر غرب کعبه شد فقر و بدبختی کشور را به نابودی خواهد کشید.

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت کلید پیروزی ‌های سوریه و یمن افزود: آمریکایی ها اگر در جای منفعتی داشته باشند محال است این منفعت را از دست بدهند اما در سوریه جز شکست چیزی عاید آمریکا نشد برای همین دستور خروج نیروهای خود را صادر کرد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت مردم سوریه امروز هم آمریکا را شکست داد و هم برخی کشورهای عربی را وادار به عادی سازی روابط خود با سوریه ساخت در یمن هم به برکت ایستادگی و مقاومت حرف از اتش بس به میان آمد و طرف های مختلف در این قضیه سر یک میز با نصاراله یمن به مذاکره برای آتش بست پرداختند هر چند دشمنان باز به بهانه های مختلف این آتش بس را زیر پا قرار خواهند داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار