شهردار منتخب اصفهان باید متعهد، با تقوا و محبوب باشد

منتخب پنجمین دوره شورای شهر اصفهان گفت: شهردار آینده باید براساس یک فرآیند کارشناسانه و تعیین شاخص‌ها انتخاب شود که از جمله این شاخص‌ها تعهد، تقوا، مردم داری و محبوبیت است.

شهردار منتخب اصفهان باید متعهد، با تقوا و محبوب باشد

پورمحمد شریعتی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به برنامه پنجمین دوره شورای شهر اصفهان در خصوص فعالیت‌های عمرانی و مدیریت شهری اظهار داشت: قطعا برنامه ما بر روی پروژه‌های عمده‌ای است که درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد می‌کند، همچنین وضعیت حاشیه نشینی در شهر را بهبود ببخشیم نه اینکه جنوب شهر را با شمال شهر یکسان کنیم بلکه به نوعی حاشیه شهر را سر و سامان ببخشیم و مراکز فرهنگی، رفاهی و تفریحی در آن قسمت‌ از شهر ایجاد کنیم.
نوسازی ناوگان حمل و نقل به کاهش ترافیک و آلودگی کمک ‌می‌کند
وی به برنامه‌های این دوره از شورا برای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: راه اندازی هرچه سریع‌تر مترو یکی از اولویت‌های پنجمین دوره شورای شهر اصفهان است، همچنین بحث نوسازی اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه عمومی می‌تواند برای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوای اصفهان موثر واقع شود.
منتخب پنجمین دوره شورای شهر اصفهان به مهمترین معضلات شهری اصفهان اشاره کرد و گفت: حاشیه نشینی از جمله مهمترین معضلات شهر اصفهان است که باید به این معضل به صورت جدی رسیدگی و سر و سامان داده شود ضمن اینکه همه مدیران شهری تاکنون اقداماتی در این راستا انجام دادند اما باید بر روی این معضلات نظارت و رسیدگی بیشتری صورت گیرد.
وی ادادمه داد: باید برای حل تمامی مشکلات برنامه‌هایی ارائه داد و نمی‌توان خارج از برنامه عمل کرد همچنین شهرداری‌ها باید طبق برنامه به مشکلات و معضلات شهری رسیدگی کنند و براساس همان برنامه نظارت بیشتری صورت بگیرد، ضمن اینکه ما سعی می‌کنیم بیشتر و بهتر از گذشته در شورای شهر جدید به مشکلات رسیدگی کنیم.
طبق برنامه ریزی‌ها می‌توان زاینده رودی پایدار ایجاد کرد
شریعتی نیا درباره حل مشکل آب اصفهان در پنجمین دوره شورای شهر بیان کرد: بحث آب ربطی به شورا و شهرداری ندارد در این خصوص بیشتر بارندگی‌های بالا دست مدنظر بوده و قطعا معضل آب براساس آب پشت سد است که در این خصوص با برنامه ریزی صحیح می‌توان تقریبا یک زاینده رود پایداری ایجاد کرد.
وی ادامه داد: ضعف مدیریتی مخصوصا از زمان دولت نهم و دهم که مجوز برداشت بی‌حد و حساب آب به استان چهارمحال و بختیاری داده شد وضعیت زاینده رود را به وضع امروزی بدل کرده است، اگر مدیریت خوبی از جانب استانداری، شورای شهر و شهرداری صورت بگیرد و این ارگان‌ها دست به دست هم بدهند می‌توانیم یک زاینده رود پایدار داشته باشیم.
براساس شاخص‌ها باید شهردار جدید را انتخاب کرد
منتخب پنجمین دوره شورای شهر اصفهان پیرامون گزینه شهرداری جدید اظهار داشت: در ارتباط با مباحث مدیریتی باید تصمیمات به صورت جمعی اتخاذ شود و باید با مطالعات و براساس معیارهایی شهردار انتخاب شود، هممچنین فردی که قرار است در آینده شهردار اصفهان شود باید دارای محبوبیت باشد.
شریعتی نیا افزود: باید براساس یک فرآیند کارشناسانه و تعیین شاخص‌ها شهردار آینده انتخاب شود و نهایتا براساس معیارها و شاخص‌ها گزینه مدنظر پنجمین دوره شورای شهر برای شهرداری اصفهان که باید دارای تعهد، تقوا و مردم داری و محبوبیت باشد مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار