فرهنگ غنی فاطمی عامل احیاء اخلاق و انسانیت در جامعه است

امام جمعه زرین شهر گفت: زندگی سراسر نور حضرت زهرا (س) دارای نکات بسیار کاربردی وآموزنده است که باید مورد توجه همه قرار گیرید چراکه اگر فرهنگ غنی فاطمی در جامعه نهادینه شود نهال زیبای اخلاق و انسانیت در بین مردم احیا خواهد شد.

امام جمعه زرین شهر گفت: زندگی سراسر نور حضرت زهرا (س) دارای نکات بسیار کاربردی وآموزنده است که باید مورد توجه همه قرار گیرید چراکه اگر فرهنگ غنی فاطمی در جامعه نهادینه شود نهال زیبای اخلاق و انسانیت در بین مردم احیا خواهد شد.

حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی تواند کاری برای حل مشکلات انجام دهد، اظهار کرد: اگر برای حل مشکلات اساسی کشور به امید دولت بنشینیم سخت اشتباه کرده ایم و همه چیز خود را می بازیم چراکه دولت به تنهای نمی تواند کاری انجام دهد از این رو همه باید به میدان عمل بیایند .

وی افزود: امروز باید دولت و ملت دست در دست هم مشکلات کشور را حل و فصل کنند و دولت نیز باید مسیر حرکتی مردم با باز کند تا سرمایه دار، کارخانه دار ، کشاورز، اصناف ، کارآفرین ها و.... بتوانند به میدان عمل بیایند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: متأسفانه در بسیاری از موارد دولت ومجلس نه تنها مسیر را باز نمی کنند بلکه خود در این مسیر مشکل آفرینی و سنگ اندازی می‌کنند و نباید فراموش کرد اگر مردم ببینند دولت مسیر حرکتی آنها را باز کرد و موانع تولید ، اشتغال ، اقتصاد، فرهنگ ، علم و..... را از سر راه مردم بر داشت آنوقت همه به میدان می‌آیند و اگر همه به میدان آمدند و با همراهی دولت مواجه شدند انوقت می تواند به سمت کاهش مشکلات قدم برداشت .

وی با طرح این سوال که چرا هرروز با افزایش مشکلات روبه رو هستیم،ادامه داد:امروز زمان آن رسیده با اجرای طرح های کارشناسی شده به سمت کاهش مشکلات حرکت کنیم چراکه اگر طرح ها و برنامه های ما درست و کارشناسی شده بود امروز شاهد کاهش مشکلات بودیم.

باقریان اضافه کرد: انتظار می رود مدیران و برنامه‌ریزان کشور طرحی های را ارائه کنند که هر سال شاهد کاهش مشکلات باشیم به طور مثال برای کشت جایگزین برنج در منطقه سالهاست فقط شعار دادیم اما خبری از طرح اجرای نبوده است چراکه اگر طرحی درست ارائه داده بودیم هر سال 5 درصد مشکلات کشاورزان را حل کرده بودیم و امروز با این گرفتاری های بزرگ روبه رو نبودیم.

وی با بیان اینکه کاغذ بازی ، اتلاف وقت و عدم روحیه جهادی بین مسئولان از دلایل افزایش مشکلات است،

عنوان کرد:امروز متاسفانه برخی طرح های خوب دچار آفت کاغذ بازی و اتلاف وقت تحت عناوین مختلف می شود و این درحالیست که اگر روحیه جهادی بین مسئولان باشد آنوقت طرح های خوب سریع با همت جهادی و همراهی مردم در کشور انجام می شود .

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: ما برای کاهش دردهای کشاورزان وقت های زیادی گذاشتیم حتی روز گذشته در برف وسرما به استان همجوار رفتیم تا وزیر جهاد کشاورزی را ملاقات کرده و حرف دل کشاورزان عزیز را به گوش مسئولان ارشد برسانیم.

وی خاطرنشان کرد:طرحی را 20 روز قبل پس از برگزاری جلسات مختلف در شهرستان و استان آماده کردیم اما هنوز بعد از چند هفته خبری از این طرح نداریم و انتظار می رود مسئولان به این موضوع نگاهی ویژه و جهادی داشته باشند.

باقریان با اشاره به فرا رسیدن 29 دی روز حماسه و ایثار شهرستان لنجان، گفت: پس از بحث های مختلف و ارائه طرح های مختلف در خصوص روزی به نام روز شهرستان ،خوشبختانه روزی پیشنهاد شد که همه چیز در آن روز وجود دارد.

وی افزود: روز 29 دی ماه روزی است که 45 نفر از جوانان غیور منطقه بر روی دستان مردم قدر شنان شهرستان تشیع شدند و باید توجه داشت این شهدای والا مقام جان خود را برای امنیت و آرامش و اقتدار کشور فدا کردند .

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: 29 دی روزی است که شهدایی چون سردار شهید محمدعلی شاهمرادی تشیع شدند و روحیه ایثار و فداکاری در شهرستان به اوج رسید و فردای 29 دی 250 نفر از جوانان به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند از این رو این روز باید به یک روز بیاد ماندنی در شهرستان تبدیل شود و نسل به نسل این روز گرامی داشته شود .

وی با اشاره به لزوم تقویت گروهای جهادی گفت: امروز گروه های جهادی در گوشه و کنار شهرستان و حتی خارج از شهرستان در گمنامی در حال خدمت صادقانه به مردم هستند و یکی از ضرورتهای فعلی جامعه تقویت این گروه‌های جهادی است.

باقریان عنوان کرد: گروه های جهادی با لبیک به ندای مقام معظم رهبری در حال خدمت صادقانه به مردم هستند کو نمونه بارز آن حضور در مناطق زلزله زده کرمانشاه ، استان های سیستان و بلوچستان وشهرستان است و در این مسیر همه در حد توان خود به کمک این گروها بیایند.

وی توجه به فرهنگ غنی فاطمی را عامل احیا اخلاق و انسانیت در جامعه دانست و بیان کرد: زندگی سراسر نور حضرت زهرا (س) دارای نکات بسیار کاربردی وآموزنده است که باید مورد توجه همه قرار گیرید چراکه اگر فرهنگ غنی فاطمی در جامعه نهادینه شود نهال زیبای اخلاق و انسانیت در بین مردم احیا خواهد شد.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: نتیجه تحقق این مهم کاهش معضلات اخلاقی ،خانوادگی واجتماعی است از این رو انتظار می رود زن و مرد به ویژه زوج های جوان اگر زندگی حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند تا زندگی شیرین و ماندگاری را تجربه کنند .

وی تاکید کرد: ایام فاطمیه فرصتی است تا معارف فاطمی برای مردم بیان و این معارف در زندگی همه تبدیل به یک سنت حسنه و راهکار مشکل گشا شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار