روزهای ابری سبزپوشان اصفهانی

ذوب‌آهن تاکنون در فصل نقل و انتقالات فعالیت خاصی نداشته است و در پی استخدام سرمربی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سبزپوشان اصفهانی فصل شانزدهم را با هدایت یحیی گل‌محمدی آغاز کردند. گل‌محمدی تیم خود را با تغییرات کمی در ورودی راهی لیگ مسابقات کرد و تنها جری بنگستون، محمد ستاری و یاسر فیضی را به خدمت گرفت. اما خروجی این تیم بیشتر از ورودی آن بود و ستاره‌هایی همچون کاوه رضایی، سینا عشوری، هادی محمدی، مسعود حسن زاده، هاشم بیگ زاده، احمد امیرکامدار، محمدباقر صادقی و ولید اسماعیل از این تیم خارج شدند.
گل‌محمدی لیگ را با شکست آغاز کرد و در ادامه نیز نتایج مطلوبی به دست نیاورد. او در 7 بازی تنها به یک پیروزی رسید و با شکست برابر استقلال، گل‌محمدی و ذوب‌آهن به پایان راه رسیدند و قطع همکاری کردند.
آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن، مجتبی حسینی، دستیار گل‌محمدی را بر روی صندلی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن نشاند تا نخستین تجربه سرمربیگری حسینی در اصفهان رقم بخورد.
حسینی در نخستین بازی در قامت سرمربی توانست در برابر شاهین بوشهر به تساوی برسد و پس از آن با پیروزی در برابر همشهری خود سپاهان بر روی نوار پیروزی بیافتد.
حسینی توانست در 10 بازی به 9 پیروزی دست پیدا کند و متحمل تنها یک شکست شود. اما پس از این روند صعودی ذوبی‌ها به یکباره بر روی نموداری سینوسی قرار گرفتند و در 23 بازی خود تا پایان فصل 7 پیروزی، 8 تساوی و 7 شکست را تجربه کردند تا در پایان از لیگ قهرمان آسیا حذف و در لیگ برتر نیز به رتبه چهارمی دست پیدا کنند.
در طول نتایج سینوسی ذوب‌آهن سیاست باشگاه و مدیرعامل آن حمایت کامل از سرمربی و بازیکنان این تیم بود تا حسینی بتواند با آسودگی خاطر و فشار کمتری به هدایت بازیکنان خود بپردازد.
ذوبی‌ها در نیم فصل تنها ربیع عطایا بازیکن لبنانی را به پیکره تیم خود اضافه کردند تا با تغییرات جزئی به کار خود ادامه دهند. اما پس از آخرین بازی ذوبی‌ها در آسیا این تیم هیچ اقدامی برای جذب بازیکن نداشته است.
سبزپوشان اصفهانی تاکنون دو بازیکن خود یعنی حجت حق وردی و مهرداد قنبری را از دست داده‌اند و هیچ بازیکنی را جذب نکرده‌اند. از اردوی ذوبی‌ها خبر می‌رسد که تبریزی نیز قصد جدایی از این تیم را دارد تا به پیشنهادات دیگر خود که گفته می‌شود از تیم همشهری خود سپاهان و همچنین استقلال است برسد. در این میان احتمال پیوستن این بازیکن به استقلال محتمل‎تر به نظر می‌رسد.
� البته تکلیف نیمکت این تیم نیز همچنان مشخص نیست و اینکه آیا مجتبی حسینی به کار خود ادامه خواهد داد یا خیر سوالی است که باید نشست و دید در چند روز آینده هیئت مدیره این تیم چه تصمیمی خواهد گرفت. گفته می‌شود جدی‌ترین رقیب حسینی، امیر قلعه‌نویی باسابقه ترین و پرافتخارترین سرمربی لیگ‌برتر است.
ذوب آهن همیشه رابطه نزدیکی با امیر قلعه نویی داشته و سعید آذری همواره در زمان حضور سرمربی سابق استقلال و تراکتورسازی بهترین همکاری را با او داشته است. با این حال آنها بعد از قطع همکاری با یحیی گل محمدی به سراغ مغز متفکر او رفتند و با مجتبی حسینی به کار خود ادامه دادند.
نتیجه آن البته با نوسان زیادی برای سبزپوشان اصفهانی همراه بوده و بعید نیست منتهی به قطع همکاری و تلاش برای مذاکره با گزینه‌ بعدی باشد. این اتفاق سبب می‌شود امیر قلعه نویی اکنون به یکی از گزینه‌های آنها تبدیل شود. با این حال عادت ذوب‌آهن به کسب موفقیت و حضور در آسیا که کمترین خواسته آنها محسوب می‌شود باید دید برای قلعه نویی که به دنبال جایی بدون تنش و چالش است چطور پیش خواهد رفت. البته این مساله هم منوط به این است که ذوبی‌ها به دنبال قطع همکاری با مجتبی حسینی باشند.
به هر حال ذوبی‌ها باید هرچه سریع‌تر تصمیم خود را برای تیم خود مشخص کنند تا با لیستی که سرمربی این تیم به باشگاه می‌دهد شروع به تمدید قرارداد بازیکنان و جذب بازیکن جدید کند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار