هدف برگزاری یادواره شهدا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است

امام جمعه زرین شهر گفت: یادواره شهدا با هدف بزرگداشت نام و یاد شهدا و ایثارگران برگزار می شود که باعث ایجاد طراوت و معنویت اجتماعی می شود و به ما یاداوری می کند که نباید عکس شهدا را ببینیم و عکس آنها عمل کنیم.

امام جمعه زرین شهر گفت: یادواره شهدا با هدف بزرگداشت نام و یاد شهدا و ایثارگران برگزار می شود که باعث ایجاد طراوت و معنویت اجتماعی می شود و به ما یاداوری می کند که نباید عکس شهدا را ببینیم و عکس آنها عمل کنیم.

حجت الاسلام قاسم باقریان در یادواره شهدای شهرداری زرین شهر و یادبود شهید مدافع حرم پویا ایزدی با بیان اینکه هدف برگزاری یادواره شهدا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است، اظهار داشت: یادواره شهدا با هدف بزرگداشت نام و یاد شهدا و ایثارگران برگزار می شود که باعث ایجاد طراوت و معنویت اجتماعی می شود و به ما یاداوری می کند که نباید عکس شهدا را ببینیم و عکس آنها عمل کنیم.
وی با بیان اینکه عمل به سیره شهدا و گام نهادن در مسیر آرمان های شهیدان وظیفه آحاد مردم است، افزود: رفتار و عمل شهدا به مسائل مختلف موضوعی است که امروز باید مسئولان و مردم به آن توجه جدی داشته باشند چراکه توسعه اقتصادی و سیاسی کشور منوط به جهادی و انقلابی عمل کردن است.
امام جمعه زرین شهر شهدارا الگوی سبک زندگی اسلامی دانست و تصریح کرد: حرکت در مسیر منش و رفتار شهدا مسئله ای است که کمتر به آن پرداخته شده و این در حالیست که وقتی از شهید و شهادت صحبت می‌کنیم و انتظار داریم شهدا، الگو جامعه قرار گیرند باید مفهوم موفقیت وعمل شهید با یکدیگر انطباق داده شود و جنبه‌های مختلف زندگی شهدا متناسب با شرایط جامعه و نیاز افراد استخراج و در معرض قرار گیرد.
وی شهادت را جلوه ای بارز از عمل به تکلیف الهی دانست و عنوان کرد: امروز برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و تداوم راه شهدا نباید خود را محدود به نصب تمثال شهدا در شهر و یا برگزاری یادواره شهدا کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا سبک زندگی شهدا به خوبی در بین نسل جوان تبیین شود.
باقریان بیان کرد: تربیت افسران جنگ نرم وآموزش رزمندگان جبهه فرهنگی، ومصونیّت بخشی به نسل جوان، در مقابل تهاجمات نامحدود فرهنگی، فقط در شعاع انوار فرهنگ شهادت و مکتب عاشورا و در سایه سار اطاعت از ولایت مطلقه فقیه، ظهور و بروز پیدا می کند از این رو باید 29 دی ماه روز حماسه و ایثار شهرستان لنجان همچون عاشورا، 22 بهمن و دیگر ایام مهم برای ما مسلمانان بزرگ داشته شود و مردم شهرستان لنجان این روز را به خوبی به یاد داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: نسل جوان ما در شهرستان لنجان باید بداند در 29 دی ماه 1365، ۴۵ نفر شهدای این شهرستان بر روی دستان مردم شهیدپرور تشییع شدند و از سوی دیگر تنها ساعتی پس از تشییع پیکر شهدایی چون سردار شهید محمد علی شاهمرادی جوانان با بصیرت و ولایی این شهرستان به جبهه های جنگ حق علیه باطل اعزام شدند.
امام جمعه زرین شهر گفت: قیام امام حسین(ع) الگوی شهدای ما بود و آنان از از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) درس آزادگی و غیرت را آموختند و بر همین اساس شهدا مصداق بارز و کامل از خودگذشتی هستند که جان خود را برای دفاع از کیان میهن، اسلام ناب محمدی و ولایت فدا کردند از این جهت باید شهدا را شناخت و به وصیت آنها عمل کرد چرا که وصیت نامه شهدا انسان را زنده و بیدار می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار