آموزش کاشت دانه انبه و پرورش آن در گلدان و باغچه

انبه یکی از میوه های خوشمزه است که می توانید آن را در منزل نیز پرورش دهید. تکثیر این میوه به صورت با استفاده از کاشت دانه انبه صورت می گیرد و نگهداری از آن آسان است.

انبه یکی از میوه های خوشمزه است که می توانید آن را در منزل نیز پرورش دهید. تکثیر این میوه به صورت با استفاده از کاشت دانه انبه صورت می گیرد و نگهداری از آن آسان است.
برای کاشت هر گیاه و میوه، روش های مختلفی وجود دارد که شامل قلمه زدن، کاشت نهال و یا کاشت دانه است که در اینجا بهترین روش برای کاشت میوه انبه، کاشت دانه انبه است که دارای مراحل مختلفی است و شما می تواند با کسب اطلاع درباره نحوه کاشت این میوه به راحتی آن را در منزل خود پرورش داده و از میوه آن استفاده کنید.
نحوه کاشت دانه انبه:
مهم ترین مرحله در نگهداری از مسوه انبه کاشتن آن است که دارای مراحلی است و نیازمند دقت است این میوه را باید از طریق دانه درونی هسته پرورش داد که برای انجام این کار و نحوه انجام آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

  • برای اینکه بتوانید دانه دورنی هسته انبه را از آن جدا کنید باید هسته را از میوه جدا کرده و به خوبی لایه گوشتی موجود بر روی هسته را از بین ببرید و بعد از این مرحله هسته را ۱ روز در برابر نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود.
سپس می توانید با استفاده از یک چاقوی نوک تیز و به آرامی هسته را بشکافید در این مرحله باید توجه داشته باشید که به دانه دورنی هسته آسیب وارد نکنید. هسته ای که برای کاشت دانه انبه انتخاب می کنید باید به رنگ زرد باشد تا بتوانید این کار را انجام دهید.
بعد از جدا کردن دانه از هسته آن باید دانه را درون کاغذ یا پارچه نازکی که مرطوب شده است قرار دهید و باید توجه داشته باشید که رطوبت باید به میزان کاقی باشد و در صورتی که رطوبت زیاد باشد دانه دچار پوسیدگی می شود و همچنین در زمان کم بودن رطوبت دانه خشک شده و قابل کاشت نمی باشد.
دانه بسته بندی شده را در درون کیسه پلاستیکی و سپس در ظرف پلاستیکی در بسته قرار دهید به این روش شما گلخانه ای برای رشد اولیه دانه انبه ایجاد کرده اید و با قرار دادن این ظرف قابل حمل در فضایی تاریک شرایط اولیه مناسب تری برای رشد را فراهم خواهید کرد.
کاشت:
بعد از فراهم آوردن این زمینه ها می توانید این دانه را در گلدان منزل خود بکارید و پرورش دهید در این مرحله باید گلدان را با استفاده از خاک زهکشی شده و کود مناسب پر کنید. میزان خاک و کود گلدان باید ۳ به ۲ باشد و با آب کافی زهکشی شود.
برای کاشت دانه ابنه باید توجه داشته باشید که دانه را بر روی خاک سطحی گلدان قرار دهید و فقط با مقدار کمی خاک آن را بپوشانید به نحوی که جوانه دانه از خاک بیرون زده باشد. محل مناسب برای قرار دادن گلدان بعد از کاشت در زیر نور خورشید است که به رشد بیشتر آن کمک می کند.
نهال شما تا مدت دو سه ماه بعد شروع به رشد خواهد کرد و در این مدت باید به مواردی همچون نور کافی، رسیدگی و هرس کردن، آبیاری و تعویض گلدان توجه کنید.
منبع : آرگا
در صورت تمایل برای دیدن سایر مطالب آموزشی کاشت درخت و گیاه کلیک کنید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار