بسته شدن پرونده انتخابات ریاست جمهوری با همه اما و اگرها

امام جمعه فولادشهر گفت: پرونده انتخابات ریاست جمهوری بالاخره با همه اما و اگرها و گزارشات، ظاهراً بسته شد و شورای محترم نگهبان با صدور بیانیه‌ای، صحت کلی نتایج انتخابات را تأیید کرد اما آنچه تأسف‌برانگیز است، تأیید تخلفاتی بود.

بسته شدن پرونده انتخابات ریاست جمهوری با همه اما و اگرها

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر پانزدهم خرداد را مبدأ نهضت اسلامی دانست و اظهار کرد: انقلاب بزرگ اسلامی ما که امروز مبدأ تحولات بزرگ در جهان شده و اسلام را به عنوان قدرتی بزرگ در جهان مطرح کرده است سه بخش دارد نخست گذشته انقلاب، دوم حال انقلاب و در نهایت آینده انقلاب که هر سه بخش همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید توجه داشت که مبدأ انقلاب بزرگ اسلامی ما نهضت الهی پانزدهم خرداد است. نهضتی که از پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ آغاز شد و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست و میوه شیرینش برپایی نظام مقدس اسلامی بود.

پانزدهم خرداد مبدأ انقلاب بزرگ اسلامی و نهضت الهی

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: نهضت پانزدهم خرداد نهضتی کاملاً الهی و اسلامی و در عین حال کاملاً هم مردمی بود و تکیه گاهی جز مردم رنج دیده و مظلوم ایران نداشت و این قیام به دلیل توهین به اسلام و دستگیری رهبر اسلامی یعنی امام (ره) شکل گرفت و به تعبیر امام راحل(ره) اسطوره قدرت رژیم ستم شاهی را شکست.

وی ادامه داد: نقطه برجسته این نهضت، رهبری دینی آن بود که نهضت را به مسیر درست و صحیح آن یعنی اسلام کشانده و با درایت الهی کشتی انقلاب را با موفقیت به ساحل رساند، عزیزی که ملت بزرگ و قدرشناس ایران اسلامی در بیست و هشتمین سالگرد ارتحالش به سوگ نشسته اند، بزرگ مردی که استقلال و سربلندی ایران اسلامی مدیون اوست.

سرافراز اضافه کرد: از جمله ابعادی که بسیار در امام(ره) برجسته بود جامعیّت امام بود و این جامعیت را در کمتر فقیهی می توان یافت و همین جامعیّت امام بود که توانست هدایت این انقلاب بزرگ را تا پیروزی و بعد از آن به دست بگیرد.

وی عنوان کرد: امام هم فقیه بزرگ و نام آور بود، هم فیلسوف و عارف عظیم و هم اصولی عمیق، در کنار همه اینها استاد بزرگ اخلاق بود، به همراه همه اینها سیاست مداری بزرگ و برجسته بود لذا نکته ی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که امروز تجلیل و تکریم امام راحل(ره) تکریم از یک شخص یا شخصیت نیست.

رهبری دینی، نقطه برجسته نهضت اسلامی در ایران

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: بای تجلیل، تکریم آرمان های والای انقلاب اسلامی و تکریم ارزش هاست چراکه آنچه مهمتر است زنده نگه داشتن مکتب سیاسی امام است و این مکتب سیاسی چند مشخصه دارد نخست اسلام محوری است که تمام دغدغه های امام حاکمیت اسلام بود و تمام تلاش آن حضرت در این راستا بود.

وی خاطرنشان کرد: تکیه بر مردم و مردم سالاری دینی یکی دیگر از محورهای این مکتب است که امام بر آراء مردم تکیه داشت و معتقد بود که بدون رأی مردم خیمه نظام اسلامی برپا نمی شود.

سرافراز اذعان کرد: عدالت اجتماعی دغدغه همیشه و تلاش پیوسته امام بود از این رو حمایت امام از مستضعفان و محرومان و پابرهنه ها فراموش ناشدنی است لذا باید توجه داشت که دفاع همه جانبه از ولایت فقیه و اینکه با پشتیبانی از ولایت فقیه است که کشور آسیب نمی بیند.

وی یاداور شد: دشمن شناسی و فریب نخوردن از شیطنت های دشمن و روحیه استکبار ستیزی یکی دیگر ویژگی مکتب سیاسی امام بود و این روحیه امام مداوم بود، حتی آنگاه که قطع نامه را هم پذیرفت در همین راستا بود.

دشمن شناسی و بصیرت افزایی در پرتو ولایت پذیری

امام جمعه فولادشهر متذکر شد: باید توجه داشت که شیوه استکبار ستیزی امام حسین(ع) قیامش بود و شیوه استکبار ستیزی امام حسن(ع) همان نرمش قهرمانانه و بحمدلله این مکتب سیاسی هم چنان با رهبری جانشین بحق امام راحل مقام معظم رهبری(مدظله) ادامه دارد.

وی تاکید کرد: برخی به نادرست می خواستند چنین القاء کنند که با رفتن امام خط امام هم رفت، این سخنی نادرست و خلاف واقع بود و بحمدلله خط امام با شفافیت کامل توسط مقام معظم رهبری(مدظله) دنبال شد و تا امروز ذره ای توقف و انحراف در این حرکت صورت نگرفته است.

سرافراز ادامه داد: ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ در اوج اندوه و ماتم از دست دادن رهبر کبیر انقلاب اسلامی، خبرگان ملت ایران اقدامی انقلابی انجام دادند و در عمل به وظیفه الهی خویش، رهبر جدید انقلاب اسلامی را به امت داغدار معرفی کردند. در آن فضای غم و اندوه و بحران، این انتخاب شایسته مرهمی بر دلهای عزادار بود.

وی اضافه کرد: اکنون با گذشت ۲۸ سال از این تصمیم مهم، مشخص شده است که این رهبری حکیمانه و این ‌راهبری خردمندانه چه اثر عظیمی در ایران اسلامی و در منطقه داشته است.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: درخصوص زمان فعلی انقلاب باید بگوییم، مهم ترین دستاورد نهضت امام، تشکیل حکومت دینی است که خواست اکثریت قریب به اتفاق مردم بود، امروز نظام دینی ما بحمدلله شجره طیبه ای است که تندباد حوادث نخواهد توانست ذره ای به آن آسیب برساند.

وی عنوان کرد: بحث آینده انقلاب نیز بسیار حائز اهمیت است؛ به یاری خداوند با این راه روشن الهی که مردم ما پیش گرفته اند راه دفاع از اسلام و قرآن و ولایت فقیه و نظام اسلامی؛ آینده کاملاً روشن است و آن پیروزی در همه عرصه ها است که این وعده خداوند است إِنَّا لَنَنصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهَادُ ما به یقین پیامبران خود و کسانی را که ایمان آورده اند، در زندگی دنیا و(در آخرت) روزی که گواهان به پا میخیزند یاری می دهیم.

بسته شدن پرونده انتخابات ریاست جمهوری با همه اما و اگرها

سرافراز در ادامه با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه گفت: پرونده انتخابات ریاست جمهوری بالاخره با همه اما و اگرها و گزارشات، ظاهراً بسته شد و شورای محترم نگهبان با صدور بیانیه‌ای، صحت کلی نتایج انتخابات را تأیید کرد.

وی بیان کرد: اما آنچه تأسف‌برانگیز است، تأیید تخلفاتی بود که از جمله آن می‌توان به کمبود تعرفه، تأخیر در شروع رأی‌گیری، اخلال در روند رأی‌گیری به دلیل توقف یا کندی دستگاه احراز هویت، صادر نکردن کارت نماینده نامزدها، رعایت نکردن بی‌طرفی در آگهی کردن اسامی نامزدها، تعطیلی زودهنگام شعب، تبلیغ به نفع نامزدها، استفاده از امکانات دولتی، جانبداری و دخالت برخی مقامات در امر انتخابات، تطمیع، تهدید، خرید و فروش آرا و... اشاره کرد، البته بعضی از این گونه تخلفات را در انتخابات شوراها هم داشتیم بخصوص در فولادشهر اگر چه آن هم تایید شد.

امام جمعه فولادشهر متذکر شد: با محرز شدن تخلفات دستگاه‌های ذی‌ربط کمترین انتظار مردم رسیدگی و برخورد قاطع، دقیق، سریع و عادلانه با تخلفات انتخاباتی است، تا هم از حق‌الناس بودن رأی مردم، پاسداری شود، هم بر اعتماد عمومی مردم افزوده شود تا به فضل الهی در آینده نیز شاهد چنین رفتارهای ناشایستی که خدشه و صدمه به نمایش اقتدار مردم عزیز و شریف ایران اسلامی می‌زند، نباشیم و هم این حقیقت را آشکار کند که نظام اسلامی در مواجهه با خائنان به آرای ملت کوتاه نخواهد آمد.

حضرت خدیجه کبری(س) حامی راستین حضرت ختمی مرتبت (ص)

وی در ادامه با اشاره به اینکه دهم رمضان مصادف است با سالروز وفات بانوی نمونه اسلام حضرت خدیجه کبری(س) گفت: حضرت خدیجه(س) از نظر ایمان و عقیده به جایی رسید که خدا و پیامبر(ص) و ملائکه او را دوست داشتند و بر ایمان او مباهات می‌کردند و او را افضل زنان پیامبر(ص) و به‌عنوان یکی از بزرگترین زنان جهان معرفی می‌نمودند.

سرافراز اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) با ایثار و عطوفت و مهربانی و عشق، حامی وجود مبارک رسول‌الله بود و با انفاق مال خویش در راه استحکام و تحکیم اسلام، موانع و مشکلات را از راه مسلمانان کنار زد.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) هر روز قدمی تازه در راه نیل به اهداف عالی اسلام برداشت و بالاخره در سال دهم بعثت بعد از سه سال محاصره در شعب ابی طالب، این بانوی بزرگ و فداکار وفات یافت و مقام معظم رهبری‌ فرمودند اگر کمک‌های خدیجه(س) نبود شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفه عمده‌ای به‌وجود می‌آمد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار