گره کور سرعت اینترنت مخابرات اصفهان
در شرایطی وزیر ارتباطات دولت یازدهم از زمان حضور خود بر گسترش خدمات اینترنت تاکید دارد، اما طی هفته های اخیر مشترکان اینترنت مخابرات در اصفهان با چالش های بسیاری مواجه هستند و از سرعت اینترنت و انحصار طلبی این شرکت در ارائه سرویس های خود گلایه دارند.
در شرایطی وزیر ارتباطات دولت یازدهم از زمان حضور خود بر گسترش خدمات اینترنت تاکید دارد، اما طی هفته های اخیر مشترکان اینترنت مخابرات در اصفهان با چالش های بسیاری مواجه هستند و از سرعت اینترنت و انحصار طلبی این شرکت در ارائه سرویس های خود گلایه دارند.
به گزارش ایسنا، قطعی مکرر و عدم اطلاع رسانی صحیح، گلایه امروز بیشتر مشترکان اینترنت مخابرات در اصفهان است. آنها می گویند برای پیگیری قطعی و اختلال در سرعت اینترنت در تماس با سامانه 2020 مخابرات، تلفن به صورت گویا می گوید "سیستم در حال به روزرسانی است و از صبر و شکیبانی شما سپاسگزارم".
یکی از مشترکان اینترنت مخابرات اصفهان در این باره به خبرنگار ایسنا، می گوید: اینترنت شخصی ما از حدود یک هفته قبل به یک باره قطع و بعد از آن اینترنت به طور دائم دچار اختلال شد و قطعی مکرر داشت و حتی در زمان اتصال اینترنت سرعت آن بسیار پایین بود.
او ادامه می دهد: در روز نخست اختلال اینترنت، مرکز پشتیبانی شرکت مخابرات عنوان کرد که به دلیل نقص فنی به وجود آمده، در حال رفع مشکل هستند، اما نه تنها مشکل حل نشد بلکه در پیگیری روزهای بعدی، سامانه گویای 2020 شرکت مخابرات اعلام کرد که در حال به روز رسانی است و امکان ارتباط با مرکز پشتیبانی وجود نداشت، حتی در زمان ارتباط با پشتیبانی، به صورت گویا عنوان شد که سیستم در حال به روز رسانی است.
او می گوید: امروز بعد از یک هفته گویا هنوز سیستم شرکت مخابرات همچنان در حال بروز رسانی است و عنوان می شود در صورت مشکل به سایت مراجعه کنیم، اما سایت این شرکت مخابرات اصفهان نیز خطا می دهد.
مرادی مشترک دیگری می گوید: متاسفانه سرعت اینترنت مخابرات بسیار کُند است و قطعی های متوالی دارد، البته در تماس با روابط عمومی این شرکت، اعلام شد که سیستم های اینترنت در حال برگردان است.
این مشترک اینترنت مخابرات در اصفهان تاکید می کند: جای تعجب است که شرکت مخابرات بدون اطلاع قبلی بروزرسانی می کند و مگر این کار باید بیش از دو هفته انجام شود، همچینین مرجع خاصی پاسخگوی قطعی مکرر اینترنت این شرکت نیست و حتی در تماس های متمادی عنوان می شود اگر شکایتی دارید با بازرسی مخابرات در میان بگذارید.
یکی دیگر از مشترکان اینترنت مخابرات در اصفهان نیز با انتقاد از قطعی مکرر اینترنت این شرکت به خبرنگار ایسنا، می گوید: پیش از این با قطعی های یکی دو روزه اینترنت مخابرات مواجه شده بودیم، اما امروز اینترنت به طور کامل قطع نیست و با اختلال بالا و سرعت پایین مواجه هستیم و در تماس با سامانه 2020 و پشتیبانی تنها اعلام می شود که سیستم در حال به روزرسانی است.
مجید احمدی مشترک دیگری از نوسانات بسیار اینترنت مخابرات در اصفهان گلایه دارد و می گوید: برای اتصال اینترنت آن هم با سرعت کم، به طور دائم مودم را باید خاموش و روشن کنم و در صورت پیگیری اختلال در سرعت اینترنت در تماس با پشتیبانی باید به مدت طولانی در نوبت انتظار بمانم.
او تاکید می کند: متاسفانه مخابرات در مقایسه با دیگر خدمات دهندگان اینترنت کیفیت پایینی دارد و اگر بخواهم از خدمات این شرکت انصراف و شرکت دیگری را جایگزین کنم فرایند طولانی و زمان بری را باید طی کنم، از سوی دیگر شرکت مخابرات انعطاف پذیری خوبی با مشترکان اینترنت خود ندارد و طرح های اینترنت آن محدود است.
مسئول انفورماتیک یک مجموعه آموزشی و فرهنگی در اصفهان نیز با انتقاد از مشکلات و قطعی های مکرر اینترنت مخابرات اصفهان به خبرنگار ایسنا، می گوید: به دلیل اختلالات مکرر اینترنت مخابرات، تصمیم به حذف اینترنت این شرکت داریم، البته انصراف از اینترنت مخابرات از لحاظ اداری زمانبر و دو هفته طول خواهد کشید.
او تاکید می کند: متاسفانه اینترنت مخابرات از لحاظ حجمی کیفیت مناسبی ندارد، به خصوص در ضریب تبدیل اینترنت داخلی به بین الملل نسبت به شرکت های دیگر حجم کمتری به کاربران ارائه می دهد.
او همچنین با اشاره به اینکه شرکت مخابرات بدون اطلاع قبلی به این مجموعه، طرح اینترنت آن را تغییر داد، می گوید: طرح اینترنت این مجموعه "زرین" بود که ماهیانه به صورت خودکار سه گیگ شارژ می شد، اما شرکت مخابرات به طرز عجیب و بدون اطلاع قبلی، اینترنت این مجموعه را بی نهایت و نامحدود کرده است که متاسفانه در این تغییر هیچ گزارشی از میزان مصرف، سرعت، حجم دانلود و ... آن ارائه نمی شود.
علی پور می گوید: در طرح های نامحدود مخابرات شاید حداکثر سرعت مخابرات دو مگابیت در ثانیه است، در حالیکه در طرح های عادی بین 8 تا 10 مگابیت در ثانیه سرعت می گرفتیم.
او ادامه می دهد: متاسفانه به دلیل تغییرات نرم افزاری امکان دسترسی به سامانه مخابرات را نداریم، از سوی دیگر سامانه گویای 2020 نیز جوابگو نیست و به دلیل قطعی سامانه دوباره مشترک به سایت ارجاع داده می شود و سایت بعد از وارد کردن کلمه کاربری و پسورد خطا می دهد و برای دریافت کاربری جدید باید از طریق سامانه 2020 اقدام کنیم. متاسفانه امروز مشکلات اینترنت مخابرات به حلقه ای تبدیل شده که تمامی ندارد.
البته خبرنگار ایسنا از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون بارها و بارها برای پیگیری مشکلات مشترکان اینترنت مخابرات با این شرکت تماس گرفته که متاسفانه مسئول مربوطه هر بار به دلایل مختلف حاضر به پاسخگویی نیست و یکی از کارکنان این شرکت به خبرنگار ما، اعلام کرد که از این طریق نمی توان به پاسخ سوال خود برسید و باید همانند دیگر مشترکان حضوری مشکلات خود را به این شرکت منتقل کنید.
اما باید توجه داشت در شرایطی که دولت یازدهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید بر گسترش خدمات اینترنتی و دولت الکترونیک دارد، حضور مشترکان برای رفع مشکلاتشان به شرکت مخابرات جای سوال دارد! البته مشترکان اینترنت از هر شرکتی در صورت بروز هر مشکل و عدم پاسخگویی اپراتورهای مختلف می توانند شکایات و انتقاد خود را از طریق سامانه ثبت شکایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات پیگیری کنند.