معصوم بیگی: اصفهان رتبه چهاردهم نزاع کشور را به نسبت جمعیت را دارد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت:سامانه نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه به زودی در اصفهان راه‌اندازی می شود تا مردم نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود از این طریق اقدام کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت:سامانه نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه به زودی در اصفهان راه‌اندازی می شود تا مردم نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود از این طریق اقدام کنند.

به گزارش مهر، سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: دوم دیماه سال جاری خدمت رهبر معظم انقلاب به نیابت از مردم اصفهان مشرف شدیم که ایشان از روند فعالیت نیروی انتظامی ابراز تشکر کردند و فرمودند نیروی انتظامی با گذشته قابل مقایسه نیست و با گذشته های دور اصلا قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه ایشان فرمودند باید به فعالیتهای خود شتاب و سرعت دهید، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب به این نکته اشاره کردند که نیروی انتظامی باید در جلوی چشم مردم قرار دارد و هر فعالیتی انجام دهد به کل نیروهای مسلح و سپس نظام تعمیم داده می شود و در ادامه نیز فرمودند که نیروی انتظامی باید مقتدر، عادل و هوشیار باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتدار، نیروی انتظامی با گردنکشان و خاطیان برخورد جدی دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی از دستگاه های اصلی ضامن اجرای قوانین و مقررات در حوزه عدالت است و در زمینه هوشیاری نیز افزایش قدرت پیش بینی، اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی پیش دستانه در دستور کار نیروی انتظامی است.

اصفهان رتبه چهاردهم نزاع کشور را به نسبت جمعیت را دارد

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در حوزه نزاع منجر به جرح افراد در سال ۹۶ تعداد ۳۷ هزار و ۷۵۱ نفر تحت معاینه پزشکی قانونی قرار گرفتند که نسبت به سال قبل ۳.۲ کاهش داشته است، بیان داشت: اصفهان در رتبه چهاردهم نزاع کشور به نسبت جمعیت (سومین استان پرجمعیت کشور) قرار دارد که نسبت خوبی را نشان می دهد.

معصوم بیگی ادامه داد: با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در اصفهان ۷۲۸ نزاع منجر به جرح و مراجعه به پزشکی قانونی داشتیم در حالیکه در میانگین کشوری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور ۶۷۲ مورد نزاع منجر به جرح وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در ۹ سال اخیر کمترین نزاع در اصفهان را در سال ۹۶ شاهد بوده ایم، اضافه کرد: جرم ناشی از ضرب و جرح موردنیاز به پزشکی قانونی در ۹ سال گذشته به طور کلی با کاهش روبرو بوده است.

در سال ۹۶ در ۱۵ شهرستان استان اصفهان شاهد کاهش جرم نزاع بودیم

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۶ در ۱۵ شهرستان استان اصفهان کاهش جرم نزاع را شاهد بودیم که بیشترین مورد مربوط به نایین با ۳۸ درصد کاهش است، ابراز داشت: فریدون شهر با ۳۵.۱ ،خمینی شهر ۲۵.۱ ، مبارکه ۲۲.۳، گلپایگان ۲۳.۱ پنج شهرستانی هستند که بیشترین نرخ کاهش نزاع را در سال گذشته داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه متوفیان ناشی از عوارض سوءمواد مخدر در سال ۹۶ میزان ۷.۳ کاهش را شاهد بودیم که در کشور ۴.۲ بوده است، بیان داشت: بر این اساس اصفهان در این زمینه رتبه دوازدهم کشور را به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر دارد.

معصوم بیگی با اشاره به طرح ابتکاری فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان با عنوان «۴۰ سال امنیت پایدار» تاکید کرد: مهم ترین دستاورد پلیس در سالهای گذشته از دیدگاه من تغییر رویکردهاست، پلیس در کنار مردم، همیار و غمخوار مردم است و در همه صحنه‌ها چه غم و چه شادی در کنار آنها حضور دارد به نوعی که روز گذشته نیز با شادی مردم در بازگشایی زاینده‌رود همراه بودیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام بهمن ماه در حد امکان جریمه‌های کمتری به مناسبت ادامه داد: تقدیر از خانواده های شهدا، جانبازان، سریع العمل نیروی انتظامی، افراد پلیس همگی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از مئارد مطرح در «۴۰ سال امنیت پایدار در دست انجام است.

اجرای طرح دیده بان با همکاری شهرداری اصفهان برای برخورد با خودروهای آلاینده

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های نیروی انتظامی در زمینه آلودگی هوا اظهار داشت: با همکاری شهرداری اصفهان طرح دیده بان در اصفهان در حال انجام است که به شکل سرصحنه خودروها از نظر آلایندگی کنترل می‌شوند.

وی اضافه کرد: در زمینه تشدید برخورد با خودروهای آلاینده برای ۳۵۸ هزار و ۵۰۹ خودرو در ۱۰ ماه گذشته اعمال قانون شده است که این خودروها معاینه فنی نداشتند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه تجمیع خطوط ۱۱۰ در ماه گذشته انجام شد، بیان داشت: اعمال فرماندهی ونظارت به طور گسترده در تمام سطوح و خارج شدن خدمات لازم در این زمینه از حالت جزیره ای است به نوعی که امروز اگر در کل استان اتفاقی رخ دهد به فوریت مرکز ۱۱۰ استان متوجه موضوع شده و نظارت بر مسئله دارد.

شفاف سازی آمار و اطلاعات و تحلیل جرم از دیگر دستاوردهای این تجمیع خطوط ۱۱۰ است

وی افزود: شفاف سازی آمار و اطلاعات و تحلیل جرم از دیگر دستاوردهای این تجمیع خطوط ۱۱۰ است به نوعی که به شکل آنلاین جرائم رخ داده مورد تحلیل و کارشناسی قرار می گیرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کمربند امنیتی استان با اجرای این طرح با استحکام بیشتری روبرو شده است، گفت: به طور مثال در زمان سرقت فرمان متمرکز صادر و خروجی های استان تحت عنوان طرح مهار بسته می شود.

۱۲۲ باند سرقت در سال جاری شناسایی شده است

وی با اشاره به اینکه در حوزه سرقت ۱۲۲ باند سرقت در سال جاری شناسایی و با آنها برخورد شده است که در این زمینه سرقت منزل بیشترین فراوانی را داشته است، گفت: پس از آن باندهای سرقت داخل خودرو، اماکن، احشام و سرقت به عنف بیشترین فراوانی را داشتند.

سردار معصوم بیگی ابراز داشت: افراد دستگیر شده به اتهام سرقت در سال جاری بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است که نشان از این است که نیروی انتظامی کوشاتر از گذشته در صحنه مبارزه با سارقان حضور دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا پرونده های بیش از ۵۰۰ میلیون تومان با ۲۷ درصد افزایش نسبت به ۱۰ ماهه سال ۹۶ داشته است، تاکید کرد: ۷۲۹ خودرو حامل کالای قاچاق توسط نیروی انتظامی استان توقیف شد که ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۱۱ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در زمینه مبارزه با قاچاق و احتکار کالا ۵۷۸ انبار شناسنامه دار شدند، گفت: همچنین ۳۷ باند جعل در استان شناسایی و برخورد شده است.

طراحی سامانه نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه تلاش برای برگشت اموال مال باختگان اظهار داشت: سامانه نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه طراحی شده است که در تهران به عنوان نمونه راه اندازی شده است و در اصفهان نیز به زودی شاهد اجرای طرح هستیم تا مال باخته به شناسایی اموال خود بپردازد.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری در شهرها ۲۹۶ نفر جان خود را در تصادفات شهری اصفهان از دست دادند، گفت: در حوزه برون شهری و جاده‌ها نیز ۳۹۴ نفر در اصفهان در اثز تصادف جان باختند که جای تاسف بسیار دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و مردم باید در این زمینه با حساسیت بسیار وارد عمل شوند تا این آمار کاهش پیدا کند، اضافه کرد: با سقوط یک هواپیما ماه ها کشور درگیر آن می‌شود اما فراموش می کنیم هر ساله در کشور چند برابر این تعداد در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت مجروحان تصادفات گاه بسیار تاسف بارتر است، ابراز داشت: ۹ هزار و ۱۵۰ نفر در تصادفات شهری و پنج هزار و ۴۰۱ نفر در تصادفات برون شهری در ۱۰ ماهه نخست سال مجروح شدند که بسیاری از آنها وضعیت‌های وخیم مانند قطع نخاع، قطعی دست، پا، نابینایی و جراحات شدید دارند.

کشف ۳۰ تن مواد مخدر در ۱۰ ماهه سال جاری

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشفیات مواد مخدر توفیقات خوبی را در سال جاری شاهد بودیم، اظهار داشت: بیش از ۳۰ تن کشف مواد مخدر در ۹ ۱۰ ماهه سال جاری داشتیم که بی سابقه است و یک هزار و ۳۰۰ طرح پاسکازی در نقاط آلوده به مواد مخدر داشته و با ۱۳۶ باند در این حوزه برخورد شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار