نمایش‌نامه‌نویس حرفه‌ای در اصفهان نداریم

کارگردان تئاتر اصفهان گفت: بدترین مشکلات در اصفهان نبود درام‌نویس و نمایشنامه‌نویس حرفه‌ای در اصفهان است.

فرزاد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون اجرای نمایش "قرار" در اصفهان اظهار داشت: نمایش "قرار" نوشته مهرداد کوروش‌نیا و با مضمون دفاع مقدس و شهدای غواص با تم اجتماعی در تالار هنر اصفهان به روی صحنه می‌رود.
وی با بیان اینکه برای اجرای نمایش "قرار" در طول سه و نیم ماه تمرین شده است، افزود: شیوه اجرایی این نمایش به صورت سیال ذهنی است و فضای بی‌در زمانی و بی‌در مکانی در نمایش حاکم است.
کارگردان تئاتر اصفهان با بیان اینکه فرامرز فریدونی، سهیل شایق، فرید قراچه، امیررضا ایمانی و الهیه میرزایی بازیگران نمایش قرار هستند، ادامه داد: این نمایش برای جشنواره مقاومت نیز ارسال شده است که در صورت قبولی در جشنواره فتح خرمشهر نیز شرکت می‌کند.
وی پیرامون وضعیت تئاتر در اصفهان نیز گفت: غیر از محدودیت‌های حمایتی و کمبود سالن تئاتر اصفهان که همواره تکرار مکررات در اصفهان، یکی از دلایلی که کیفیت تئاتر و توجه به این هنر در اصفهان کمرنگ بوده، عدم برگزاری جشنواره‌های تئاتر در اصفهان است و اصفهان هیچ وقت میزبان جشنواره تئاتر قوی نبوده و متأسفانه جشنواره‌هایی که برگزار شد باکیفیت قابل قبولی برگزار نشده است.
قاسمی تصریح کرد: در جمع اهالی تئاتری اصفهان همیشه یک سری گروه ثابت هستند که در جشنواره‌های بیرون استان شرکت می‌کنند و من فکر می‌کنم اگر اهالی تئاتر اصفهان به دیدن نمایش‌های بیشتری در دیگر استان‌ها و جشنواره‌ها بروند و یا جشنواره‌های قوی‌تری در اصفهان برگزار شود، نگاه جامع‌تر و وسیع‌تری نسبت به تئاتر خواهند داشت.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی تئاتر در اصفهان نبود خلاقیت و نوآوری از سوی گروه‌های نمایش است، افزود: بدترین مشکلات در اصفهان نبود درام‌نویس و نمایشنامه‌نویس حرفه‌ای در اصفهان است و بسیاری از گروه‌های تئاتر به صورت آکادمیک کار نمی‌کنند و مطالعه بسیار پایینی دارند

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار