تبیین دستاوردهای نظام ضامن بقای انقلاب است

امام جمعه زاینده رود گفت: در آستانه فجر پیروزی و چهل سالگی انقلاب اسلامی با نگاه به دستاوردها باید منصفانه درباره انقلاب اسلامی قضاوت کنیم و این مسئله تنها با روشنگری و تبیین دستاوردها محقق خواهد شد.

امام جمعه زاینده رود گفت: در آستانه فجر پیروزی و چهل سالگی انقلاب اسلامی با نگاه به دستاوردها باید منصفانه درباره انقلاب اسلامی قضاوت کنیم و این مسئله تنها با روشنگری و تبیین دستاوردها محقق خواهد شد.

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر زاینده رود با اشاره به نقشه جدید دشمنان، اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با هزینه های میلیارد دلاری خود توطئه های بسیاری را علیه انقلاب اسلامی طراحی کرده اند که با ولایت پذیری و بصیرت مردم تمامی این توطئه ها با شکست مواجه شده است و از آن جائی که انقلاب اسلامی پیروزی های پی در پی به دست آورده است؛ به شدت خشمگی هستند.

وی افزود: استکبار جهانی به دلیل آنکه در رویارویی با انقلاب اسلامی خود را عاجز می بیند؛ می خواهند از درون با فشار اقتصادی و تنگناهای معیشتی انقلاب اسلامی را به بن بست کشانده و از پای دراورند؛ بر همین اساس رهبر معظم انقلاب برای اصلاح وضعیت اقتصادی و تسهیل امر معیشت مردم و شکست جنگ اقتصادی دشمن، به همه مسئولان چند راهکار ارائه فرمودند و بارها بر اجرائی شده آن را تاکید داشته اند.

امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: رعایت اصول در تقنین قوانین از ناحیه مجلس شورای اسلامی،جدیت در مدیریت کشور از ناحیه دولت، برخورد با متخلفان، سوداگران و مفسدین اقتصادی از ناحیه قوه قضائی،تهیه ‏ی نقشه ‏ی راه اقتصادِ با ثبات برای کشور،تقویت بخش خصوصی،اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی برای جلوگیری از عملیات مخرب نظیر قاچاق و پول‏شویی و جدی گرفتن سیاست‏ های اقتصاد مقاومتی از جمله مسائل کلیدی به شمار می آید که معظم له با تبیین آنها بر اجرائی شدنشا تاکید فراوان داشته اند.

وی ادامه داد: اما با آن که همه ارکان اقتصاد سالم و قوی در کشور دارد، متأسفانه از ناحیه مسئولان اقدام جدی فراگیر و اثرگذار و شایسته صورت نگرفته است و این درحالیست که مسئولان کشور باید فرامین مقام معظم رهبری را آویزه گوش کرده و مردم را از تنگنای معیشتی نجات دهند و در نهایت نظام اسلامی را از اتهام ناکارامدی برهانند.

صفرزاده تهرانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، اضافه کرد: در آستانه فجر پیروزی و چهل سالگی انقلاب اسلامی با نگاه به دستاوردها باید منصفانه درباره انقلاب اسلامی قضاوت کنیم و این مسئله تنها با روشنگری و تبیین دستاوردها محقق خواهد شد.

وی با اشاره به بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با پشتیبانی ملت انقلابی، به حیات نظام ستم شاهی که پشتیبانی بی نظیر کفر و الحاد را همراه داشت، پایان داد و حکومت اسلامی را بر اساس ارزش های دینی و انسانی برپا کردند.

امام جمعه شهر زاینده رود اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی توانست ساختار قدرت در نظام سلطه را بهم ریخته و نشان دهد یک ملّت آگاه و بصیر می تواند نه سلطه‌گر باشد و نه سلطه‌پذیر از سوی دیگر دین اسلام که به عنوان افيون ملت‌ها معرفي شد بود را به متن جامعه آورد و نياز بشريت را به دين و معنويت تبين كرد.

وی عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی توانست برای کشور استقلال، آزادی، قدرت، اقتدار، عزت، پیشرفت، نقش آفرینی به ارمغان آورد همچنین نظام اسلامی را در طول چهل سال تحريم های فلج‏ كننده توطئه و دشمنی ها که هر یک از آن می توانست یک ملتی را به زانو درآورد،‌ مقتدرانه پابرجا نگه داشت و بر همه توطئه ها فائق آمد.

صفرزاده تهرانی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول عمر بابرکت خود در تمامی زمینه ها مانند: دانش هسته‌ای، دانش نظامی، دانش موشکی، دانش پزشکی، سلّول‌های بنیادی، نانو تکنولوژی، فناوری اطلاعات، پیشرفت های بی سابقه ای را برای کشور به ارمغان آورد و آن ها را به عنوان عوامل و عناصر قدرت و اقتدار به کار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی کشوراز وابستگی در بیشتر زمینه ها نجات پیدا کرد و کشور از مصرف گرایی به کشور تولید کننده و صادر کننده فناوری تبدیل کرد از سوی دیگر با نفوذ بر افکار و اندیشه‌های ملّت های دیگر، انقلاب را به اقصی نقاط دنیا صادر کرد و ملت های آزاده را به قیام در برابر سلطه جهانی استکبار وا داشت و امروز به عنوان قدرت برتر منطقه مطرح بوده به گونه ای که ضمن تأمین امنیت داخلی خود، با حضور مقتدرانه، تأمين ثبات و امنيت در منطقه را به عهده گرفت و مایه ثبات منطقه شد.

امام جمعه شهر زاینده رود یادآور شد: انقلاب اسلامی با پیروزی خود توانست تنها نيروى مسلح مکتبی و مبتنی بر مبانی دین را تشکیل دهد و ارتش جهان اسلام را پایه ریزی کند از سوی دیگر چالش های خود را به بیرون از مرزها کشاند و دشمن را در بیرون از مرزها زمین گیر کرد همچنین داعیه دشمن بشریت را در هم شکست و نیل تا فرات اسرائیل را به دیوار حائل به دور خود تبدیل نمود.

وی در پایان با اشاره به سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید حسن باقری گفت: شهید حسن باقری نابغه دفاع مقدس، به شمار می آید و این فرمانده رشید اسلام را مبتکر واحد اطلاعات رزمى جنگ می نامند چراکه وی نگاهش به جنگ با نگاه دیگران بسیار متفاوت بود او جنگ را فرصت‏هاى طلایى براى رشد استعدادها می دانست.

صفرزاده تهرانی ازود: شهید حسن باقری با روش های ابداعی خود دفاع مقدس را متحول کرد چراکه این شهید والا مقام بیش از تجهیزات جنگى، بر ایمان رزمندگان تکیه می کرد و برهمین اساس همه فرماندهان دفاع مقدس او را معلم و پرورش‏دهنده خود می دانند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار